Nvidia confirms PS 2.0 driver problems

Zealot

I quit My Job for Folding
DEVELOPERS AT the Meltdown Microsoft DirectX conference heard Nvidia make an interesting comment about its drivers.
One of the developers using FX 5900 hardware for an upcoming title tested the new shaders 2.0 and made a comment that he'd had problems with them.

Apparently, some shaders 2.0 simply do not work making Nvidia's claim that this card is DirectX 9 hardware puzzling, as Pixel Shader 2.0 is one of the essences of DX 9.

Subsequently, Nvidia staff at the conference agreed the shaders are not feeling very well, and that the recent drivers are quite buggy. But hey! They run Quake, UT and 3Dmark just fine.

We are sure that this carelessly honest Nvidia boy will be decapitated for this statement but we are sure that this will brought much more attention to making things work in future revisions.

As you might expect, there are not many ways to test these shaders as DirectX 9 games are still far away in the future. Ironically, the same shaders run just fine in ATI Radeon 9800 class hardware. µ


Fonte: http://theinquirer.net/?article=10602

Isto já tem a data de terça-feira. Passou-me completamente ao lado, ou passou completamente ao lado da comunidade aqui do fórum? :confused:
É que se isto é mesmo verdade é um bomba do caneco! As placas a suportar PS 2.0 já sairam há meses, e ainda assim não arranjaram nada!
 
Ou seja, lá se vai a compatibilidade com o DX9... ninguem ligou, mas isto eh um desastre para a nvidia. As suas placas eram suposto ser duráveis, mas assim o futuro parece mt pouco risonho...
A nvidia vai ter de agir depressa e ter muito cuidado...
 
Olha nabais, sincerametne acho que o que está em discussão na outra thread é o AA no HL2, e isto são os Pixel Shaders 2.0. São assuntos diferentes, pois são assuntos diferentes, e este assunto trata-se de um problema que não está relacionado directamente com jogos. Por isso acho que esta não é a thread apropriada para este assunto.
 
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