Kawashima, criador do Brain Age recusa milhões em royalties

Pure Anarchy

Moderador
Staff
Fica aqui a história:

Ryuta Kawashima, the researcher behind Nintendo's Brain Age series of games for the DS portable system, would rather be working than enjoying $11 million in royalties he could have earned from his creations.
"Not a single yen has gone in my pocket," Dr. Kawashima told the AFP in a recent interview. Kawashima, whose likeness was heavily featured in the best-selling Brain Age games, is instantly recognizable to almost 12 million gamers worldwide.
Under the terms of his agreement with his employer, Tohoku University in Japan's north-east region, Kawashima was entitled to accept half the Brain Age royalties personally. Instead, he used the proceeds to help fund $6.5 million in construction projects on Tohoku's campus.
"My hobby is work," he said. "Everyone in my family is mad at me but I tell them that if they want money, go out and earn it."
Kawashima, who strictly monitors his teenage sons' gaming time, is currently working on a four-year project to study brain development in children. He's also cooperating with Toyota to develop a car designed to keep elderly drivers alert.

Muita gente não faria o mesmo, não haja dúvidas.

Fonte
 
Última edição:
Na prática, ele meteu o dinheiro onde quis e logo usufruiu dele da mesma forma que se o gastasse numa casa ou em carros.

A família, a não ser que passe dificuldades, não tem nada que meter a pata.
 
Se fosse o meu pai eu ficava chateado com ele se desse todo o dinheiro seja para o que fosse sem me comprar pelo menos uma DS nova!

Depois de ter a DS até que o apoiava, mas achei piada, estou a imaginar aquele filho ou sobrinho interesseiro já a esfregar as mãos e a imaginar no que iria comprar e chega o homezito a casa

"Nao há nada para ninguém, queres alguma coisa? vai trabalhar para a comprar oh meu grande calão!"
 
"Everyone in my family is mad at me but I tell them that if they want money, go out and earn it."

Diz isso á famelga do Cristiano Ronaldo, lol.

---------------------------------------------------

Perdoem-me, mas penso que é preciso ser um pouco anjinho para acreditar que ele não tenha ficado com algum para ele (mesmo para ele). Mesmo que seja verdade, este é daqueles comentários que evitava dar em público (eu nunca os daria) ... já chega a Floribella andar a dizer que é pobrezinha.
 
Back
Topo