Xbox Lost Planet 2

Não diria aborrecido, acho que o jogo pode ser frustrante, quer pelos controlos , quer pela dificuldade exarcerbada de alguns bosses, até nem digo que seja pela dificuldade , mas há partes em que não morres apenas por sorte , não existe maneira por exemplo de evitar alguns ataques , e não dá para fazer spawn na equipa, se morrermos em combate iremos aparecer nos respawn points e muitas vezes la temos que fazer metade do mapa para ir ter com os colegas.

De facto existem algumas opções que não percebo por parte da capcom, ou isto está muito "Japonizado" para o estilo ocidental ou então existem mesmo alguns erros fatais.

"After spending a few hours with the game, though, you won't be thinking about its strengths. You'll be thinking about the wide range of curiously bad design choices Capcom has made. Like: Why is there almost no tutorial? Why can't co-op players join your game in the middle of a mission? Why is water traversable in some missions, but lethal in others? Why can your grappling hook only connect to some surfaces? Why is your healing ability mapped to the Start button?"

Ainda ontem tive a jogar com um colega, e passamos um monte de niveis no entanto ele morreu e tivemos que começar desde o inicio, ou seja não gravou nenhum capitulo, se o battle gauge(medidor que serve de vidas, cada morte retira 500 pontos ao mesmo) chegar a zero, teremos que passar novamente todos os niveis não gravados, aparentemente para evitarmos isso teriamos que gravar e sair para o menu e criar nova sessão.

Ao criar sessão podemos especificar o nivel e os slots disponiveis, e apenas poderão entrar pessoas se ainda estivermos no lobby da campanha.

No entanto não é um mau jogo, até estou a gostar mas é certamente um jogo em muitas partes frustantes, os niveis fazem bem , mas um boss poderá deitar tudo a perder e teremos que começar do inicio, tava a jogar eu e um colega tb portugues, entraram tb um japones e um alemão, com um batle gauge de 5000 na altura de um boss, o alemão morreu rapidamente 5/6 vezes retirando logo cerca 3000 ao batle gauge, escusado será dizer que la morremos e tivemos que começar novamente....quer dizer fui dormir que ja era tarde.

Alguma dessa frustação porderá ser transformada em desafio jogando com bons jogadores, e o jogo tem partes fantasticas para mim vale bem 8 em10, não sei se a minha opinião mudará mais para a frente e quando encontrar partes mais dificeis....
 
Bem daquilo que falaste e no final das 8 até fiquei surpreendido...parece- me mais um jogo de 6 avaliando a tua pequena review. Espero pela baixa de preço
 
De facto também fiquei bastante desiludido com este jogo, depois de ter adorado o 1º (menos a historia) e de ter jogado o demo do 2 á meses até estava com bastante esperança para este titulo, mas no final revelou-se apenas um produto virado para o multiplayer com falta de informação no gameplay, gráfico demasiado conflictuosos (á alturas em que não se percebe nada no ecran as cores do cenario fazem quase blend com o boneco e com os inimigos na zona da floresta). Dificuldade bem estranha logo no primeiro boneco grande no lago aquilo é um atrofio dos diabos, uma patada e o boneco voa tanto que sempre que cai na agua já foi (o nosso boneco não nada, corre debaixo de agua na boa como se nada fosse WTF) pois ali não tem fundo.

Sinceramente achei isto muito inferior ao primeiro, não tem aqueles efeitos de neve das pegadas nem das explosões, e desisti rapidamente depois de enfrentar o inimigo no lago, o objectivo do jogo é ir de A a B ou ligar e destruir certos numeros de coisas em ecrans fechados, assim que o fazemos aparece um counter de 10 a 0 e pimba somos teleportados para outra zona, fiquei memso a apanhar do ar, basicamente o single payer disto é como se nem existisse, pena, depois de tanto tempo de espera total desapointment.
 
Bem daquilo que falaste e no final das 8 até fiquei surpreendido...parece- me mais um jogo de 6 avaliando a tua pequena review. Espero pela baixa de preço


Dei 8(80%-Bom) porque até agora apesar de todos os contras estou a gostar do jogo, como referi pode ser frustante, mas acho os jogos cada vez mais faceis e com concertação na equipa, o jogo até se torna divertido, mas como referi a minha pontuação final poderá descer uma vez que ainda nem a meio do jogo vou, no entanto a maior parte dos reviewers nem sequer masterizou o jogo, e por terem uma primeira playtrough decepcionante , não quer dizer que com mais investimento no jogo não possam ter uma visão mais optimista do mesmo.

Os graficos são muito bons, na selva por vezes é confuso no entanto para isso é que serve a visão nocturna , torna se mais facil identificar alguns enimigos em partes mais escuras.

Gosto tb do som, os gritos dos enimigos e dos monstros são muito bons, as explosões estão tb espectaculares, no entanto notei algum screen tearing como vem sendo habito em jogos capcom, mas não tanto como algumas pessoas se queixaram no RES5.
 
Por tudo o que dizes, e pelas reviews, parece mesmo um jogo vintage Capcom - com imenso potencial, pode-se ver a genialidade a vir ao de cima aqui e ali, mas uma serie de decisões arcaicas e design questionavel afectam o jogo e impedem-no de ser realmente excelente. Tal como o LP1, DMC4, DR, BC, e o RE5, simplesmente neste caso parece ser um pouco pior. Começo a ficar um pouco frustrado com a Capcom, valores de produção altissimos, boas ideias, mas não se percebe porque é que continuam a insistir em certas coisas que pertencem a game design de 1985.
 
Por tudo o que dizes, e pelas reviews, parece mesmo um jogo vintage Capcom - com imenso potencial, pode-se ver a genialidade a vir ao de cima aqui e ali, mas uma serie de decisões arcaicas e design questionavel afectam o jogo e impedem-no de ser realmente excelente. Tal como o LP1, DMC4, DR, BC, e o RE5, simplesmente neste caso parece ser um pouco pior. Começo a ficar um pouco frustrado com a Capcom, valores de produção altissimos, boas ideias, mas não se percebe porque é que continuam a insistir em certas coisas que pertencem a game design de 1985.

Exactamente o que eu penso, eles tem tudo para fazer grandes jogos, um bom motor de jogo e os recursos financeiros bem como o know how...no entanto não percebo algumas decisoes estruturais em alguns dos seus jogos.

Era tão simples transformar este jogo, mudando apenas algumas coisas.....
 
Review da GiantBomb: 4/10 (ouch!!!) http://www.giantbomb.com/lost-planet-2/61-25413/reviews/

On paper, Lost Planet 2 looks like it ought to be a good (or great) online-oriented third-person shooter. It's got a lengthy campaign full of absolutely enormous monsters, and a lot more varied environments than the arctic-only levels of the first game. There's a full multiplayer component with a variety of maps and modes, and a whole array of giant powered robot armor (called vital suits) to pilot. And it's all tied together by a global character-progression system that lets you unlock a bunch of new weapons and abilities, not to mention some silly new cosmetic doohickeys, for your warrior. By the numbers, that seems to me like a recipe for an all-around entertaining (if not entirely original) action game.

But the unfortunate reality is that every piece of Lost Planet 2 is poorly designed or clumsily bolted onto all the other parts, or both, resulting in an inconsistent, frustrating, and sometimes baffling experience whether you're playing the action or just trying to sift through the byzantine menus. You frequently get the sense that nobody at Capcom ever stepped back and really took a hard look at how all the game's systems fit together, to see if all the mechanics made sense and whether the action was fun to play or not. It's just a roughly made game from top to bottom.


Lost Planet 2 styles itself as such an online-centric experience that when you go to start a campaign game, you're actually creating a four-player online lobby. You can set your lobby to offline, but even then you're still advised to play with AI-controlled characters that actualy have fake usernames hovering over their heads to simulate the online co-op experience. The game practically requires real players to be any fun, though, since the AI teammates only pull their weight some of the time. Other times, they'll just hang around and not really pitch in while you do all the heavy lifting yourself. At times (mainly when fighting the bosses), the game is so punishing that the difficulty feels like it was balanced toward four real players capable of thinking tactically and not mindless automatons who run around aimlessly, so you'd be forgiven for playing the campaign on the easy setting if you're forced to play it alone. That's certainly the most pleasant way to play it by yourself.

Despite the focus on cooperating with other human beings, Lost Planet 2 makes it maddeningly hard to actually get a co-op game going. You can't bring in players who haven't already reached the point in the campaign that you're trying to play, and likewise you can only join games that are running levels you've already seen yourself. Joining a game in progress doesn't drop you right into the action but merely leaves you staring at a static menu screen showing the players (both real and fake) who are currently playing. Presumably, you'd eventually get to join in the action at a checkpoint, but 15 minutes was the longest I could stand to look at that unmoving screen before quitting out, so I never got to test that particular feature. Other shooters have certainly gotten the chapter-selectable, drop-in style of campaign co-op right--Halo and Gears of War come to mind--so it's hard to understand why this one makes it so tough to just get in and start shooting with friends.


Whether you're playing with friends or bots, the unbalanced difficulty is made a lot worse by the distance between checkpoints. If you run out of what passes for extra lives while fighting one of those bosses--and when's the last time you remember a shooter that had a finite number of lives?--you could find yourself losing 30 or 45 minutes of progress as you zoom way back to the last time the game meted out a checkpoint. As archaic as that is, it's not the worst of the game's messy campaign infrastructure. At one point in the back end of the campaign, I was playing an online-enabled game, on the off chance that someone might randomly jump into the action. My Internet connection dropped out for a second and disconnected me from Xbox Live, at which point the game abruptly cut to a black screen with a "Disconnected from host" error message. In a single-player game. That set me back at least 30 minutes of progress and incidentally made me never, ever want to play Lost Planet 2's campaign again.

It doesn't help that the campaign isn't really much to write home about, anyway. It takes place some time after the first game, when the previously snow-covered planet E.D.N. III has undergone a rapid warming due to ongoing civil war, developing deserts, jungles, and vast oceans. With the focus squarely on co-op, the missions start to feel generic, almost like a primer for multiplayer, after a while. And since the story shifts from one warring faction to the next between every episode--with most characters wearing face masks and having no obvious names--it's hard to keep up with or really care about the events of the plot. The best part of the campaign is the sheer, ludicrous size of the "category G" akrid monsters, which should be familiar to veterans of the first game. You'll spend most of the campaign in this sequel shooting at human enemies, but every once in a while a boss monster will trot out that's so big it puts almost any other video game boss to shame. Too bad these guys aren't as fun to fight as they are impressive to see; you generally spend 10 to 20 minutes shooting them in glowing weak points, and soaking up a ton of damage from unavoidable attacks, until they finally die (or you do, and revert to the last checkpoint). Having been weaned on Contra in my youth, I'm no stranger to shooting things in glowing weak points until they die, but this is just excessive.


The game's competitive multiplayer is a little more sensibly designed. It's got your standard run of deathmatch and territory-control modes, as well as variants on kill-the-VIP and capture-the-flag (or in this case, the akrid egg). The vital suits are available in the campaign but they play a bigger role here, since there are all manner of huge suits that can accommodate not just a pilot but several hangers-on who can fire from the sides. Heck, sometimes they aren't suits at all but more conventional vehicles like helicopters. There are a lot of ways to mix the vital suits and other gameplay-variable elements into the different modes that can change up the action. The typical ranked and custom multiplayer game types are available, as well as a faction match that lets you pick one of the five sides and compete over a lengthy period of time for global supremacy.

It's too bad that the action in the multiplayer shares the same basic clunkiness of the campaign, though. The core controls just feel awkward, slow, and unresponsive compared to the better shooters on the market. You have to stop moving to change weapons. It takes what feels like forever to get up after getting knocked down. The sprint move feels slower than the regular movement speed. The grappling hook only works on a few surfaces, you can't use it in the air, and it takes way too long to get you on top of a ledge. The list goes on. The aiming and shooting are serviceable, but the movement isn't nearly as streamlined and accessible as it should be to make Lost Planet 2 feel as playable as other contemporary shooters. It's almost as if the game prioritizes long, flashy animations over basic playability. Both modes lean too heavily on meters and numbers, too. The thermal energy from the first game has been modified so that here you can use it to heal yourself and repair vital suits, but it still feels unnecessary. There's also a "battle gauge" that determines how many times you can respawn in the campaign (yes, you respawn, with a timer, even in single-player). The last thing I want to do in a heated firefight is micromanage multiple gauges and statistics that dictate my survivability, but there you have it.


The campaign and multiplayer modes are unified by a de rigueur character level-up system that parcels out new weapon types and plenty of for-looks-only armor and clothing options to customize your online fighter. But this system is perhaps the most baffling of all, since the game does a poor job of communicating information to you about virtually everything that's going on, from the amount of experience you gain through both the campaign and multiplayer matches to how your online characters from each faction level up and how or when you unlock new equipment. You mainly cash in experience points on an in-game slot machine to randomly unlock new weapons and abilities, but I repeatedly wasted my points receiving new online titles and emote animations more frequently than I got real new gear to use. Talk about frustrating. It's telling that I actually had to go to the game manual to clarify some of these obscure, unintuitive systems. Ask yourself how long it's been since you had to rely on a manual to enjoy a game like this.

It feels like Capcom barely missed making a great game with Lost Planet 2. It looks fantastic; the multiplatform MT Framework engine that powered Resident Evil 5 last year is still pumping out truly great visuals, the enormous akrid bosses being the most prominent example. With faster and more responsive controls, a better multiplayer framework, and a smoother character progression system, this one could have been surprisingly competitive in its category. But with so many problems holding it back, Lost Planet 2 is hard to recommend against all the other great shooters already out there.
 
Sinceramente acho que o jogo tem falhas , mas mesmo jogando sozinho tenho me divertido imenso, se o jogo tem um limite de vidas , temos então de ser cuidadosos e tentar morrer o minimo de vezes possivel

Sim é frustante tar no lobby a espera, mas podemos voltar para tras e procurar um novo lobby, encontrei rapidamente varios jogos assim.

Se morrermos temos de reeiniciar a capitulo, mas existe muitas vezes ano fim de cada missão a hipotese de gravar e voltar para o menu principal, ou então continuar e arriscar morrermos e começar de novo.

Quando aparece a opção gravar e voltar para o menu , uso sempre , assim logo a seguir crio uma nova sessão e começo de onde sai.

Acho não estão a dar chances ao jogo, ja tenho jogado com alguns tugas e todos gostaram do jogo, claro que os que não sabiam que se ficassem com o Batlegauge a zero teriamos de reiniciar o capitulo, ficaram um bocado WTF, mas depois dessa premissa estar assimilada, começa se a entender a mecanica do jogo ainda que a mesma seja arcaica e com falhas, como referi é um jogo anti Ocidental, tenha aquelas coisas japonesadas que não interessam para nada, no entanto mantenho a minha nota de 80%, mas como é obvio este jogo tinha tudo para ser exelente.

Em relação ao MP , mal testei não é muito o meu estilo de jogo online mas quando acabar darei mais uma chances.
 
A capcom esforçou se....mas gastou recursos e não o fez da maneira mais correcta, no entanto continuo a dizer que o jogo não está mau, alguem que tenha completado o jogo, ou que tenha feito mais do que o prologue poderia dar a opinião......
 
Eu vou comprar o jogo à mesma, quando descer de preço (e deve descer depressa, a julgar pelas reviews), mas é certo que vou entrar nele com menos espectativas do que tinha... se calhar até é melhor assim.
 
Desculpem o double post, mas alguém que anda a jogar (o já jogou) pode falar um pouco dele?
é que isto tem recebido critica mista ou tem 8 ou 6 ou 4 já não sei o que pensar...
 
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