Nintendo Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Cunha Esteves

What is folding?
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The forthcoming Ninja Gaiden 3 is a highlight of Tecmo Koei Games’ Electronic Entertainment Expo (E3) showcase this year, but there are a couple of newly revealed titles accompanying it at the show. An all new version of the beloved Dynasty Warriors series was revealed for PlayStation Vita earlier this week, and yesterday it was confirmed that Ninja Gaiden 3 would be making its way to Nintendo’s newly revealed console, Wii U, under the guise of Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge.
Very few details on Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge are currently known. From the trailer presented at Nintendo’s pre-E3 media briefing it would appear as though the game will be very similar to the PlayStation 3 and Xbox 360 versions, though nothing has been confirmed at present. And Tecmo Koei Games’ press release doesn’t exactly help with the confusion.
“TECMO KOEI GAMES CO., LTD has today officially announced at E3 (Electronic Entertainment Expo) that it will develop game software for the Wii U™, a next-generation console entertainment system from Nintendo. [sic]” Reads the statement, followed by two key points: firstly, that Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge is the working title for the game, and that the release date and price is yet to be determined.
With Ninja Gaiden 3 set for an early 2012 release on PlayStation 3 and Xbox 360, you could certainly have the expectation that Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge will be ready alongside Wii U’s launch later in the year. Until Tecmo Koei Europe confirm the release however, this is merely conjecture. Electronic Theatre will keep you updated with all the latest details on Ninja Gaiden 3, Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge and other forthcoming release from Tecmo Koei Europe.

Wii U - NINJA GAIDEN 3: Razor's Edge Trailer
 
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Eu a maior vantagem que vejo num up-port do Ninja Gaiden 3 é mesmo a framerate. Eles costumam andar com aquilo com target nos 30 com slowdowns (lembram-se daquele lance de escadas no NG2 da X360?) e o Vsync...

Decerto esses não serão problemas aqui e se fosse @ 60 frames era um prospecto jeitoso. Se assim for (vsync @ 60 frames) Deve ser dos jogos do line-up third party actual que mais ganha em correr em hardware mais potente.
 
Os slowdowns no NG2 têm uma explicação muito simples: o jogo saiu cedo demais, demais mesmo (segundo o Itagaki penso eu).

Já o Ninja Gaiden 3 está a ser feito com os 60 frames por segundo em mente, segundo informações da PSM. Se vão cumprir, também já é outra história.
 
Eagle, a razão daqueles slowdowns foi simples, a visão dos criadores queria mais geometria e AI naquele sitio do que o jogo/hardware permitia (e certo que a eficiencia da engine deve ter melhorado desde aí, mas point stands).

Podiam ter investido muitos recursos mas a verdade é que na versão que tiveram mais tempo, a versão PS3 cortaram foi o número de inimigos naquela secção.

Mesmo que este jogo não caia "nisso" hardware mais potente possibilita que ponham mais inimigos onde os querem, espero que tomem nota dos mesmos e o façam.
 
Eagle, a razão daqueles slowdowns foi simples, a visão dos criadores queria mais geometria e AI naquele sitio do que o jogo/hardware permitia (e certo que a eficiencia da engine deve ter melhorado desde aí, mas point stands).

Podiam ter investido muitos recursos mas a verdade é que na versão que tiveram mais tempo, a versão PS3 cortaram foi o número de inimigos naquela secção.

Mesmo que este jogo não caia "nisso" hardware mais potente possibilita que ponham mais inimigos onde os querem, espero que tomem nota dos mesmos e o façam.

Até pode ser isso que estás a dizer, mas se o líder da equipa referiu que na primeira versão não tiveram tempo para tratar de todos esses problemas. Aliás, até saiu um patch que melhorou as áreas lentas (e loadings) do jogo (embora não completamente), significa que havia margem de manobra para o corrigirem.

A razão para terem cortado, e não ter mantido os inimigos (mas estável) até se pode dever à preguiça. Acredito que deram prioridade mais baixa aos problemas técnicos e focaram-se nos novos conteúdos como co-op.
Sinceramente não me incomoda muito.

A questão do hardware é cedo para falar, e por isso mesmo vou deixá-los mandar a consola cá para fora e depois, mais importante, é se eles a utilizam correctamente. De que adiante hardware mais poderoso, se um jogo for na mesma feito à pressa?

Deixem sair os primeiros vídeos do Ninja Gaiden 3 (original) e depois logo pensamos no Razor's Ege.
 
-> Wii U - NINJA GAIDEN 3: Razor's Edge Trailer <-

Novas informações e Ayane como personagem jogável :)

New Playable Character: Ayane – NINJA GAIDEN 3: Razor’s Edge adds a new playable character: the female ninja, Ayane, who will be available in her own exclusive new chapters within the story mode.

Chapter Challenge Mode – In this separate mode, players can progress through any of the chapters in the story mode using either Ryu Hayabusa or Ayane.

Online Co-op Multiplayer mode with Ryu and Ayane – In addition to an up to eight-player multiplayer battle mode, the game now offers Ryu and Ayane as playable characters in the two-player online co-op multiplayer mode.

Unique Wii U controls – During single-player mode, players can enjoy faster and more fluid action by using the touch screen of the Wii U GamePad controller to select weapons, execute Ninpo or see the combo chart.

New Weapons and Ninpo Types – Exclusive to the Wii U version, the game includes six weapon types and three Ninpo types for Ryu Hayabusa, allowing for greater game-play variation and deeper strategy. Ayane also comes with her own set of weapons and Ninpo types.

Character/Weapon Progression System – Using the Karma points earned during game play, players can now upgrade their weapons and Ninpo, earn new moves and increase the character HP level.

Faster, More Intense Battles – Improved enemy AI, the return of dismemberment, as well as new enemy types and battle areas have been added for greater variety in battles and increased replay value.

Possívelmente das melhores capas de jogos WiiU:

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Screenshots:
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Artwork:
 
Última edição:
Um excelente artigo no site siliconera. Vejam que não se vão arrepender ;)

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge Cuts "Steel On Bone" QTEs, Goes Back To Series Roots

(...)

The first thing I noticed about Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge is that the enemies are more aggressive and they won’t plead for their lives anymore. Director Fumihiko Yasuda confirmed that they removed cowering enemies from Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge. Enemies feel "smarter" since you can’t repeat the same attack pattern and they will gang up on a player instead of waiting for you to kill them. The "steel & bone" quick time kills are gone. Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge has dismemberment instead.

Isto foi o que mais me chamou à atenção e.... atrevo-me a dizer, de todos os chamados 'enhanced ports', este é sem dúvida aquele que está a ter um tratamento mais especializado. É bom ver que as críticas dos jogadores ao NG3 se fizeram sentir.

E esta versão irá conter também DLC à borlix:

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge will have free downloadable content after the game launches. Hayashi didn’t reveal the content, but gave hints saying there was "quite a bit" and "series fans are going to love it."
 
Um excelente artigo no site siliconera. Vejam que não se vão arrepender ;)



Isto foi o que mais me chamou à atenção e.... atrevo-me a dizer, de todos os chamados 'enhanced ports', este é sem dúvida aquele que está a ter um tratamento mais especializado. É bom ver que as críticas dos jogadores ao NG3 se fizeram sentir.

E esta versão irá conter também DLC à borlix:

Isso e o facto de ser a Nintendo a publicar. Estou certo que o input deles deve ter contribuído bastante para as supostas melhorias, como já foi explicado por outra pessoa noutro tópico.

Ainda assim o jogo que saiu é uma bela treta, como tal o cepticismo em relação a este é grande.
 
Espero que seja jogo de lançamento e que venha algo de jeito, não se podem dar ao luxo de lançar isto ao mesmo tempo que o bayonetta pois ficam a perder, mesmo assim vai ser dificil demarcarem-se das criticas negativas que o NG3 original teve
 
Isso e o facto de ser a Nintendo a publicar. Estou certo que o input deles deve ter contribuído bastante para as supostas melhorias, como já foi explicado por outra pessoa noutro tópico.

Ainda assim o jogo que saiu é uma bela treta, como tal o cepticismo em relação a este é grande.

És tu e a maioria daqueles que não o chegou a comprar mas que só ouvem críticas. Para já, parece que corrigiram quase tudo o que havia de mal com o original, portanto alguém anda a fazer um bom trabalho :D

Espero que seja jogo de lançamento e que venha algo de jeito, não se podem dar ao luxo de lançar isto ao mesmo tempo que o bayonetta pois ficam a perder, mesmo assim vai ser dificil demarcarem-se das criticas negativas que o NG3 original teve

De lançamento mesmo, será no Japão e nos USA. Já na Europa, não há data concreta apenas que faz parte da janela de lançamento (até fins de Março de 2013).

Se queres que te diga, o Bayonetta 2 é título para sair só daqui a, não menos que 1 ano. Porquê? Lembras-te do primeiro? O teaser foi praticamente igual a este, e tiveram meses até mostrar algo de novo, para não esquecer que a PG anda a trabalhar em três frentes (MGR, Wonderful 101 e agora Bayonetta 2).
 
És tu e a maioria daqueles que não o chegou a comprar mas que só ouvem críticas. Para já, parece que corrigiram quase tudo o que havia de mal com o original, portanto alguém anda a fazer um bom trabalho :D

Eu não me esqueço dos dinos bêbados numas arenas e tal...

Quanto a correcções só depois ouvir impressões de quem realmente interessa, os jogadores. As reviews dos "profissionais" já deixarem de pesar à muito tempo. Quanto experimentei a demo há uns meses apercebi-me que não era jogo para me agradar, de todo.
 
- b]Ninja Gaiden 3: Razor's Edge - full rundown of new features/enhancements over 360/PS3 versions[/b]

- includes dismemberment
- this leaves enemies crippled and open to instant-kills called Obliteration Techniques.
- these dismembered enemies will try to sacrifice themselves by blowing up and taking you out with them
- obliterations are initiated with the heavy attack button near a crippled enemy
- Light attacks no longer initiate obliterations
- Steel-on-Bone has been re-implemented specifically as a grab-counter
- when enemies attempt to grab Ryu or Ayane, they will be surrounded by a red aura
- striking an enemy with a heavy attack when they’re glowing red will result in the steel-on-bone finisher
- Steel-on-bone attacks can still be chained from enemy to enemy
- Ryu’s recovery has been shortened greatly
- this makes it easier to cancel into a dodge or block
- enemies are more aggressive and some have access to new moves
- combat has been redesigned
- enemies have more stagger animations
- both playable characters now have a universal grab
- charge attacks are extremely fast
- the six weapons available to Ryu in Razor’s Edge are there right from the get-go
- these weapons are claws, scythe, dual katanas, staff, and one yet to be revealed weapon
- Karma functions as both the point/ranking system and currency
- collectible items have been reintroduced
- Golden Scarabs from the original Ninja Gaiden and Crystal Skulls from Ninja Gaiden 2 are strewn about each stage
- these can be collected for an instant Karma bonus
- use Karma currency to purchase upgrades for weapons and magic (Ninpo)
- you can also buy unique combat abilities and even in-game costumes
- “Cicada Surge” teleportation ability has been revamped
- “Four Rings” is a 360º shuriken attack that stuns enemies surrounding Ryu
- this move can be thrown into combos as well
- Ultimate Techniques can be used even when Ryu/Ayane’s weapons aren’t glowing red
- this is done by holding down and charging a heavy attack
- Ultimate Techniques have two charge levels once again
- Ninpo is still earned through combat and can keep your Ninpo charge between encounters
- Bosses have life gauges now
- Ayane has her own missions, weapons, ability upgrades and costumes
- one mission takes place in Paris, France,
- you'll be running errands for Mizuki McCloud and the Japanese Special Defense Forces
- weapons include a kodaichi (short katana) and explosive kunai from Sigma 2
- there are also Obliteration Techniques and steel-on-bone attacks
- Ayane's moves are quick but hard to chain due to their short range
- Ayane possesses her “Raging Mountain God” Ninpo as well
- this spell has three levels, with each one increasing its damage and range
- Ryu is transported to an ethereal mental arena when the “Grip” gets ahold
- when in this state, Ryu’s health will deplete rapidly
- the game will throw waves of enemies at you
- every enemy killed restores some of Ryu’s health
- there was less slowdown in the most current demo build when compared to the 360/PS3 release
- loading times are still quite long
 
Ninja Gaiden 3: Razor's Edge trailer stars Ayane
Ryu's female counterpart goes mental

Here's a new gameplay trailer for Ninja Gaiden 3: Razor's Edge featuring Ayane and her brutal twin blades.

Newly-subtitled 'Razor's Edge', the Wii U version reintroduces dismemberment to the game (an omission that previously irked series fans) and features Dead or Alive's Ayane as a playable character.

Ayane will have new missions exclusive to her, and will be playable in an online co-op mode alongside Ryu.
Razor's Edge will be a Wii U launch game in US, arriving November 18, and will hit UK shop shelves on January 11.
Para o vídeo, pressionar aqui:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gzGV1ILp_UU

Fonte: computerandvideogames.com

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Ryu costumes (Wii U Version):
Ayane Costumes (Wii U Version):

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge launch trailer plays down Wii U features
Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge sports a number of Wii U exclusive features but this trailer is pretty quiet on the topic, preferring instead to remind us of all the reasons we wanted it on the other consoles (to wit: Ryu is awesome).

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What’s particularly interesting about Razor’s Edge is that it seems to address a number of concerns which led to Ninja Gaiden 3 receiving a less than enthusiastic response on PlayStation 3 and Xbox 360 earlier this year. These include improved AI, new enemy types, the return of the Karma Counter, an upgrade system, and the ability to chop up your foes.

The Wii U version also packs in all the DLC, a 1080p upgrade, optional touch controls, exclusive new weapons and one additional playable character – Ayane – who can be used in any chapter through Challenge Mode.

Ninja Gaiden 3: razor’s Edge arrives on Wii U at launch – November 18 in the US and November 30 in Europe.

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge Launch Trailer

Para o vídeo, pressionar aqui:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=13VNExX4TQo

Fonte: vg247.com

Ninja Gaiden 3 Razor's Edge - New Momiji Renders

Momiji Costumes (Wii U Version):


 
Última edição:
Free Ninja Gaiden 3: Razor's Edge DLC calls in Kasumi

A third female ninja has been promised for Ninja Gaiden 3: Razor's Edge. During today's Nintendo Direct livestream, Team Ninja boss Yosuke Hayashi confirmed the Mugen Tenshin ninja clan outcast Kasumi would be added to the game as a playable character.

Kasumi will be a free addition to Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, though no word on when Kasumi would be available.
 
Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge gets Kasumi DLC screens

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Ninja Haiden 3: Razor’s Edge is launching January 11th on Wii U across Europe, but it’s already out Stateside. Tecmo Koei and Team Ninja has released a batch of screens for the game’s incoming Kasumi DLC. The Dead or Alive mainstay can be seen tearing blokes to shreds. See the carnage below.

Source: vg247.com / allgamesbeta.com

Kasumi - Gallery

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BNm1W.jpg
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