1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Nova geração Ipod

Discussão em 'Digital Life' iniciada por PIII, 6 de Setembro de 2007. (Respostas: 6; Visualizações: 1102)

1. PIII

PIII Power Member

At under $200, the new 4GB and 8GB iPod Nanos will surely be the most popular tech stocking stuffer this year. While the updated iPod Classic and iPod Touch are equally drool-worthy, the new Nano is obviously priced to move.
    I was fortunate enough to get some hands-on time with the all the new iPods at the launch event, and even though the iPod Touch is clearly the star of the show, the new Nano is really the one to watch for. The 2-inch screen packs a dense and crisp 320x240 video resolution that looks very nice. The revamped graphic user interface (shared with the iPod Classic) is graphically rich and uses both a Cover Flow method for browsing music content, as well as a split-screen view used for browsing music, videos, photos, and more.

The iPod Classic is now the only iPod Apple makes with a storage capacity over 16GB. In fact, the base model ($249) starts with a whopping 80GB of storage, and the next model up ($349) jumps to 160GB. These are serious numbers, that are bound to excite those of us who carry huge music and/or video libraries. Many people were worried that Apple would ditch high-capacity players altogether with their latest line of iPods, but maintaining a high-capacity legacy MP3 player makes sense. After all, the iPod at this point has become an icon of industrial design and a symbol (for better or for worse) of our current digital music economy.

Standard headphone jack
    It may seem like an insignificant detail, but after the iPhone threw us for a loop with its recessed headphone jack, everybody wants to know if the iPod Touch has the same issue. The answer is no. Despite the fact that the iPod Touch looks nearly identical to the iPhone, the headphone jack is a standard plug that accepts any 3.5mm stereo headphone connection. The jack also distinguishes itself from the iPhone by being located on the bottom of the player, instead of at the top.
    Wi-Fi iTunes store
    While most of us expected a new iPod that basically functioned as a phone-less iPhone, few of us expected Steve Jobs to give in to the demands for wireless iTunes music

Apple cuts Iphone Price

[​IMG]Apple iPhone
    (Credit: Corinne Schulze/CNET Networks)
    In the midst of dropping all sorts of iPod news today, Apple CEO Steve Jobs announced a $200 price cut for the 8GB version of the iPhone. The formerly overpriced device will drop from $599 to a somewhat more reasonable $399. Oh, and that's not all: Because the $399 4GB iPhone has lagged behind the 8GB model in sales, Apple is dropping it from its lineup completely. And to clean out its house, the company offering the 4GB version for $299.

Fonte: Cnet

2. É agora que vou arranjar um! Classic your mine!!!

3. LordZero

LordZero Power Member

Tava a ver que ninguem fazia este topic XD
    Anyway, esse ipod classic de 80Gb esta-me a chamar a atenção, a Creative parece que agora não anda muito interessado num verdadeiro sucessor ao ZVM, a Cowon demora a dar noticias do x7, a M$ nunca mais lança o Zune/Zune 2.0 cá,principalmente numa versão >30GB no caso do Zune, as outras empresas tambem não estão muito interessadas neste mercado(eu não falei da archos porque são pmp's muito grandes e isso eu não quero).

Por isso o que me resta a mim ir para o Classic de 80GB, não preciso de tanto espaço e tenho algum receio da qualdiade de som,mas a este preço é o melhor por isso,deve acabar por ser a minha escolha para substituir o quase perfeito NW-HD5H, mas a ver se aguneto ate o Natal para ver o que a M$ vai fazer quanto ao Zune/Zune 2.0

Quanto aos outros, o iPod Touch foi desilusão total, o Nano 3 Gen ficou mais feio(IMO), o shuffle nem vale a pena falar.

4. saucerP13

saucerP13 Power Member

Isto já está a ser discutido há vários dias na secção Apple World...

5. PIII

PIII Power Member

eu quis fazer aqui é mais geral não sei se e permitido :)

6. Kisai

Kisai Power Member

de qualquer maneira esse touch é um iphone mais funcional que o proprio iphone (Se tiver a mesma qualidade de musica que toda a gente diz ser muito fraquinha não sei o que dizer wtb um classic de 80Gb :X

7. nunyx

nunyx Moderator
    Staff Member

Já havendo uma secção com essas notícias, e tópicos sobre os modelos, não há necessidade de manter este aberto. Mas podem usar esta zona para comparativos com modelos de outras marcas. ;)

Partilhar esta Página