Microsoft will show DirectX 12 at GDC

Uh-oh: Some DirectX 12 features will require next-gen graphics hardware

Earlier in the week, at the Game Developers Conference, Microsoft unveiled DirectX 12, the next version of the company's widely-used graphics API. One major feature of DirectX 12 is lower-level abstraction; that is, game developers will have better access to graphics hardware with improved utilization of the CPU. This feature will be available across nearly all current-generation GPUs from both AMD and Nvidia.

However DirectX 12 isn't just a one trick pony. To get the full array of features that will come with the new API, you'll need new graphics hardware, just like with previous DirectX iterations. Two features for new hardware that have been revealed are new blend modes and conservative rasterization, but according to Microsoft, there's still a few more features to be revealed.

It'll be interesting to see how long it takes game developers to implement the features of DirectX 12 that require new hardware. DirectX 11 was released alongside Windows 7 back in 2009, but it took several years for the API level to see widespread inclusion in PC games. This could be due to the lack of DirectX 11 support in consoles of the time, which won't be a factor this time around as the Xbox One will support DirectX 12.

A preview of DirectX 12 will be released later this year, when all the features of the API will come to light. Games using DirectX 12 are still quite some time away though, with Microsoft estimating that we'll first see it in holiday-season games in 2015.
 
Já era previsível e tinha de acontecer. O DirectX é para durar anos, o hardware dura seis meses ou pouco mais até saírem versões novas. Desde que haja retrocompatibilidade vivo bem sem o último grito de tesselations e AA.
 
Se já que têm o jogo a correr no PC, podiam lançar o Forza 5 também no PC.
A MS agora anda a dizer que vai apoiar muito o PC, era uma boa forma de começar e mostrar que fala a sério.
 
Se já que têm o jogo a correr no PC, podiam lançar o Forza 5 também no PC.
A MS agora anda a dizer que vai apoiar muito o PC, era uma boa forma de começar e mostrar que fala a sério.

Titanfall e Project Spark assim de cor,embora tenha quase a certeza que não sai mais nenhum jogo para pc da MGS este ano. E não sei não,cheira-me a palavras ocas. Dizem que tem no pipeline neste momento mais jogos para pc que nos últimos 10 anos, mas isso é mesmo que dizer que clube x ganhou mais jogos no ano corrente que nos anteriores(quando ganhavam poucos jogos). Ou estão a falar de indies com dual release como durante os anos da 360, ou andaram a comprar estúdios/contratar estúdios externos sem ninguém saber lol
 
Se já que têm o jogo a correr no PC, podiam lançar o Forza 5 também no PC.
A MS agora anda a dizer que vai apoiar muito o PC, era uma boa forma de começar e mostrar que fala a sério.

Todos dizem que o project cars e o mais não sei quantos é 20x melhor que o forza, para que lançar no PC?....

E é normal estar a correr num PC, os jogos são criados em PC´s.
 
Quantos mais melhor e o Forza pode não ser melhor que o Project Cars, mas continua a ser um bom jogo.
Se o trablho já está feito, que o lancem no PC e façam mais algum dinheiro. Na X1, quem o queria já o comprou nestes 5 meses.
 
Quantos mais melhor e o Forza pode não ser melhor que o Project Cars, mas continua a ser um bom jogo.Se o trablho já está feito, que o lancem no PC e façam mais algum dinheiro. Na X1, quem o queria já o comprou nestes 5 meses.
achas que a microsoft quer canibalizar as vendas da consola? aquilo foi só uma demo não significa que vais ter o forza no pc.
 
Faz sentido porque a Xbox One está a ser um flop em termos de vendas. As Xbox também têm como grande objectivo acelerar a adopção de DirectX.
Se isso falha têm que trazer o DirectX 12 ao Windows 7 porque senão arriscam-se a que OpenGL ou Mantle ganhem muita força entre os devs porque permitirá fazer targeting a Windows 7.

não concordo mas tudo bem
 
A Xbox One não está a ser um flop de vendas. Está a vender menos do que a PS4, mas mesmo assim tem números acima da maioria das consolas alguma vez lançadas.
Até se pode que está a vender bem tendo em conta a quantidade de tiros nos pés que deram em 2013, o hardware fraco e certas atitudes da MS para com os jogadores.
 
DirectX 12 saves on power consumption and boosts FPS

Well at least for IGPs, Microsoft has been touting the improvements which DirectX 12 will bring to the table. Listening to the claims of its creator is one thing, but seeing real-world tests on actual hardware is another. At SIGGRAPH 2014, Intel has demonstrated the performance and power benefits of DirectX 12 on a Surface Pro 3 (which uses the company's HD4400 graphics chip.)

The demonstration renders an asteroid field with 50,000 unique asteroids in it which equates to 50,000 draws per frame. Each asteroid is unique through procedurally-generating a combination of vertices, textures, and constants. To show the improvements, the demo is able to switch between DirectX 11 and 12 at the press of a button whilst locking the frame rate to keep the GPU workload constant.

When rendering exactly the same content, DirectX 12's power consumption was impressively over 50% less than its predecessor. A key improvement in DirectX 12 is its ability to intuitively share the workload across multiple cores, and the performance gains we are seeing here show this in action.

Reduced power consumption doesn't, of course, directly relate to increased performance. It does however lead to a much cooler device which as a side-effect allows the GPU to run hotter and faster. In a blog post on MSDN, Microsoft claims: "In some cases, DirectX 12 can take a game that’s otherwise unplayable on DirectX 11 without even increasing the power your device consumes!"

Intel demonstrated this through unlocking the frame rate in their demo to show a 50% increase in FPS (frames per second) using DirectX 12 - despite not drawing any extra power. Whilst not directly comparable, it could show promise to boosting the Xbox One's prowess.

Currently many game developers are choosing between a 1080p resolution at 30fps, or 900p at 60fps for their Xbox titles. The situation has been relieved somewhat through the June XDK which unlocked an extra 10% CPU power that was previously reserved for the Kinect peripheral. If a similar 50% power consumption reduction is possible on the console as found on the Surface Pro 3, then it too could see around a 50% increase in frame rate when DirectX 12 titles start hitting in 2015.

All of the gains displayed come directly from switching to DirectX 11 to DirectX 12. The API, through working with hardware partners, has lower-level access than ever before which significantly improves CPU utilisation. Even AMD, who has their own low-level API named 'Mantle', has put their support behind DirectX 12. Nvidia has announced all of its DirectX 11 GPUs will support the latest version. Sourced via developer-tech.com
http://www.guru3d.com/news-story/directx-12-cuts-power-consumption-in-half-and-boosts-fps.html
 
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