Mozilla Firefox

PanterA

Power Member
O Facebook usa algoritmos para evitar ser bloqueado. As vezes estoy a dar scroll e aparece o video em baixo ja a dar sem eu sequer ter descido o suficiente. Sei que existe a opção de desativar mas o vídeo só começa quando estamos a ver o video.

O Facebook tem mudado muito os algoritmos assim como o instagram. É ignorar.. A mim não me faz muita comichão basta fazer 3-5 refresh seguidos e ja da

Depende. Se estás a fazer scrool, passado um bocado aquilo já está atrofiar todo a fazer loop de feeds e só lá vai com F5, aqui o problema é se te está sempre acontecer que basicamente não vais conseguir ver nada de jeito. Mas estive a googlar e parece ser mesmo geral. Mesmo para quem não usa nada contra os ads.

Acho q devias fazer 2 coisas:
1º formatar o PC
2º se a primeira não resolver, deves trocar por um novo.

wtf?

Blue Zee

Power Member
Depende. Se estás a fazer scrool, passado um bocado aquilo já está atrofiar todo a fazer loop de feeds e só lá vai com F5, aqui o problema é se te está sempre acontecer que basicamente não vais conseguir ver nada de jeito. Mas estive a googlar e parece ser mesmo geral. Mesmo para quem não usa nada contra os ads.
Confirmo, é geral no Facebook.
Está cada vez pior.

Zapiao

Power Member

wtf?
Amigo: eu uso o FF desde q saiu, está todo tunado no about:config e até hoje nunca tive q fazer um unico "Restaurar o Firefox". No teu caso é problemas/bugs atrás de bugs/problemas. Portanto acredito q seja algo do teu SO daí ter dado aquelas sugestões.

s0ldier

Power Member
Uma caçadeira para matar uma mosca, é eficaz, mas talvez não seja a melhor opção aqui. Tendo em conta que ele menciona o Facebook, diria que é mais do Facebook do que do próprio FF.
Eu do pouco que uso o Facebook não tenho problemas, mas devo lá ir uma vez de 15 em 15 dias e é para abrir as mensagens e pouco mais.

xuleca

Power Member
Versão 104 disponivel via FTP

104.0

Firefox Release​

August 23, 2022

Version 104.0, first offered to Release channel users on August 23, 2022

highlight.07fce9e0e5f3.svg

New​

• Subtitles are now available for Disney+ in Picture-in-Picture.
  • Firefox now supports both the scroll-snap-stop property as well as re-snapping. You can use the scroll-snap-stop property's always and normal values to specify whether or not to pass the snap points, even when scrolling fast. Re-snapping tries to keep the last snap position after any content/layout changes.
  • The Firefox profiler can analyze power usage of a website (Apple M1 and Windows 11 only).
    Screenshot
  • The Firefox UI itself will now be throttled for performance and battery usage when minimized or occluded, in the same way background tabs are.

check.6ae3794b67ae.svg

Fixed​

• Highlight color is preserved correctly after typing Enter in the mail composer of Yahoo Mail and Outlook.
  • After bypassing the https only error page navigating back would take you to the error page that was previously dismissed. Back now takes you to the previous site that was visited.
  • Paste unformatted shortcut (shift+ctrl/cmd+v) now works in plain text contexts, such as input and text area.
  • Various security fixes.

Última edição:

r0mz

Power Member
Porque é que tudo sobre o abrir/guardar um ficheiro do Firefox foi apagado?

Eu continuo a fazer abrir e os ficheiros são guardados...

Passal

Power Member
Antes funcionava bem mas agora nesta nova versão também está com este comportamento de guardar todos os ficheiros... Será que está a ficar como o Chrome??

dblaster7

Power Member
malta, com fica esta história dos adblockers, terem que mudar a forma como bloquiam a publicidade por causa da google segundo li a cena vai ficar mais dificil de fazer(segundo a adguard windows).

Blue Zee

Power Member
Disponível nova versão, 104.02

Fixed​

• Fixed a bug making it impossible to use touch or a stylus to drag the scrollbar on pages (bug 1787361).
  • Fixed an issue causing some users to crash in out-of-memory conditions (bug 1774155).
  • Fixed an issue that would sometimes affect video & audio playback when loaded via a cross-origin iframe src attribute (bug 1781759).
  • Fixed an issue that would sometimes affect video & audio playback when served with Content-Security-Policy: sandbox (bug 1781063).

Blue Zee

Power Member
Final release, 105.0

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/105.0/releasenotes/

Version 105.0, first offered to Release channel users on September 20, 2022

New​

• Added an option to print only the current page from the print preview dialog.
  • Firefox now supports partitioned service workers in third-party contexts. You can register service workers in a third-party iframe and it will be partitioned under the top-level domain.
  • Swipe to navigate (two fingers on a touchpad swiped left or right to perform history back or forward) on Windows is now enabled.
  • Firefox is now compliant with the User Timing L3 specification, which adds additional optional arguments to the performance.mark and performance.measure methods to provide custom start times, end times, duration, and attached details.
  • Searching in large lists for individual items is now 2x faster. This performance enhancement replaces array.includes and array.indexOf with an optimized SIMD version.

Fixed​

• Stability on Windows is significantly improved as Firefox handles low-memory situations much better.
  • Touchpad scrolling on macOS was made more accessible by reducing unintended diagonal scrolling opposite of the intended scroll axis.
  • Firefox is less likely to run out of memory on Linux and performs more efficiently for the rest of the system when memory runs low.
  • Various security fixes.

Enterprise​