Browser Mozilla Firefox

Firefox 7.0 Beta 6

Changelog:
  • Drastically improved memory use
  • Added a new rendering backend to speed up Canvas operations on Windows systems
  • Bookmark and password changes now sync almost instantly when using Firefox Sync
  • Added support for text-overflow: ellipsis
  • Added support for the Web Timing specification
  • Added an opt-in system for users to send performance data back to Mozilla to improve future versions of Firefox. This can be enabled by installing an add-on
  • Fixed several stability issues
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/7.0b6/

;)
 
Firefox 7.0 Beta 6

Changelog:
  • Drastically improved memory use

Surreal, é que é mesmo. Quando passei do 6 para o 7 a memória utilizada pelo FF reduziu em média entre 200MB e 300MB, e agora entre a b5 e b6 são utilizados menos cerca de 100MB para o mesmo nº de tabs, brutal :D
 
Última edição:
Ainda outro dia tinha lido que consideravam reduzir para 5 semanas. Por mim não me importava de ter um release cycle de anos, como antigamente. :P Mas como agora há concorrência pesada, acho que o ideal é lançar uma versão a cada 3 meses ou assim, dando tempo para desenvolver novas features e lançar vários updates (x.1, x.2, etc) para corrigir bugs e tal.
 
Já instalei o FF7 e o que notei logo foi um consumo de memória inferior em cerca de 50%.

Com as mesmas tabs abertas o FF6 consumia-me 398MB e o FF7 está a consumir 177MB.

De resto não notei ainda nada.

Lauch Notes:
  • Drastically improved memory handling for certain use cases
  • Added a new rendering backend to speed up Canvas operations on Windows systems
  • Bookmark and password changes now sync almost instantly when using Firefox Sync
  • The 'http://' URL prefix is now hidden by default
  • Added support for text-overflow: ellipsis
  • Added support for the Web Timing specification
  • Enhanced support for MathML
  • The WebSocket protocol has been updated from version 7 to version 8
  • Added an opt-in system for users to send performance data back to Mozilla to improve future versions of Firefox
  • Fixed several stability issues
  • Fixed several security issues

PS-Notei agora que os URLs perderam o http://, tenho que ver onde se desliga isso pois faz-me confusão.
 
Back
Topo