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nesta altura como jogo de GC... duvido que vendesse por aí além... a PS2 é a unica consola de geração passada que se está a aguentar com jogos a sair e a venderem bem, de resto a Gamecube tem tido vendas um pouco subpares especialmente desde o Q4 2005, nenhum jogo, nem o Zelda TP vai resuscitar a consola, nem é o que a Nintendo está a tentar.Ridley disse:Okami venderia mais na Gamecube.
Fonte: http://revolution.ign.com/articles/698/698059p2.htmlIGN: What's the deal with Zelda: Twilight Princess and the Revolution controller?
Beth: We're going to obviously talk a lot more about Zelda when we get to E3. But Miyamoto did talk about the fact that you can use the Revolution controller with the GameCube Zelda. And that's about all we're talking about right now.
IGN: So that will be demoed at E3 then.
Beth: We'll certainly be talking about it at E3. And Mr. Iwata did reference that in his speech today - that we'd see Zelda on GameCube and DS at E3.
IGN: So you're still positioning Zelda: Twilight Princess as a GameCube title?
Beth: Yes.
IGN: You're not going to say 'for GameCube / Revolution' on the box, or anything like that?
Beth: It's a GameCube title.
IGN: It's definitely just GameCube then?
Beth: Right now, it's a GameCube title.
IGN: [Laughs] Right now? What does that mean? Oh forget it -- you're not going to answer, anyway.
[Laughter]
Ridley disse:Okami venderia mais na Gamecube.
I_Eat_All disse:O Okami pareçe-me que vai ser um fracasso na PS2, é o jogo especifico que costuma ser exclusivo de consolas Nintendo, mas onde está essa userbase neste momento? é esse o problema, e a razão pela qual eles estão a tentar amandar o tiro de sorte a ver se pega na PS2 a consola com mais userbase... é de notar que são um estudio pequeno, fazer jogos multiplataforma de raiz é sempre dificil.
Exacto, PS2 é à base de jogos mais comerciais, pikmin, animal crossing e outros na PS2 seriam um fracasso.Sadino disse:Não sei até que ponto voçês estarão certos uma vez que há bastantes títulos... digamos "alternativos" na PS2:
ICO e Shadow of the Colossus
We love Katamari
REZ
Frequency e Amplitude
Os títulos da Nippon Ichi - Disgaea, Phantom Brave, Makai kingdom, etc..., aliás é só na PS2 que há títulos desta editora
Alguns da Capcom que sairam para a GC (Viewtiful Joe, Killer7)
e mais alguns que não cheguei a ler bem (ex: Suidoken)
Mas se disserem que a PS2 é mais à base de jogos "mais comerciais", aí já concordo
Discordo da segunda metade da tua frase e foi isso que quis dizer que o meu post, apesar de ser uma consola com base em "jogos comerciais" não implica que outros "alternativos" sejam um fracasso nessa consola.I_Eat_All disse:Exacto, PS2 é à base de jogos mais comerciais, pikmin, animal crossing e outros na PS2 seriam um fracasso.
A mim pareceu-me que foi a Capcom que não ficou satisfeita com os números na GC, mas posso estar enganadoI_Eat_All disse:O Viewtiful Joe foi um jogo de baixo orçamento que veio da gamecube porque teve sucesso, o mesmo aconteçe com o killer 7
Não sei qual foi o número de vendas do REZ, mas o facto é que foi lançado, e como jogo "alternativo" não era de esperar que vendesse milhões. O ICO esgotou! Acontece que foi um lançamento que a Sony não deu a devida atenção pensando que não teria muito exito. As cotações no Ebay provam o sucesso do jogo.I_Eat_All disse:o REZ também foi uma port fracassada no que toca a vendas... o ICO vendeu tão mal que esteve out of print 3 anos...
Eu não digo que o Japão não seja o grande suporte, mas não se pode falar em fracasso cá (e nos EUA) se a Nippon Ichi continua a lança-los. Senão já teriam deixado de os lançar, ou não?I_Eat_All disse:A unica razão pela qual a PS2 compensa nesse campo é o Japão, onde todos (menos o Ico, talvez) foram sucessos, os jogos da Nippon Ichi então são exemplos flagrantes disso... o disgaea é famoso fora do japão, mas não é um multimillion seller... (embora não tenha numeros para o provar), mas tu percebes a ideia, chegam cá fora e não recebem a atenção que merecem.
Não era isso que eu estava a contrariarI_Eat_All disse:O Okami vai ser um sucesso no Japão, não tenhas duvidas, mas cá fora só não vai passar despercebido se sair numa altura em que a PS2 não esteja a receber muitos jogos, e mesmo assim... não vai vender como um "Jogo da moda".
Será? Quanto vendeu o Killer7, PN03, Viewtiful Joe? Qual é a medida de sucesso para um jogo deste gênero?I_Eat_All disse:O jogo a sair na timeframe correcta numa consola da nintendo iria ser um grande best seller, digo eu. (mas lançamento para a GC é tarde demais na vida da consola)
claro que não, mas face à userbase vais ter vendas um pouco baixinhas comparativamente a um titulo mainstreamSadino disse:Discordo da segunda metade da tua frase e foi isso que quis dizer que o meu post, apesar de ser uma consola com base em "jogos comerciais" não implica que outros "alternativos" sejam um fracasso nessa consola.
não propriamente... tu conheçes a capcom, quantas ports do street fighter não andam aí? O Viewtiful Joe não iria ser feito para a PS2 de raiz como foi para a GC pk foi um dos "capcom 5" que eram jogos com pequenas equipas e fundos limitados, que tomavam partido do preço mais barato de desenvolver na GC, quando o jogo teve sucesso é que eles começaram a pensar em portar... quanto ao Killer 7... No japão vendeu um pouco mais na PS2 que na GC, já fora do japão... e mesmo com as vendas da GC em queda consta que foi completamente trucidado pela consola com menos userbase.Sadino disse:A mim pareceu-me que foi a Capcom que não ficou satisfeita com os números na GC, mas posso estar enganado
O REZ está out of print, além de alternativo foi 1 fracasso... o ICO se teve sucesso então não percebo porque teve out of print tanto tempo, mas de facto o jogo adquiriu o estatuto de jogo de culto e comecou a ser muito procurado, mas creio que isso foi quando as lojas já não o tinham (posso estar redondamente enganado),Sadino disse:Não sei qual foi o número de vendas do REZ, mas o facto é que foi lançado, e como jogo "alternativo" não era de esperar que vendesse milhões. O ICO esgotou! Acontece que foi um lançamento que a Sony não deu a devida atenção pensando que não teria muito exito. As cotações no Ebay provam o sucesso do jogo.
claro que continua, tens uma userbase razoável, mas se qualquer jogo da nippon ichi tivesse mais hipóteses de vender mais unidades noutra consola no japão (gamecube por exemplo) seria essa a escolha natural deles, a maior parte do dinheiro que assegura as sequelas e exclusividade deles vem do japão.Sadino disse:Eu não digo que o Japão não seja o grande suporte, mas não se pode falar em fracasso cá (e nos EUA) se a Nippon Ichi continua a lança-los. Senão já teriam deixado de os lançar, ou não?
Ou então se a GC fosse a grande plataforma desses jogos menos comerciais eles já teriam feito o jogo para aí, ainda por cima sendo japoneses.
os numeros que sabia já mencionei acima... medida de sucesso... depende muito, para o Killer 7 devia ser entre as 350 e as 500 mil unidades no japão (por consola) e em ambas vendeu um pouco abaixo disso. mas posso estar enganado porque o jogo foi aumentando em orçamento à medida que foi sendo desenvolvido, as cutscenes de anime não devem ter sido baratas, por exemplo.Sadino disse:Será? Quanto vendeu o Killer7, PN03, Viewtiful Joe? Qual é a medida de sucesso para um jogo deste gênero?
Source: http://www.hayesmates.co.uk/fullfea...l&id=1143656530&archive=&start_from=&ucat=20&HM - We'd like to start if we may, by asking about the delay to Zelda: Twilight Princess. Is there anything you would like to say to the millions of fans waiting for this worldwide?
EA - Firstly I feel I must thank everyone for their patience but we are striving to make [Twilight Princess] the best game it can be. It is our wish to make it a better game than Ocarina of Time.
HM - What changes are you making that require a year of extra production?
EA - I cannot be too specific with game details, after all that would spoil the surprise of playing! But we are adding some extra elements that will excite gamers.
HM - Like Revolution controller support?
EA - We will be utilising the Revolution hardware although not in a way many will expect.
HM - I'd love a version of Ocarina's fishing game using the controller.
EA - That would be a fun game wouldn't it.
HM - Reports have suggested that Twilight Princess will take over 100 hours to complete is this accurate?
EA - It will of course depend on the individual player but we estimate most will like to explore the world thoroughly, therefore 100 hours would seem correct.
HM - Are there more dungeons in this game?
EA - We have more than any previous Zelda game, myself and Mr Miyamoto are working hard on creating some unique and surprising dungeons to play through.
HM - Those seen at E3 seemed to be based on animals rather than wind, earth, fire elements etc. are you using animals to inspire the design of the dungeons?
EA - We felt that many elements of the previous games had been getting quite tired, and we were getting quite stuck designing fun puzzles that hadn't been seen before. Mr Miyamoto suggested we take a different approach this time and we decided upon animal themes. I think it creates a fresh experience for both the players and us as designers.
HM - Will we see a return of Jabu-Jabu? Or another dungeon based inside a creature?
EA - I cannot say at this time.
HM - Speaking of returning characters, will we see Tingle, Saria or Navi returning?
EA - We have many characters, some old and some new but I cannot say which ones you will see. Some may return but have a different appearance.
HM - How about the Zoras?
EA - Would it be a Zelda game without the Zoras? We will have to see.
HM - What elements of Twilight Princess are you most pleased with?
EA - I am happy to say that my puzzles have brought me the most pleasure! But seriously, I am very happy with all of the game, we have tried to create a fresh experience so that even players who have grown up with this series can say 'I haven't seen that before!' but at the same time giving them some familiar elements as well.
HM - Has the mature look helped or hindered the design process?
EA - It has been a challenge! We have had to change the way Link walks and interacts with the world so that he fits in a more realistic looking environment and there are many elements that appeared in Wind Waker that would look out of place in this world. So in that sense it has been hard, but I think we have accomplished our targets.
HM - Were you saddened by the reaction to Wind Waker's graphical style?
EA - It is hard not to be, I am sad that some of our biggest fans were upset by the cartoon look. I felt it allowed us to show Link's world in a more expressive way but if players prefer a realistic game then it is up to us to rise to the challenge and produce one.
HM - Will we see any bonus features included with Twilight Princess, such as making ofs or unlockable artwork?
EA - We have planned to include some extras for dedicated players to unlock.
HM - Will they be on a bonus disc as with Wind Waker?
EA - With the size of the game it may have to! We are currently considering adding a second disc as a bonus but this has yet to be finalised. I think Mr Iwata is keen for this to happen but we shall see.
BrOiller disse:O que faz um jogo ocupar muito espaço são as CG cutscenes e a quantidade de audio para diálogos, coisa que Zelda não tem. Nem precisa
pessoalmente acho que os Zoras são uma extensão dos próprios Portugueses. Basta ver que vieram/vivem no mar e são considerados amigos pelo reino de Hyrule, um pouco como os portugueses ficaram vistos no japão uma vez que fomos lá em paz, e saimos de lá em paz... ainda hoje há uma relação de respeito, eles vêm os portugueses como um povo amigo...Ridley disse:Um jogo Zelda deste tamanho e cabe num disco de GC, realmente impressionante.
Os Zoras são os que mais estilo tem, espero que o Zora Domain tenha uma musica tão bonita quanto a do Zelda OoT.
I_Eat_All disse:pessoalmente acho que os Zoras são uma extensão dos próprios Portugueses. Basta ver que vieram/vivem no mar e são considerados amigos pelo reino de Hyrule, um pouco como os portugueses ficaram vistos no japão uma vez que fomos lá em paz, e saimos de lá em paz... ainda hoje há uma relação de respeito, eles vêm os portugueses como um povo amigo...
A gota de agua para as semelhanças foi no Majora Mask quando a melodia ensinada aquando de Turtle Rock é mesmo "Bossa Nova" ora para além dum estilo de musica brasileira (logo, de expressão portuguesa) a própria Amália que teve bastante sucesso no Japão tinha/teve um EP chamado "Formiga Bossa Nova", pode não ser algo consciente, mas para mim eles tão a basear o perfil básico dos zoras na cultura e imagem portuguesa.
Depois claro, o Wind Waker tem um theme tipo descobrimentos, claramente inspirado naquilo que nós sabemos, mas o mesmo pode ser dito de skies of arcadia e inumeros outros jogos...
Acho que essa personagem vai apareçer no TPRidley disse:Wind Waker um dos Sage chama-se Fado
É capaz de ter razão I_Eat_All!!!!!!
I_Eat_All disse:
Lembraste que ele/ela (sei lá o que é aquilo, mas gostava que fosse uma)
Espero bem que sim ... dado que a outra Sage era Laruto (provavelmente sucessora da Ruto) digamos que... o TP presisava de uma sucessora digna da Sária... senão ficamos muito mal servidos de Lolitas!Ridley disse:A miúda (parece uma miúda) com o mesmo penteado da Alex Roivas de Eternal Darkness.
Fonte: http://www.revo-europe.com/news.php?nid=8961Some great new tidbits of information on Twilight Princess, Phantom Hourglass, and the Zelda series in general.
This interview was conducted by well-known Zelda site The Hylia, though as of writing their site is down because of server issues. To clarify, this is not the second/third pieces of the Eiji Aonuma interview with HM Fusion - that has still yet to go online due to rumoured delays by Nintendo themselves. And yes, we are aware how close this is to April Fool's, but we've been told to trust this interview as legit! Now that's straightened out, onto the juicy stuff...
In one of the most comprehensive Zelda interviews for a long time, many subjects were covered. Speaking first on the Revolution compatibility with Twilight Princess, Aonuma said that though it will still be a GameCube title, you'll be abled to play an "enhanced" version of the game on the Revolution console. Using the the system's unique controller will mean battles are transformed into first-person mode, with the player being able to control your sword and shield, as well as to aim your bow, hookshot or boomerang. The amount of force you use with the controller will effect how far or fast items go.
We'll be seeing much more of Ganandorf and Zelda than in previous titles, with the hero pitted against Ganandorf several times throughout the game. We'll even find out just why he is so driven to obtain the Triforce and conquer Hyrule. Aonuma said he didn't want to go into detail about Zelda, but said she had a "very special role", and that she was tied to the character Midna in a unique way. Asked if we would see romance between her and Link, he said that they "do share a relationship in this game. Whether or not the two end up together is another issue altogether." Could it be because one of them won't make it to the end of the game? "No comment," Aonuma replied!
On the subject of other Zelda projects, Aonuma confirmed that the newly announced DS title Phantom Hourglass would be playable at E3, and would be a direct sequel to Wind Waker. He also mentioned that the briefly glimpsed Tingle DS had been cancelled in favour of this game instead.
Speaking of series chronology, despite affirming that Miyamoto didn't want to get bogged down in a rigid timeline to the series, Twilight Princess does take place between Ocarina of Time and Wind Waker. Though it is easy to assume that the introduction of Wind Waker does recap what has happend before, it is not necessarily the plot of Twilight Princess, though Aonuma cryptically said: "the ending will tie into it." Possibly the great flooding of Hyrule?
Asked if he knew about any Zelda characters that would be in Smash Bros. Revolution, he said he expected Zelda, Ganon and Link to return. "There will be more characters. All of them will be from Twilight Princess, though. So unfortunately, I can't reveal anything other than that."
Finally talking about the future of the series, he repeated what has already been said - that Twilight Princess would be the last normal Zelda game. He said he would like in the future to take the series away from the Link vs. Ganon battle over the Triforce, and expand gameplay through the Revolution's controller or DS' stylus. He said he would controversially like to include voices in the next incarnation of Zelda, though Link will probably still remain silent. "We hope at E3 we may be ready to show off a glimpse of that future," he concluded, "or maybe we'll have to hold onto it for another day!"
Fonte: http://news.spong.com/article/9836SPOnG just has to draw your attention to a cracking report on E3, written by one of Nintendo’s Zelda Booth Babes. And not only is the lady in question Yvonna Lynn, pretty damn smart, she’s also something of a looker. And she's a huge Miyamoto fan. Congratulations, Ms Lynn! You have just become SPOnG’s latest E3 2006 fantasy.
Speaking of being on the Zelda booth, Lynn says: "Nintendo recreated the environments of the game so that you could literally walk through them…If you were really lucky, like me, you got to talk with Shigeru Miyamoto. I just love him! This place must have been some sort of 'Magnet for greatness vortex'." SPOnG fell in love at the very moment we read this.
Lynn goes on to remind us that the life of the average booth babe is not all smiles and free cocaine at lavish after-parties, pointing out that, “...you may not know this, but many of us booth girls only get two 15 minute breaks and an hour for lunch. So, I cleverly cached my short breaks, added them to my lunch break, and viola! (sic) I had some time to sprint to that crazed place, the West Hall, to quickly take in all I could.” Bless.
“You may also want to keep in mind that these girls have been on their feet (often in heels and trust me, they get big kudos points for that) in the lights, smiling for 10 hours straight. So when some are snippy they may just be tired, not rude.” Aha! So that’s why they never respond favourably to SPOnG’s gentlemanly advances.
Lynn goes on to outline the ‘four categories’ of booth babes – speciality babes, scantily-clad babes, decently-dressed babes and bog standard regular babes - each of which can also be broken down into two straightforward sub-categories of cool and un-cool.
Lynn also notes that: “99.9% of booth babes would probably think a “...console is what you do for someone who is sad.”