Browser Mozilla Firefox

Firefox nightlies now support AAC, MP3 and H.264 by default in Windows

Mozilla hasn't been the most eager supporter of commercialized media formats; it flipped the H.264 switch in Firefox's HTML5 support last year only when it was clear WebM wasn't taking off. Still, those who regularly test the company's latest work will be glad to hear that support for AAC, MP3 and H.264-based MP4 is now enabled by default in Firefox nightly builds. Provided you're using Windows 7 or newer, it's no longer necessary to change settings to play relatively common HTML5 audio and video formats. Web users wanting the extra support in a finished version of the browser will need to wait for a completed Firefox 22, which is expected to launch in late June; risk takers just need to check out the source links.
http://www.engadget.com/2013/02/07/firefox-nightlies-now-support-aac-mp3-and-h-264-by-default/
 
Notícia da TechCrunch com especial atenção para o novo leitor de PDF built-in:

Firefox 19 Launches With Built-In HTML5-Based PDF Viewer, Android Version Gets Themes And Now Works On More Devices

It’s been a long time coming, but Firefox now finally features a built-in PDF viewer. Previously available in the Firefox betas, the HTML5-based PDF viewer has now made it into the stable release with the launch of Firefox 19 for Windows, Mac and Linux today. This new PDF viewer, which is the result of a research project named PDF.js, makes use of the standard HTML5 APIs to allow the browser to quickly render standard PDF files without the need for a plugin like Foxit Reader or Sumatra PDF.

Google’s Chrome, of course, has long featured a PDF viewer, and it took Mozilla quite a while to land this feature in its browser. Still, this is a welcome addition to Firefox’s feature set and works very well overall, though the font rendering sometimes seems a bit off and could be smoother by default.

Most of the other additions to Firefox 19 are mostly geared toward developers and include support for the CSS @page element and updates to the built-in debugger for add-on and browser developers. You can find the full release notes here.


Firefox 19 For Android

As for Firefox on Android, Mozilla has now lowered the minimum CPU requirement to 600MHz. This, the Firefox team says, means it will now run on over 15 million devices, including the LG Optimus One, T-Mobile myTouch 3G slide, HTC Wildfire S and ZTE R750.

In addition, the mobile version now supports themes for those who want to give their mobile browser a more personal feel. The browser now also includes support for Traditional and Simplified Chinese.
http://techcrunch.com/2013/02/19/fi...on-gets-themes-and-now-works-on-more-devices/


E como sidenote:

We are pleased to reveal that Firefox 19 is brought to you through the hard work of 304 developers. Of these, we welcome the 38 who contributed their first code change to Firefox in this release, 26 of whom were brand new volunteers! Please join us in thanking each of these diligent and enthusiastic individuals, and take a look at their contributions:

(...)
https://blog.mozilla.org/community/2013/02/14/firefox-19-new-contributors/
 
Quando ele surgiu no Nightly, havia documentos que ficavam praticamente ilegíveis, texto de muito má qualidade, gráficos fora do sítio, esse tipo de problemas que não são de esperar quando se abre um pdf, fiquei-me pelo Adobe Reader. Tenho de testar novamente, acredito que tenha melhorado :)
 
Não sei como se era antes mas acabei de encontrar um PDF com problemas desse género.
Vou reactivar o plugin do Adobe Reader e comparar.



Edit:
Confirmo, as fontes estão estranhas e o texto pode ser complicado de ler.
>(
 
Última edição:
É o que dá converter tudo para HTML com JavaScript. O viewer deles desenrasca para coisas simples, mas há certos PDF que não são lá muito bem interpretados. Já o viewer do Chrome é mesmo um binário (e proprietário :P) e faz um trabalho muito melhor.
 
É por isso que acho que o Firefox (pelo menos para mim) já não é o que era...

Sinceramente, acho que os developers parece que andam meios perdidos, o browser claramente ainda precisa de ajustes no desempenho, e há funcionalidades que foram lançadas há meses que não funcionam devidamente.

Um exemplo de uma dessas funcionalidades seria a página de Novo Separador, ainda continuam a existir tiles repetidas da mesma página.
E agora têm outro exemplo com a funcionalidade de leitura de PDFs embutidos...

Eu gostava mesmo muito de poder voltar a usar o Firefox como browser principal, a sério que sim, mas enquanto eles não melhorarem um pouco o browser não faço questões de deixar de usar o Chrome...
 
Pelo menos o FF há umas 3 ou 4 versões para cá, tem metido cada vez mais água na suas builds. Parece que com o passar das nova versões, a coisa fica pior a todos os níveis.

Já não é aquele Firefox que dominou o mercado dos broswer há uns tempos atrás. Eu ainda continuo nele, talvez por simpatia aos vários addons, interface e afins. Porque se não fosse por isso, já o tinha deixado quando começaram aqueles problemas todos marados com o Flash.
 
Salva a questão do PDF viewer, 3 máquinas, também zero problemas.

Um pequeno "à parte": parece-me que as queixas são sempre dos mesmos o que, desculpem-me a franqueza, me faz crer que o problema não esteja exactamente no Firefox.
 
FF para Linux e Windows updated :)

Em relação ao PDFviewer eu não tenho grandes problemas, o que sinto falta é da opção de imprimir para PDF na opção salvar página como....
Isso é que era assunto.
 
Também já fiz o update no meu portátil com uma instalação limpa do 8 e está bastante rápido a iniciar ou não sei se será efeito do SSD. Mas antes levava uns segundos a mais que o chrome e agora está quase ao mesmo nível.

Não tenho tido problemas nenhuns nas ultimas versões e noto cada vez que o FF fica mais estável e mais rápido.
 
Back
Topo