DS Quake Arena DS

I_Eat_All

Plasma Beam!
Não há titulo para o jogo... Mas parece que há definitivamente algo a caminho:

We’re talking about doing a Quake Arena-type DS game…it feels like a good fit for the DS. I’m psyched to experiment with network play.” - id Software’s John Carmack

John Carmack considers Quake-style DS game

After some waffling and then an announcement (as well as a recent re-announcement) of the mobile game Orcs & Elves headed DS-ward, programmer and co-founder of id Software John Carmack is toying with yet another idea for the handheld: a Quake Arena-style game. Carmack offered the system some backhanded compliments while discussing his work on Orcs & Elves, saying that he loved working on the system, but that he noticed a few of what he termed "rookie mistakes." We can only guess that he is talking about issues that came up with the newer features of the DS, because we're pretty sure that Nintendo knows a thing or two about handhelds by now.

However, Carmack must have enjoyed himself, because now he's toying with this new idea of a Quake game on the dual screens, so we'll keep an eye out and see what develops.
Fonte: http://www.dsfanboy.com/2007/07/17/john-carmack-continues-to-eyeball-the-ds-considers-quake-style/

E3: id Software Considering DS, Cellphone Engine Licensing

Steve Nix, director of business development for id Software mentioned today in an interview with Gamasutra that the company is considering licensing the John Carmack co-created mobile and DS engine from Orcs & Elves and Doom RPG.

"We just started talking about that," said Nix, when pressed on the subject. "I was just talking to John (Carmack) about that yesterday, and we thought yeah, that makes sense. We’ve just been busy with a few things, and just haven’t gotten around to it, but it’s good technology and it makes sense to license it out, so that’s probably something we’ll start talking about. Cellphone and DS."

"What’s interesting is that a lot of people who do try to write their own cellphone and DS engines, they make a lot of the same mistakes that the guys are making a lot of the same mistakes they made on the PC and the early consoles," he continued.

Nix added: "And when John started investigating this technology he said ‘I can’t believe these are the same problems we were working with 10 years ago, and we solved those problems, but people are still doing it again!’ so when John went in it was relatively simple for him to create a nice clean engine for the cellphone and DS."

A full interview with id Software concerning their new technology and games is forthcoming.
Fonte: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=14693

Metroid Prime Hunters killer? venha ele :D
 
Última edição:
Esta foi uma maneira pouco simpática de ele dizer que a DS tem potencial para mais do que se tem feito até agora. Eu pessoalmente estou um pouco céptico em relação a isso mas vamos a ver. Eu não acho que o hardware da consola dê para muito mais. Mas também não acho que isso interesse muito.
 
Um Quake Arena na DS era a cereja por cima do bolo, comprava de certeza :D

ToTTenTranz se há coisa que o Carmack sabe fazer é motores gráficos, não duvido que ele consiga espremer a consola ao máximo :D
 
Um Quake Arena na DS era a cereja por cima do bolo, comprava de certeza :D

ToTTenTranz se há coisa que o Carmack sabe fazer é motores gráficos, não duvido que ele consiga espremer a consola ao máximo :D
Por acaso Quake Arena DS já existe como homebrew e segundo dizem funciona bastante bem. Hei-de experimentar um dia destes.


O Carmack deve ser provavelmente o melhor programador de engines que existe. Que ele é espectacular não se discute. Mas as engines já não são programadas num sotão só por um gajo a trabalhar horas a fio como acontecia há 10 anos atrás.
Hoje são equipas de dezenas de elementos que trabalham durante meses.
Como dizem alguns professores da minha faculdade, os avanços da ciência já muito raramente se fazem por apenas um cientista. Agora são feitos por equipas de cientistas com uma sincronização e capacidade de trabalho incríveis. A trabalhar em engines já deve ser a mesma coisa.

A questão não é se o Carmack é bom, mas sim se a equipa do Carmack é por exemplo tão boa como o pessoal da Nintendo de Redmond (Prime: Hunters).
Já deu para ver que a equipa do Carmack não é "perfeita", quando se começaram a fazer comparações entre o Doom 3 e o Half Life 2.
 
Hum...o que também gostava de ver na DS são jogos como o DOOM RPG ou o Orcs and Elves, criados pela ID...São excelentes jogos desenvolvidos para telemóveis que encaixariam que nem uma luva na DS!
Quem já os jogou sabe que são perfeitos para esta plataforma.;)

Quanto a um eventual Quake, obviamente também gostava de o ver na DS. Mas, será que apenas teria uma componente online? É que jogar um single player nos moldes do Quake 3 Arena na DS deve ser muito enfastiante:007:
 
O Carmack deve ser provavelmente o melhor programador de engines que existe. Que ele é espectacular não se discute. Mas as engines já não são programadas num sotão só por um gajo a trabalhar horas a fio como acontecia há 10 anos atrás.
Hoje são equipas de dezenas de elementos que trabalham durante meses.
Como dizem alguns professores da minha faculdade, os avanços da ciência já muito raramente se fazem por apenas um cientista. Agora são feitos por equipas de cientistas com uma sincronização e capacidade de trabalho incríveis. A trabalhar em engines já deve ser a mesma coisa.
Daí provevelmente ele querer trabalhar para a DS. É mais "oldschool", e podes perfeitamente fazer um bom motor gráfico sozinho.
 
Parece que é oficial:

Quake Arena Heading to DS
John Carmack says so. So it must be so.

August 3, 2007 - At John Carmack's keynote speech tonight at this year's QuakeCon, the millionaire programmer made mention that there may be a version of Quake Arena in the works for the Nintendo DS.

During the keynote he mentioned that, conceptually, he'd like it to be a game that's more restrictive, limited movement via D-pad like Doom and not "touch controlled" like Metroid Prime Hunters.

No other details have been revealed, but we'll keep on this announcement.

Quake 3 Arena is a multiplayer-focused version of the Quake series, originally developed on the PC back in 1999. In the past, Quake has unofficially been ported to the Nintendo DS by the underground programming scene, but not as a full retail product.
Fonte: http://ds.ign.com/articles/810/810648p1.html
 
Última edição:
não percebo essa do movimento doom... para isso poderiam fazer na PSP (ou lá não se tem online play?)
ou é porque o braço fica cansado? aaaaaaw
 
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