PC Mirror's Edge Catalyst (EA DICE)

RzR

Power Member
EA has finally confirmed that a sequel to Mirror's Edge is on the way. VideoGamer.com spoke with senior VP of EA in Europe Patrick Soderlund at E3. "You will see another Mirror's Edge for sure," he said. "It's just a matter of when that time is and what we do with it. We have a small team on it and I'm excited about what we do."
This comes as welcome news to those who enjoyed EA's foray into original titles, with Mirror's Edge and Dead Space last year. Low sales for Mirror's Edge and critical analysts could have convinced EA to back away from original titles, but it seems they're pressing on. "Mirror's Edge was a risky move. It was a bold move, a very innovative and inspiring move," he said. "The game wasn't perfect by any means. We would have liked the game to sell better even though the game has sold better than most people think."
It sounds like EA has a good grasp on what went right and wrong with Faith's last parkour adventure, so we can hope the small team is taking notes and tweaking the gameplay. Perhaps more importantly, this is a sure sign that EA isn't giving up on more experimental franchises.

Hmm.. Tenho impressão que vai ser outro fiasco em termos de vendas.:P

As plataformas ainda não foram confirmadas mas deve sair na X360 quase de certeza.
 
Última edição:
Se for um fiasco tão bom ou melhor que o 1º, então que o seja.:p
É bom saber que a EA está a apostar em jogos mais originais, apesar de ser um pouco arriscado a nivel de vendas.
 
Se for um fiasco tão bom ou melhor que o 1º, então que o seja.:p
É bom saber que a EA está a apostar em jogos mais originais, apesar de ser um pouco arriscado a nivel de vendas.

Pois.. Eu estava a dizer que foi um fiasco a nível de vendas porque nem experimentei o jogo para saber se está bom ou não. :D
 
Pois.. Eu estava a dizer que foi um fiasco a nível de vendas porque nem experimentei o jogo para saber se está bom ou não. :D

Até está bem porreiro, claro que não é jogo que agrade a todos e a nível de vendas ficou aquém do esperado, mas quando este vier compro-o.
 
Não acho que o primeiro tenha sido um fiasco.
Podia era ter sido bastante melhor do meio para a frente... ou pelo menos um fim mais elaborado.
No geral é um excelente jogo, só o feeling que transmite...
 
Se for um fiasco tão bom ou melhor que o 1º, então que o seja.:p
É bom saber que a EA está a apostar em jogos mais originais, apesar de ser um pouco arriscado a nivel de vendas.

Subscrevo, o primeiro estava muito bom, não percebo porque é que não foi um hit.
Venha o próximo.
 
Eu às vezes pergunto-me o que é que vocês consideram um fiasco sinceramente...

Então um jogo que ultrapassa a marca de 1 milhão, ainda por cima com um género praticamente novo neste mercado, é um fiasco?
 
Eu às vezes pergunto-me o que é que vocês consideram um fiasco sinceramente...

Então um jogo que ultrapassa a marca de 1 milhão, ainda por cima com um género praticamente novo neste mercado, é um fiasco?


Chegou a passar 1m? o.o nao sabia disso por acaso... pensava que tinha ficado muito aquem dessa marca.

Seja como for so experimentei a demo e achei imensa piada a ideia do jogo. Algo de novo e refrescante, tenho pena de nao o ter comprado ainda mas a carteira não da pa tudo xD seja de que forma for fico feliz por este jogo ter uma sequela pois é muito bem merecida (:
 
Eu às vezes pergunto-me o que é que vocês consideram um fiasco sinceramente...

Então um jogo que ultrapassa a marca de 1 milhão, ainda por cima com um género praticamente novo neste mercado, é um fiasco?

:wow:8|

Pensei que tinha sido muito menos que isso. Em todo o lado vi que tinha ficado muito aquém das expectativas de vendas. lol
 
como nunca joguei não posso dizer muita coisa sobre o jogo..

mas pelo o que eu já vi..

está muito bom o jogo.. se o 2º vai sair.. então que venha ele xD
 
Chegou a passar 1m? o.o nao sabia disso por acaso... pensava que tinha ficado muito aquem dessa marca.

:wow:8|

Pensei que tinha sido muito menos que isso. Em todo o lado vi que tinha ficado muito aquém das expectativas de vendas. lol

Mirror's Edge, Dead Space Break 1 Million ;)

Pensei que soubessem, daí ter entrado logo a matar no post anterior ^^'

As primeiras semanas foram de facto negativas para o jogo no que toca a vendas, no entanto após esse início, e com uma campanha de marketing forte por parte da EA, o jogo disparou.

É bom ver uma sequela para este jogo. Adorei a demo do primeiro, no entanto com as muitas falhas que tinha na versão final, acabei por não comprar optando por outros jogos.
 
Mirror's Edge, Dead Space Break 1 Million ;)

Pensei que soubessem, daí ter entrado logo a matar no post anterior ^^'

As primeiras semanas foram de facto negativas para o jogo no que toca a vendas, no entanto após esse início, e com uma campanha de marketing forte por parte da EA, o jogo disparou.

É bom ver uma sequela para este jogo. Adorei a demo do primeiro, no entanto com as muitas falhas que tinha na versão final, acabei por não comprar optando por outros jogos.

Pois, para mim o jogo é um misto de coisas muito boas e coisas muito más. Não curti mesmo nada a mecânica dos combates. No mínimo irritantes. Quando o jogo se limitava a parkour dava realmente gozo, mas quando apareciam os polícias irritantes (que ainda por cima não deixavam admirar o cenário) borrava a pintura.
Espero que melhorem alguma coisa nesse aspecto.
 
Mirrors%20Edge%20Wallpaper%202.jpg


TRAILER


LOS ANGELES, Calif. - June 10, 2013 – DICE, an award-winning studio of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) and developer of the blockbuster Battlefield™ franchise, today announced that fan-favorite Mirror’s Edge™ is in early stages of development. Mirror’s Edge was first introduced in 2008 and fans quickly elevated the game’s heroine “Faith” into a videogame icon. Gamers and critics worldwide praised its unique characters, highly stylized world and fresh take on first person action adventure. The new Mirror’s Edge reboots the franchise for the next generation with advanced visuals and an all-new origin story for Faith. Powered by DICE’s proprietary Frostbite™ technology, the game will be heading to Xbox One®, the all-in-one games and entertainment system from Microsoft, the PlayStation®4, and PC.

“We introduced Mirror’s Edge and Faith to gamers five years ago, and we’ve waited for the right moment to reunite them,” said Sara Jansson, Senior Producer, DICE. “Thanks to the Frostbite engine and a new generation of platforms, we are now able to deliver a richer world that players will be able to explore with a new level of freedom in both movement and action.”

ME_Wallpaper_16x9_1920x1080_02.jpg

NEW MIRROR’S EDGE™ ANNOUNCED
Mirror’s Edge™ and its heroine Faith have always been dear to us at DICE. That is why we are very excited to announce an all-new next generation Mirror’s Edge is in development. In this introductory blog post, Senior Producer Sara Jansson shares her personal thoughts on spearheading this new project.
Hi, my name is Sara Jansson, and I have the honor of working as Senior Producer for Mirror’s Edge.
Wow, it feels great to finally be able to type those words. Ever since we introduced the world to Mirror’s Edge in 2008, we have been waiting for the right moment to bring Faith back -- and we know you have been waiting as well. We’re taking Mirror’s Edge to a new era of entertainment delivering unique gameplay only possible today with our newly developed Frostbite engine and the arrival of the next generation platforms. You can get a glimpse of what I’m talking about in the official Mirror’s Edge E3 Teaser Trailer above.
Like so many fans I fell in love with the original Mirror’s Edge. I think it’s because it did things in a brave new way from the first-person parkour inspired movement in a vertical environment to the unique art direction; all of this based in at stark dystopian setting that still feels too close for comfort. But perhaps the strongest element in Mirror’s Edge is its iconic heroine, Faith. In 2008, I was one of the millions of fans who connected with Faith. Today, I feel privileged to be leading the charge on a new Mirror’s Edge featuring one of gaming’s most inspiring and true heroines.
So there you have it. The stake is in the ground, this new game will be a first-person action adventure starring Faith and I am here to tell you that we will stay true to Mirror’s Edge.
As we embark on this new adventure, I ask that you be patient as we explore the best way to make Faith’s return as memorable and impactful as the original game. We are still in early stages of development and we don’t want to rush anything. We want to make sure we create an experience that lives up to high expectations and fully takes advantage of the next generation of systems.
Finally, I want to extend a sincere thank you to all of our fans. Every time you have asked us about the future of Faith, we have felt your support. Without you, the new Mirror’s Edge wouldn’t be happening.
sara-signature.png

Sara Jansson
Senior Producer, Mirror’s Edge
DICE

http://www.mirrorsedge.com/

The executive was speaking at the publisher's E3 2013 analyst call, during which he discussed EA's product portfolio for the year ahead.EA has focused on a "fewer, bigger, better" software release strategy over the past few years, and it currently expects to release 11 HD and 14 mobile games in fiscal 2014, representing a further decline in its yearly output.
But Gibeau said EA's release rate "will increase going forward as 'Gen 4' continues to expand and grow".
"There are probably about five or six new IPs that are fully owned and we haven't announced yet," he added, noting that the publisher may nurture these depending on how the market grows.


http://www.computerandvideogames.com/413684/mirrors-edge-2-is-open-world-says-ea-exec/


Gráficos: Check
Free-Roam (aka Open World): Check

A profecia está a cumprir-se.
 
Última edição:
Sem dúvida uma boa noticia! Embora não seja para mim um jogo de eleição, mas é um jogo diferente, e por isso mesmo, é dinheiro bem investido!
 
Há algo que me deixa preocupado, segundo a noticia, uma pequena equipa está a dar continuidade o trabalho, isso se deve há divisão de criticas e pelo factor negativo de não ter correspondido ao nivel de vendas esperado.

Eu gostei muito do jogo, só espero que haja mais propfundidade na história e que melhorarem a mecânica do sistema de luta que é o principal elemento negativo.

Cumpr´z
 
Há algo que me deixa preocupado, segundo a noticia, uma pequena equipa está a dar continuidade o trabalho, isso se deve há divisão de criticas e pelo factor negativo de não ter correspondido ao nivel de vendas esperado.

Eu gostei muito do jogo, só espero que haja mais propfundidade na história e que melhorarem a mecânica do sistema de luta que é o principal elemento negativo.

Cumpr´z

O jogo na minha opinião falha em muita coisa mas na generalidade, acaba por ser dos meus preferidos. :joker:

Falhas do Primeiro Mirror's Edge:
*Um enimigo em HARD só morre ao segundo headshot de caçadeira :P
*Falta de sangue... :-D
*O facto de a gaja não conseguir subir coisas por falhares um centímetro ao lado.
*Ambiente "pouco interactivo". É um mundo muito parado, é só parcour atrás de parcour.

Coisas a ter em conta para o Segundo Mirror's Edge:
*Free-Roam. Vá lá com aquela cidade gigantesca, era de aproveitar.
*História mais comprida.
*Online! Por exemplo, da mesma maneira de do Uncharted 1 para o 2 passou a haver online aqui também se podia passar o mesmo. Não é impossível de todo. Podia haver modos online de free-roam com amigos, corridas por cima de prédios, etc. Há uma infinidade de coisas. Quem sabe, até a campanha podia ser passada em Co-op.
*Melhores gráficos. O Unreal Engine 3 tem um poder estrondoso e no Primeiro Mirror's Edge está de longe mal aproveitado.
 
Back
Topo