PlayStation Nioh (Team Ninja)

Cunha Esteves

What is folding?
Ni-Oh(仁王?, lit. "benevolent king") is an upcoming historicalaction role-playing game being developed by Team Ninja, to be published by Koei Tecmo exclusively for the PlayStation 4.

Trailer

Gameplay (atencao o gameplay e da TGS 2015 e foi apresentado a porta fechada)
 
Está uma demo disto na store, disponível até dia 5 de Maio. É Dark Souls + Ninja Gaiden no Japão feudal. Preparem-se para levar muita porrada, pois a stamina é super importante. Para além disso se abordarem o combate como souls vão morrer facilmente.

Está bom e poder escolher jogar a 60fps é uma boa opção. A durabilidade dos itens é que é uma bela trampa sem ser possível reparar o equipamento nos "bonfire". Duas mortes seguidas no boss e lá se vai uma peça da armadura.
 
Até agora a alpha esta bem porreira, é uma espécie de dark souls com ninjas e samurais.

DICA: nas opções antes de entrarem no jogo, podem seleccionar entre 30 e 60 FPS (movie e action mode, respectivamente).
 
Última edição:
Mudanças já efectuadas baseadas no feedback da alpha:

OVERALL
• Add tutorials regarding the game system.
• Adjust balance mainly in the opening sections to make battles fairer.
• Improve controls and camera system.
• Improve the understandability and usability of the UI.
• Improve graphic performance


DETAILS
■ Tutorials
• Implement a training stage for tutorials on basic controls and core game actions.

■ Action & Controls
Improve player & camera behavior during lock-on.
Change the conditions under which the player character becomes unresponsive when the Ki Gauge is empty.
Expand item shortcut slots.
• Revise the objects which require holding a button and the response to the hold input.
• Improve detection for the half-circle analog stick input.

■ Enemies
• Adjust attack and defense parameters of enemies.
• Revise enemy pursuit of the player.
• Revise superarmor (stagger/no stagger) for each enemy and attack.
• Adjust Revenant AI.

■ Level Design/Stages
• Improve exploration elements such as shortcuts, etc.
• Add hints to guide players to boss areas.
• Revise the display of objects that block the view of the player character.
• Adjust fire area damage.

■ UI
• Improve layout and displayed information.
Adjust text size.
• When making an offering at a shrine, allow the player to perform all actions at once.

■ Online
• Improve online synchronization.
• Allow the host to use the Shrine menu during co-op play with a Visitor.
• Adjust the rate at which enemy parameters increase during co-op play.

■ Other
Remove durability stat for weapons and armor.
• Adjust the drop rate for equipment.
• Add a new control type.
• Implement a flow to allow players to exit a mission.
• Fix other bugs.


A durabilidade foi à vida, good riddance! Assim podem dar mais significado ao loot que se apanha para ser mais único.
Poder ler o texto sem ter que me colar ao televisor também ajuda claro.
 
Isto é a demo que não se consegue fazer download não é? Pelo menos eu não consigo, vejo lá a demo e depois não tem o botão para transferir.
 
Notam-se bastante melhorias, sera que lançam uma segunda demo? Joguei a primeira e tinha uns problemas nos controlos (principalmente com o lock on), mas parecem ter corrigido tudo
 
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