Nintendo Makes About $50 Per Wii Sold in U.S.

Warlord

Portugal@Home Member
An analyst in Japan has estimated the profit that each Wii sold generates in Japan, the U.S. and Europe. With currency conversions factored in, the Wii makes the most money in Europe ($74 each), followed by the U.S. ($49) and Japan ($13).

Nintendo President Satoru Iwata promised from the very beginning that the Wii console would generate a profit on day one. While Nintendo has not disclosed exactly how much it costs them to make the Wii console, a new report in the Financial Times cites Nikko Citigroup analyst Soichiro Fukuda who estimates that Nintendo's gross profit per console is 1,500 yen in Japan, 5,600 yen in the U.S. and 8,500 yen in Europe. That equates to about $13, $49 and $74, respectively.

According to a report out of Tokyo from business publication Financial Times, global sales of the Wii have now overtaken Microsoft's Xbox 360, despite the Xbox 360's one-year head start.

Fukuda says that Nintendo is able to make more money on the console in the U.S. and Europe because of a slightly higher retail price and the bundling of the Wii Sports software. While the Wii is a profitable endeavor for Nintendo, the company's rivals Microsoft and Sony have yet to make money on their new platforms. Microsoft is aiming to make a profit in its Xbox division in 2008, while Sony likely won't profit on the PS3 until the following year.
http://playsquad.commongate.com/post/Nintendo_Makes_About_50_Per_Wii_Sold_in_U_S
 
mas na europa ja vem c/ Wii Sports... a diferenca de lucro vem dai, o custo de producao de 1 dvd e 0.1€ mas vendido em bundle consegues fazer mais uns 30€ :) mm assim ainda sao mais barato pro consumidor do k combrar o jogo a parte lol
 
Por um lado fico contente por a nintendo tar a lucrar imenso nesta geraçao (apos os prejuizos da nintendo 64 e gamecube).No entanto,para nao variar,somos mais roubados na europa :P se bem que sinceramente neste caso nao me importo,250€ com o wii sports pela wii parece-me justo :)
 
Por um lado fico contente por a nintendo tar a lucrar imenso nesta geraçao (apos os prejuizos da nintendo 64 e gamecube).No entanto,para nao variar,somos mais roubados na europa :P se bem que sinceramente neste caso nao me importo,250€ com o wii sports pela wii parece-me justo :)

Nintendo lucrou essas consolas.
 
mas na europa ja vem c/ Wii Sports... a diferenca de lucro vem dai, o custo de producao de 1 dvd e 0.1€ mas vendido em bundle consegues fazer mais uns 30€ :) mm assim ainda sao mais barato pro consumidor do k combrar o jogo a parte lol

na america também vem com o Wii Sports, apenas no Japao nao têm esse bundle.


Infelizmente, aqui na Europa somos roubados em tudo o que seja relacionado com videojogos, é o lado mau do Euro estar em alta em comparaçao com as restantes moedas.
 
Back
Topo