NVIDIA Announces New Dual-Analog TV Tuner

mascarilha

I folded Myself
NVIDIA Corporation, the worldwide leader in programmable graphics processor technologies, today introduced the NVIDIA DualTV tuner, the first TV tuner for PCs to offer two TV tuners on a single card with comprehensive personal video recording functionality, unique MediaSqueeze disk space saving technology, and support for the Microsoft Windows XP Media Center Edition (MCE) operating system. With its unique two-tuner technology, the NVIDIA DualTV tuner transforms an MCE-equipped PC into a bona fide home entertainment system. With a touch of a mouse button, users can schedule recordings of their favorite TV shows and watch them when they want, record two TV shows simultaneously, or watch one channel while recording another, as well as watch pause, and rewind live or recorded TV shows. NVIDIA has applied its renowned PureVideo technology to the DualTV tuner enabling the highest possible picture quality on a PC to date. In addition to PureVideo, the NVIDIA DualTV tuner features:

* 3D comb filter—to create high-quality color separations and enhance image detail.
* 3D noise reduction hardware—to clean up the signal, thus removing artifacts.
* In-line TV amplifier—to boost weak signals.
* Multi-stream hardware encoder—to record crystal clear TV shows with low CPU utilization.

The NVIDIA DualTV tuner is available immediately for $169 USD from the NVIDIA Store Web site

http://www.nvidia.com/object/IO_30696.html
 
Isso parece tudo mt giro mas não acham que para o português normal com televisão por cabo, por exemplo, a qualidade da imagem não será assim um bocadinho foleira, tendo em conta a qualidade do sinal? Pelo menos aqui por casa com o serviço da TVcabo e a suposta caixa digital (PowerBox) a imagem parece um pouco melhor mas mesmo assim não sei se essa qualidade sobreviveria a ser stretched para alcançar as resoluções de um televisor HD ligado a um Media Centre.
Just my two cents

Abraços
 
* 3D comb filter—to create high-quality color separations and enhance image detail.
* 3D noise reduction hardware—to clean up the signal, thus removing artifacts.
* In-line TV amplifier—to boost weak signals.

Acho que isto resolvia os problemas k referes Passarinhuu
 
Ora claro ! Eu também preferia ter um chip na tola e quando pensasse num programa o conseguisse ver com os meus olhos como se fosse ao vivo... Mas como isso não é possivel...
 
God_Lx disse:
Ora claro ! Eu também preferia ter um chip na tola e quando pensasse num programa o conseguisse ver com os meus olhos como se fosse ao vivo... Mas como isso não é possivel...

Bora la então registar a patente disso :P

Gryle, o que eu acho que a nVidia quer dar enfase é ao facto de além dos dois tuners ter as tais tecnologias de tratamento de imagem.
 
Tirem o cavalinho da chuva, amigos.
Esta placa só funciona em NTSC (a norma de TV da América do Norte e do Japão), pelo que o resto do mundo (que funciona numa das muitas variantes de PAL), está desde já excluído :(

Por acaso era engraçado ter isto cá por casa (notem que a data é diferente):

PureVideo-20.jpg


PureVideo-21.jpg


PureVideo-22.jpg


PureVideo-23.jpg


PureVideo-24.jpg



Também por isso é que, aparentemente, o único sítio onde está à venda é a loja americana online da própria nVidia, nem nas lojas da marca noutros países está disponível, quanto mais em retalhistas independentes.
 
Back
Topo