novos lcd sony w5500

Take a step up to breathtaking Full HD pictures and super-smart features. The W5500 series updates the innovative draw the LINE design concept with a deep piano black finish and understated transparent detailing to flatter any interior. Motionflow 100Hz technology with Image Blur Reduction means sharper, smoother images with fast-moving live action. It all adds up to a stunning BRAVIA™ experience with integrated BRAVIA ENGINE™3 and Live Colour, DLNA and AppliCast™. There’s also an integrated MPEG 4 AVC HD tuner.

The network features seem to be some of the main differences to past models:


Quote:
DLNA: Llets you stream music, digital photos and video content stored in a VAIO, networked PC or home media server. You can even control playback functions like pause, fast-forward and rewind with your BRAVIA remote control. It’s a great way to view your digital image collection, watch downloaded movies or camcorder clips stored on your PC’s hard drive.

USB Media Player: Makes it easy to enjoy your own digital content at home. Just connect any compatible media device to the set’s USB input, select ‘Media Player’ from the XMB (Xross Media Bar) on-screen menu and choose the files you’d like to see or hear. It’s a convenient way to enjoy a big-screen view of your digital photos, or MPEG1 video clips captured with your camera. You can also listen MP3 music tracks through your TV’s speakers.

AppliCast: Lets you access an exciting range of on-line services without having to switch on your PC. Connected via the Ethernet port to the Internet, BRAVIA TVs can display your favourite RSS feeds - from international news and share prices to weather forecasts, horoscopes, celebrity gossip and more. Also accessed via the XMB on-screen interface, there’s a choice of handy ‘widgets’ that can be selected for displaying alongside the normal TV picture. Alongside a pre-installed Analogue Clock, Calendar and ‘How To Use AppliCast’ guide, BRAVIA can download other networked widgets from a list that includes Calculator, Alarm, World Clock and Picture Frame Online.


Features:
  • Sleek Piano Black finish and also has a Swivel function to help you find the best position for the screen
  • Full High Definition detail with 1920 x 1080 pixel resolution
  • 24p True Cinema
  • Four HDMI™ inputs (two on rear, two on side, all with CEC)
  • Motionflow 100Hz with Image Blur Reduction technology
  • BRAVIA ENGINE 3
  • Live Colour
  • Advanced Contrast Enhancer
  • One-touch Scene Select on the remote control for the most atmospheric, dynamic and realistic results.
  • Variety of Eco Settings including the Light Sensor to automatically adjust screen brightness depending on the ambient light levels in your room
  • Turn it into a digital picture frame with Picture Frame Mode.
  • Advanced S-Force Front Surround technology
  • Alter the volume of voices without changing background volume with Voice Zoom
  • DLNA home networking technology
  • View information from the internet on screen while watching TV with AppliCast™. Pre-installed services include a series of handy widgets such as an Analogue Clock and a Calendar
  • USB Media Player
  • Integrated standard definition digital terrestrial tuner (MPEG-2, also receives analogue)
The TV is available to buy from March 2009.

More details: http://www.sony.co.uk/product/t32-w-series/kdl-40w5500
 
Finalmente alguma informação do material novo da Sony, tem é que se esperar + 1 mês para se ver a trabalhar, nas lojas!!! De qualquer forma é com gosto que finalmente vejo sonys de 37'', e com apreensão sobre o novo BE3.
 
E preços, já alguém sabe?? Visto que a "minha" W4500 ainda não chegou, estou a pensar esperar mais um pouco ( visto que já estou à espera à 1 mês ), e ficar com um W5500... Se alguém souber agradecia... (=
 
E preços, já alguém sabe?? Visto que a "minha" W4500 ainda não chegou, estou a pensar esperar mais um pouco ( visto que já estou à espera à 1 mês ), e ficar com um W5500... Se alguém souber agradecia... (=

já consegues encontrar preços para os modelos novos em alguns sites online. no andorrafreetv por exemplo.
 
Já viram as recomendações do site da Sony para o tamanho do ecran/ distância?

Para 1.6m recomendam 40´´ e para 2.1m 52´´:wow:, entre outros.
 
Obrigado Isaacslash, por acaso já tinha visto num outro site a 1199 €, agora estou numa GRANDE dúvida, eu vou comprar o LCD, principalmente para jogar PS3 e filmes, tinha feito a reserva do W4500 e como ainda não chegou e surgiu este novo modelo, estou na dúvida, e há uma característica da W4500 que é melhor que a W5500 que são os paineis de 10 e 8 bits respectivamente.
Será que isso irá ser relevante, para a utilização que eu vou dar ao LCD ??
Agradecia a vossa ajuda...
 
... há uma característica da W4500 que é melhor que a W5500 que são os paineis de 10 e 8 bits respectivamente.
Será que isso irá ser relevante, para a utilização que eu vou dar ao LCD ??

Ontem quando as comparava, deparei-me com a mesma dúvida...
À partida diria que os 10bits serão mais favoráveis. Não consigo é quantificar/qualificar na prática essa suposta "mais-valia"...
É esperar que alguém opine.
 
Sim são mais favoráveis, só que... por tudo o que li até agora a difrença n é preceptível ao olho humano... tem a ver c o número de cores de cada painel....
 
Ah, finalmente temos a resposta da concorrência às Samsungs série 7/8.

Será que a W5500 vai posicionar-se como a melhor compra nos LCD 40/42 ?
 
N é por nada mas acho que a W4500 já respondia bem a concorrência... (=

Sem video por DLNA e com aqueles problemas de bleeding e clouding, duvido!

Agora ficam iguais em especificações e provavelmente ambas sem problemas de maior. Passa a valer a qualidade e o preço. Certamente que muitos comparativos surgirão.
 
Onde comprar Sony KDL-40W5500

Boas,

Já alguém comprou a nova Sony w5500...?
Se sim, onde? Eu quero comprar mas em Portugal ainda não encontrei nada. E sendo assim não me importo de comprar em Espanha...

Obrigado.
 
Nem em Portugal nem em Espanha, estava prevista saida para finais deste mês foi adiado para meados d Abril...

mmm.... estranho! porque tens vários sites em inglaterra que confirmam a entrega para 13 março e alguns em espanha que confirmam para 24 março... duvido que seja mesmo abril...

Se calhar estás a falar no modelo Z5500, esse sim só estava previsto para mais tarde...
 
Não estou mesmo a falar deste modelo, mas já agora agradecia que mostrasses ai esses sites, porque eu estou intressado nesse LCD, e assim pode ser que o mande vir... Inicialmente nos poucos sites em que vi a venda a W5500 tb indicavam finais de Março, mas agora ou não dizem data, ou referem.se mm a Abril...
 
Parece que sim por acaso ainda não tinha reparado, pq eu andava a procura da de 40" e essa não está lá... Mas mesmo assim nos outros sites que tenho conhecimento que a vendem, ou não tem datas, ou apontam agora para Abril... Falo da de 40"...
Mas agradeço se me souberem indicar mais sites onde ela chegue durante este mês... (=
 
Back
Topo