NGC The Legend of Zelda: Twilight Princess

VVhat disse:
Não se esqueçam com o nunchaku ficam com quase 1 comando inteiro na mão, mesmo sem os sensores do comando.

Ficam com um joystick e gatilho na mão esquerda, igual à n64 e GC, e na direita ficam com um d pad com um botão e um gatilho. Isto é precisamente o suficiente para a maior parte dos jogos, incluindo o zelda.

Aliás, esta última demo da E3 basicamente só se usava o apontador da wii para mira, porque tudo o resto era feito através dos botões normais.


Exactamente, ele só usava os sensores do comando para a mira, ou seja quase n tinha utilidade as funcionalidades do comando.

Logo é mto melhor jogar com um normal. Pois para jogar um jogo normal, duvido mto que teres um comando partido em 2 seja a melhor solução lol
 
Ansatsu disse:
Exactamente, ele só usava os sensores do comando para a mira, ou seja quase n tinha utilidade as funcionalidades do comando.

Logo é mto melhor jogar com um normal. Pois para jogar um jogo normal, duvido mto que teres um comando partido em 2 seja a melhor solução lol

Nem preciso de dizer mais... Querem um bom jogo para andar a fazer matrixes com o wiimote? Metroid Prime 3: Corruption XD
 
Pelo que li serve para mais coisas o comando no Zelda do que só atirar com o arco

Se fizeres um movimento rápido com a matraca para a frente, ao lutar o Link dá com o escudo nos inimigos atordoando-os. Se estiveres a segurar numa caixa o mesmo movimento atira-a e se um inimigo estiver no chão o Link salta e desfere o golpe final.

O wiimote também serve para pescar tal cana de pesca e devem haver mais acções feitas a pensar no comando.
 
BrOiller disse:
Pelo que li serve para mais coisas o comando no Zelda do que só atirar com o arco

Se fizeres um movimento rápido com a matraca para a frente, ao lutar o Link dá com o escudo nos inimigos atordoando-os. Se estiveres a segurar numa caixa o mesmo movimento atira-a e se um inimigo estiver no chão o Link salta e desfere o golpe final.

O wiimote também serve para pescar tal cana de pesca e devem haver mais acções feitas a pensar no comando.

É diferente. É muito mais complicado ter de controlar a personagem movendo o Wiimote, porque tu não tens a comparação dos movimentos do comando com os movimentos da personagem que tens num comando comvencional, em que se direccionas o joystick para a frente, ela anda para a frente.

Vais-te acabar sempre por atrapalhar um pouco e falhar na precisão. Fora do Zelda conheço outro bom exemplo. Na Nintendo DS, quem joga Animal Crossing, vai concordar comigo que o Touchscreen não é muito útil. Dá para usares os botões da consola. Com a Pen atrapalhas-te muito. Não consegues ver a mesma precisão que tens quando usas comandos que fazem com precisão aquilo que tu queres.

Até no Metroid Prime: Hunters te atrapalhas com a Pen... eu falo por mim digo. Isto é para ser inovador e divertido mas há certos jogos que na minha opinião não vale a pena apostar no comando. O Super Smash Bros. é um bom exemplo...

E essa da pesca e de coisas proprias para isso... sendo assim deviam de vir exclusivamente na versão da Wii e não na Gamecube queres tu dizer não? Pelo que dizes, parecem minigames... não me vou dar a jogar zelda com comando convencional e tirá-lo para ir jogar minijogos com o comando específico...

Quanto à pesca... tinhas pesca no Ocarina of Time e penso que neste tb vais ter com o comando convencional...não é por aí.
 
Gaminger disse:
É diferente. É muito mais complicado ter de controlar a personagem movendo o Wiimote, porque tu não tens a comparação dos movimentos do comando com os movimentos da personagem que tens num comando comvencional, em que se direccionas o joystick para a frente, ela anda para a frente.

Vais-te acabar sempre por atrapalhar um pouco e falhar na precisão. Fora do Zelda conheço outro bom exemplo. Na Nintendo DS, quem joga Animal Crossing, vai concordar comigo que o Touchscreen não é muito útil. Dá para usares os botões da consola. Com a Pen atrapalhas-te muito. Não consegues ver a mesma precisão que tens quando usas comandos que fazem com precisão aquilo que tu queres.

Até no Metroid Prime: Hunters te atrapalhas com a Pen... eu falo por mim digo. Isto é para ser inovador e divertido mas há certos jogos que na minha opinião não vale a pena apostar no comando. O Super Smash Bros. é um bom exemplo...

E essa da pesca e de coisas proprias para isso... sendo assim deviam de vir exclusivamente na versão da Wii e não na Gamecube queres tu dizer não? Pelo que dizes, parecem minigames... não me vou dar a jogar zelda com comando convencional e tirá-lo para ir jogar minijogos com o comando específico...

Quanto à pesca... tinhas pesca no Ocarina of Time e penso que neste tb vais ter com o comando convencional...não é por aí.
sabes mesmo do que falas :/ (not)

epa... a E3 foi à uns meses e ninguém usou o wiimote como espada, nem é suposto. carregas no butão e ele faz a acção que é suposto. cansar mais? falhas de precisão? mas andas à procura de problemas na coisa antes de a jogar? se bem implementado resulta... para andar usas o joystick tal como na GC... para apontar para algo usas o wii-mote que dá muito mais precisão e naturalidade; é como apontar um telecomando, para amandar flechas e acertar nos inimigos depressa não quererás outra coisa, se bem calibrado.

Pesca vai ser diferente. não só é muito maior, tens praticamente um jogo dentro do jogo, desta vez com imensas raças de peixes etc etc... como pode simular mesmo como é ter uma cana de pesca à frente.

ainda a responder ao post que fizeste lá em cima... um zelda em first person não faz sentido, vai contra os principios todos da serie, qual o problema em usar o wii-mote com camaras over the shoulder ou third person? pode resultar na perfeição também.

O Myiamoto quer que as pessoas se identifiquem com o link, aliás... link é baptizado pelo "link" (elo) que cria entre o jogo e o jogador. passar a first person eliminas a diferença fulcral para o metroid prime por exemplo...

Isso é tipo "Já que a Wii é tão boa em first person vamos fazer um mario em first person." não faz sentido; por ultimo first person é um estilo abominádo no japão... os shooters vendem mal.


O Metroid Prime Hunters é a melhor tentativa de controlo absoluto num fps portátil, melhor que um joystick... ou um D-pad; tem a opção de usar o D-pad na DS no entanto.

O Animal Crossing tanto quanto sei nem és obrigado a usar a stylus, usá-la ou não é contigo... ao fim do dia dá jeito tás cansado n apetece carregar em teclas, nem é um jogo de acção.

Xiça mania de se queixarem por tudo (até pelo que não jogaram)
 
Sword Controls For Zelda

Swing the Wiimote to control Link's sword.

August 21, 2006 - Nintendo has made some major changes to the control scheme for the Wii version of Zelda: Twilight Princess. Speaking to Japan's monthly Nintendo Dream publication, producer Shigeru Miyamoto revealed that the game will now allow players to swing the controller for sword slashes.


At E3, players used the B button to swing Link's sword, with Nintendo explaining at the time that players would likely get tired having to actually swing the controller. "Upon actually playing it, it's more interesting this way," said Miyamoto to Nintendo Dream about the new control scheme.

Going along with this change, Nintendo has made modifications to the game's bow and arrow controls. In the E3 version, players aimed with the Wiimote, then actually shot out arrows using the D-pad. With the B button now free, Nintendo has moved the action to the B button. Miyamoto felt that that shooting the arrow with the D-pad was too difficult, and the B button allows for quicker and easier shooting.

It's unclear if the game will require the new control scheme or if players will be able to chose between different methods of control.

Nintendo Dream closed off by asking Miyamoto to name the version of Zelda he personally prefers. The master game maker said that he'd play the Wii version, but added that both versions will be fun.

"I can't talk about it yet, but this Zelda has a lot to it," said Miyamoto. "What you played at E3 was just the tip of the nail." Regarding Nintendo's statement at E3 that Twilight Princess would be the best Zelda in history, he said, "Yes. It's coming along quite nicely."

With Twilight Princess due out at launch, GameCube and Wii owners will get to fully explore the potentially greatest Zelda game ever in just a few months. Stay tuned for more!

http://wii.ign.com/articles/726/726748p1.html
 
Novidades na Game Informer deste mês:

GI: Could you outline how the localization process works? Are you involved during all stages of development, or do you come in more towards the end for translation and tweaking the cultural references?

Trinen: Our involvement in the process really varies quite a bit, depending on which team we're working with. When it comes to Twilight Princess, we have a fantastic relationship with Eiji Aonuma and his team, and we workd very closely with them. Nate and I helped put together all of the trailers we've released so far, and we've been in close communication with them on a number of differen levels since before the game was first unveiled at E3 two years ago.

GI: Could you describe any examples of when this process went differently than normal?

Trinen: To be honest I don't know that we have anything that could really qualify as normal anymore. With Twilight Princess, the depth of the story and its connection to past games means that not only does it have twice as much text as Wind Waker, but it includes a fair number of legacy terms that originate in past games, so consistency is a big focus there. We've also been given the oppurtunity to provide a lot of input on everything from play control to difficulty to character design, so over time our role has grown from simply localizing the Zelda games to almost being a branch of the development team itself.

GI: What are some names, situations, jokes, pop culture references that are commonly changed between North American and other territory's releases?

Trinen: There isn't anything that as a rule gets changed when coming to North America. We look at everything within the context of the game and the target audience. The ESRB has, in a sense, made those decisions easier, because we're able to look at content within the context of what we expect the game's raing to be. With Twilight Princess, we expect the game to get a T rating because of the more realistic graphics, so because of that you may see scenes and situations in that game that wouldn't have fit in a game like the Wind Waker.

Outubro/Novembro nunca mais chegam :'(
 
What to expect: The single greatest videogame of all time? Did we oversell it a bit? Really, we may not be kidding. At the very least, Twilight Princess is sure to be the best launch game in the history of launch games, but we're willing to bet it'll go down as much more than that. The title is the result of a massive effort by the proven Zelda team at Nintendo, which has in the past created some of today's most fondly remembered titles, from Ocarina of Time to Wind Waker. Twilight Princess will not only be bigger - a horse ride from one side of Hyrule to the next is rumored to take 45 real minutes - but much more ambitious than ever before. Link turns into a wolf, crossed into a dark dimension, goes fishing, and rides his way into more dungeons than ever - and he's just getting started. Truth be told, we've glimpsed scenarios that have made our jaws drop and Nintendo itself has indicated that we haven't seen anything yet. The final product is going to be nothing short of epic and with both a Wii-exclusive 16:9 mode and new Wii-mote-enhanced controls - the ability to shoot arrows and slash the sword - the game is on track to become an instant classic when it launches with Wii.
Fonte: http://uk.wii.ign.com/articles/730/730221p6.html
 
Alguém compilou um FAQ com 51 perguntas frequentes acerca do Zelda TP:

2. Are there any differences between the GameCube version and the Wii version?

In terms of gameplay and features, no. Both titles have the same storyline and gameplay features, the major difference being the Wii's use of motion sensitivity and interaction.

Shigeru Miyamoto has confirmed in an interview that the only differences between the GameCube and Wii versions of the Twilight Princess are technical.


3. Does the Gamecube version support a widescreen format?

No, Gamecube version plays only in 4:3 whereas the Wii version will also display in a 16:9 (widescreen) format in 480p.


4. I heard the Wii can play GameCube titles, can I just use my Gamecube copy on the Wii?

Yes that's true, the Wii will run the Gamecube version of TP, only the Wiimotes functionality will not be there and instead you will have to use the Gamecube controller.


5. When is the game due for release?

The game is currently dated for the same day release of the Wii console itself, which currently has not yet been revealed.


6. Is it true this is the longest Zelda game so far?

TP developer Eiji Aonuma confirmed the games length to be over 100 hours in an interview with Korean site Ruliweb.com.

It has also been confirmed that the game will be at least 2 to 3 times bigger than The Legend of Zelda: Ocarina of Time, with an estimated length of 70 hours.

In an interview, one of the creators said that there will be 100 hours of gameplay. Now that most likely includes all the side quests and everything, but this is still significantly longer than any other Zelda, so expect lots of long dungeons and tons of side quests.


7. Is the Twilight Princess a lot harder than previous titles?

As of yet there has been no confirmation from Nintendo either way on this, although some industry reporters speculate it to be the most difficult Zelda ever, but we'll have to wait for its release to really find out.


8. What's the age rating?

No official word yet but going by past titles all of the previous Zelda's have been rated E. Twilight Princess is a bit edgier, so it may be rated E10+ or even T.


9. Does the Twilight Princess use Cel-shading?

Yes, but not to the extent of Wind Waker. It features a stylized, naturalistic art style, rather than the cartoonish look that Wind Waker exhibited. It still however makes use of cel-shading effects by using a heavily modified version of the Wind Waker's engine.


10. Does the game carry on from Wind Waker?

The Twilight Princess is said to take place decades after Ocarina of Time but a long time before the Wind Waker.


11. I noticed there was some lag or slowdown in a few of the E3 trailers battle scenes, is this a cause for concern?

What you saw on the E3 demo trailers was NOT game lag or any form of slowdown. It is infact intentional to create a stylistic effect. The game slows slightly whenever you get a large hit in on your opponents. This "pause-effect" was also in TWW


12. How old is link in the game?

Link is rumored to begin the game at 16 years old although he will age throughout the game. Though it is yet kept under wraps how it will exactly unfold, we will see Link as a child, as an adolescent and as an adult.


13. I heard this is a new link?

Yes, the hero in the adventure is said to be an all-new Link

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15. What is the Wolf I see in the trailers?

The Wolf is the creature Link turns into once he enters the Twilight Realm.


16. What is the Twilight Realm?

Little is known about the Twilight Realm besides the fact that it is slowly taking over Hyrule, and that humans cannot exist there. Any human that visits the Twilight Realm transform into the animal that most closely represents them.


17. Does Link have any special powers as a Wolf?

Currently little is known about Link's powers as a Wolf, although it is suggested that Wolf Link will have extraordinary hearing and the ability to communicate with other animals. Wolf Link also has the ability to attack with his claws and teeth.

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19. Who is Midna?

Midna is a new character to the Zelda games and only appears in the Twilight Realm. At a certain point in the game she decides to team up with Link to fight a "greater evil" that she cannot overcome alone. Little is known about Midna, only that she disappears when Link leaves the Twilight Realm but is said to stay with him in another form.


21. Who is the Twilight Princess?

In an IGN video Midna is seen appearing out of Link's shadow. This has led many to believe Midna is the Twilight Princess. It is confirmed Midna is female, and the only character known to have lived in the Twilight Realm for a longer extent than Zelda.

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23. In the E3 trailer there is a girl in a black robe, who is it?

That is Zelda. Her robe is that of a Japanese funeral robe. She wears it because she is mourning the loss of Hyrule. It is rumored that the robe protects her from the Twilight Realm's effect, since she is a human.


25. Will the Twilight Princess feature horse riding?

Yes the Twilight Princess will make good use of Links horse riding abilities along with mounted combat situations.


26. Can link ride other animals?

Yes it is believed so. In the second trailer also shows that Link can ride the boars when their original riders are gone.


27. Will Epona be links horse again?

Yes and No. With where TP is in the timeline, Epona would either be extremely old or dead. But you can name your horse whatever you want, and the default name is Epona.


30. Does Ganon (Ganondorf) play a part in the Twilight Princess?

It was announced in Nintendo Power (vol. 193) that Ganon will be in Twilight Princess, and that Nintendo is "preparing more than you could possibly ever, ever, ever expect".


32. Who is Ilia?

Ilia is one of Link's closest friends. She is also extremely close with nature, and heals Link's horse when it is hurt jumping fences.


33. Will the Gorons/ Zoras/Gerudos/the Shiekah species be in the Twilight Princess?

Yes, it's been confirmed several times. In the second trailer, Link was shown sparring with a Goron. Later, in an interview on of the creators confirmed that Gorons would make a return. And at E3 2006, the playable dungeon is called "Goron Mines."

In the same interview where Gorons were confirmed, it was also stated that some other species would make their return also. It was mainly hinting at Zoras, but Gerudos and the Shiekah are thought to be possible.

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37. How large is the Hyrule kingdom?

In terms of gameplay time it is believed to take 45minutes to ride horse back across Hyrule.


38. What enemies are back in TP?

Not much is currently known about the enemies in the game; while some enemies from previous Zelda games return, as seen in the third official trailer, there are also many new creatures.

Keese, Stalfos, Moblins, Bokoblins, Lizalfos (and/or Dinolfos) can all be seen in the TP trailers along with an array of huge spiders Their appearance is reminiscent of a Skulltula, although the skull is only a pattern on the abdomen, whereas the Skulltulas in the N64 games were smaller and had a skull-shaped armored carapace.

Flying, dragon-like creatures have been featured in a few trailers, both flying in the Twilight Realm (in the E3 2005 trailer) and pestering Link while he is on horseback (in the GDC 2005 trailer).


44. Can Link steal and use enemy weapons?

Yes it does seem possible. Footage from E3 2005 shows Link sneaking up on, and stealing a sword from a fellow who has invited him to do so. If Link successfully steals the sword, the man will give a brief tutorial of how to use the basic features.


50. Can Link go fishing again in TP?

Yes, the very popular fishing mini-game has returned in TP. It was revealed by Eiji Aonuma that unlike the fishing in Ocarina of Time, Link will be able to take his boat to different areas to fish. It has been hinted that one of its final uses may be to fish up a boss that Link must then defeat.
Para ler a lista completa: http://www.wiichat.com/nintendo-wii...mmonly-asked-twilight-princess-questions.html
 
Zelda delayed on GameCube
Twilight Princess won't release alongside Wii version as planned; game now set for December 11 release.
By Tim Surette, GameSpot
Posted Sep 14, 2006 12:13 pm PT

Today was a good day for Wii news. There was an abundance of information on the system's release date, price, and launch games, and the Wii's multimedia functions were revealed and displayed in video form on Nintendo's Web site.

While future Wii owners celebrated en masse, the GameCube faithful hung their heads. The most anticipated game for the current-generation console, The Legend of Zelda: Twilight Princess, has once again been delayed.

Thankfully, the postponement won't be as torturous as last year's lengthy delay and will instead be limited to just a few weeks. Originally planned to launch alongside the Wii version of the game with the next-gen console's launch, Twilight Princess for the GameCube is now slated for a December 11 release.

Nintendo did not mention a reason for the game's delay, but the timing is a bit odd. The GameCube version was announced in 2004, but the Wii version was revealed long after the current-gen version had already been in development. Though logic would presume that the GameCube version would be finished well ahead of the next-gen version, this simply doesn't appear to be the case.

A fairly polished version of the GameCube version was on display at the Electronic Entertainment Expo 2005 and drew hours-long lines from hordes of Zelda fans. At this year's E3, however, the GameCube version didn't even make the trip to Los Angeles, and the hours-long lines at Nintendo's booth were for the Wii and its roster of games, which included the next-gen version of Twilight Princess.

Fonte: http://www.gamespot.com/news/6157642.html

Mais um atraso...
 
Mais um atraso...
Atraso intencional (e justificado) a Nintendo como é obvio tem interesse é em vender a versão Wii (porque é um system seller), a versão GC é mais um serviço à comunidade que outra coisa, muita sorte temos em não ter sido cancelado. A ser lançado na mesma semana era capaz de dividir as vendas entre duas versões.

Além de que essas são as datas para a America; a estratégia para a europa pode ser diferente, assim como a estratégia delineada para o Japão e America nas conferências de hoje é diferente (em relação ao wii sports por exemplo).

Até já se falou para a Europa de um SKU com os 2 jogos, versão Wii e GC no mesmo Bundle. (isto à 2 meses) portanto agora é esperar.

O artigo até está mal escrito/estruturado quando fala numa versão "next-gen" do Zelda... next-gen só se fôr no comando, porque além dos 16:9 a 853x480 e provavelmente melhor framerate não há diferenças graficas (de maior) entre os dois jogos, além de que um usa o wiimote, e outro o comando da gamecube.

Além de que é claro que a versão mostrada em 2005 estava polida, afinal a engine de jogo é uma evolução (ao extremo) da engine do Wind Waker, logo embora a sub-engine grafica tenha sido completamente remodelada... o sistema de controlo para o comando convencional manteve-se... Isso é longe de indicativo de o titulo estar proximo de acabado para lançamento.

Zelda Next-Gen (de raiz para a Wii) vem depois.
 
Sim tudo bem.. a wii tem prioridade, percebo perfeitamente, mas o Zelda TP não era um título pensado para a Gamecube? Parece-me um bocado mau acabar por sair depois da wii.
 
Sim tudo bem.. a wii tem prioridade, percebo perfeitamente, mas o Zelda TP não era um título pensado para a Gamecube? Parece-me um bocado mau acabar por sair depois da wii.
É o que faz sentido perante as circunstancias, tens imensa gente com gamecube que está mortinha por lhe meter as mãos em cima, já é bom a Nintendo não os ignorar, mas mais que isso já se está a prejudicar a ela mesmo.

Temos que ver que isto acima de tudo é um negócio, a Nintendo sabe que ao lançar o jogo no mesmo dia, pode levar pessoas a comprar a versão GC e, como o jogo é gigantesco... esperaram mais uns meses para depois comprar uma Wii.

A ultima coisa que interessa à Nintendo é comprometer, nem que parcialmente, as vendas iniciais da Wii... Perante isto parecer mal ou não... é irrelevante; ao menos vai sair. E a versão Wii também não é uma implementação às 3 pancadas, consta que já controla melhor que o jogo em comandos standard, dado que o controlo era praticamente perfeito... é dizer muito. Bem melhor do que quando um titulo é cancelado só para aparecer numa consola de próxima geração com melhores graficos.
 
Versão GC cada vez mais próxima do cancelamento?

It isn't clear whether the GameCube version of the game required more development time or whether this was a deliberate move on Nintendo's part to position Twilight Princess as the Wii's premier launch title. Currently, the GameCube version of the game is only scheduled to be released in North America.

Fonte

Será para lançar ainda mais tarde ou não lançar? Pessoalmente digo que já não faz sentido lançar a versão GC, já para não falar que de um ponto de vista comercial lançar só na Wii poderá "convencer" mais rapidamente alguns indecisos.
 
A versão Gamecube sobrevive só devido a uma promessa da N em como o proximo Zelda sairia no cubo.
È bom ver que a N honra as suas promessas mas creio que seriam poucos os que levariam a mal se de facto a versão cubo fosse cancelada.
 
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