1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Nvidia Shield 4K HDR 2017

Discussão em 'Home Cinema' iniciada por muddymind, 3 de Março de 2015. (Respostas: 1970; Visualizações: 152872)

1. Sergio Branco

Sergio Branco Power Member

a ver se preço baixa ou sai uma nova versao para comprar um bixo destes... normalmente tenho sempre azar quando compro um aparelho 2/3 meses depois é anunciado uma nova versao :(

2. Just|-Blaze

Just|-Blaze Power Member

Acabei por comprar para experimentar e até agora é o melhor comando que já tive para Shield. O único senão é que passado umas horas ele desliga-se e tem que se voltar a carregar nos botões para sincronizar novamente.

3. m.r.f.

m.r.f. Power Member

Qual compras-te o bluetooth ou o com USB dongle (wi-fi)?

4. pedrohdi

pedrohdi Power Member

Boas pessoal, tenho umas dúvidas que espero que me possam ajudar.
    queria comprar uma Nvidia Shield e um dos principais motivos é para ver filmes e séries em 4k, dolby atmos, dts X, que eu tenho guardados num disco externo de 4tb.
    A minha questão é, tendo o Plex media server na Shield, posso ligar o disco externo à mesma que o Plex vai reconhecer os ficheiros que estão no disco?
    E posso retirar o disco para acrescentar ou apagar filmes e series, que o plex vai reconhece-lo novamente?
    Bem hajam!

5. SmAsHiNgMaNsOn

SmAsHiNgMaNsOn Power Member

Sim, podes configurar um disco externo para ser usado no Plex.
    Poder podes, mas não acho isso muito prático.
    No meu caso tenho o shield a partilhar o disco externo na rede e acedo do PC quando quero copiar algo para lá.

6. pedrohdi

pedrohdi Power Member

Tenho de aprender a fazer então, parece-me muito mais prático, sem dúvida!
    Obrigado!

7. SmAsHiNgMaNsOn

SmAsHiNgMaNsOn Power Member

https://www.nvidia.com/en-us/shield/software-update/

Shield a receber update para Android Pie :winknu:

+ umas quantas melhorias nas Apps

8. _lamy_

_lamy_ Power Member

Boa!

gostei do audio super mega hiper de qualidade até 640kbps e do auto refresh rate para os 720p.

9. bseixas

bseixas Power Member

Porreiro. :D

O GeForce NOW continua gratuito ?

10. Onesolo

Onesolo Power Member

Mais detalhes do novo update:

Our latest SHIELD Experience upgrade is now rolling out. This new release updates your SHIELD with the latest version of Android “P”, along with a collection of great enhancements. Check out our release notes to see new and upgraded apps.

https://www.nvidia.com/en-us/shield/software-update/

Newest Enhancements:
    System

Updates "Display and Sounds" advanced setting into two easier to navigate menus
    Adds ability to access all apps view while "NVIDIA Share" is enabled (long press home while Share is active)
    Increases volume dynamic range for USB and Bluetooth connected headsets
    Adds "Disconnect Bluetooth accessories" option to quick settings
    Adds fan mode options (Cool/Quiet) in Settings > System
    Adds option to turn off USB power when SHIELD enters sleep mode
    Adds IR power control options to customize on/off functionality
    Automatically sets fixed volume output when volume control set to IR or HDMI-CEC
    Adds rooting feature preventing incorrect images from being flashed to SHIELD
    Adds optimization phase to SHIELD Experience upgrade, improving system performance immediately after upgrade is applied

Network

Adds option to connect to 2.4GHz or 5GHz Wi-Fi network when SSID name is shared (Settings > Network & Internet > Wi-Fi Band)

Video/Display
    Adds option to match content color space (Settings > Display & Sound > Advanced display settings). Feature formerly in developer options
    Adds additional refresh rates for 720p resolutions for apps supporting refresh rate switching
    Adds option to set display to current “safe mode” setting when restarting in safe mode
    Adds support for all display supported resolutions in “Custom display modes”

SHIELD TV app
    Improves pairing with Bluetooth assisted discovery
    Improved latency and performance
    IP pairing now always available as an option
    Adds user feedback feature
    Minor updates to UI

Bug Fixes:
    System
    Fixes bug where focus snaps to top after pressing "back" button
    Resolves issue where network debugging UI was incorrectly reporting status
    Fixes issue where HDMI-CEC would wake SHIELD even if disabled
    Resolves channel detection issues with Hauppauge USB tuners
    Resolves issue where networking debugging status in developer settings was reporting incorrect info
    Fixes rare occurrences of USB drives being ejected.

Audio
    Fixes bug where volume would not be restored when using Google Assistant and CEC volume is enabled

Network
    Resolves low bandwidth issue when streaming from high latency network
    Improves Wi-Fi disconnect issues that require restart to recover.
    Resolves unstable network issues when not connected directly to router

Video/Display
    Resolves Rec. 709 color space issue when undefined by content.
    Resolves issue where 4K YouTube videos always play at Rec. 2020 color space
    Fixed bug where cropped HDR content would not enable HDR playback in Emby

Accessories
    Fixes bug where SHIELD remote with IR blaster may not work after firmware upgrade
    Fixes issue where SHIELD Controller 2015 would not pair after factory reset
    Resolves Netflix playback issues when some Bose headphones are paired to SHIELD

Known Issues
    "OK Google" hotword detection may not function immediately after pairing SHIELD Controller (reboot SHIELD to resolve issue)
    SHIELD Pro: Display may go blank during accessory pairing after factory reset
    Blank screen observed when connecting RII Mini X1 keyboard USB receiver
    Rare occurrence where private listening does not enable when inserting headphones in SHIELD remote 2015

11. _lamy_

_lamy_ Power Member

No link do update diz que sim:

12. m.r.f.

m.r.f. Power Member

Novo update para android Pie.
    Agora é que fico em dúvida dos rumores de uma nova Nvidia shield TV ainda este ano.

13. nunoxad

nunoxad Power Member

A loja Google deixou de dar com este update ou foi só a mim? Entra na loja faz load e sai

14. maxim

maxim Power Member

tambem já fiz o update, parece tudo ok, excepto que a minha app smartIPTV deixou de funcionar correctamente, tive que recorrer ao STBemu.
    De resto tenho que ver se a netflix tem o DD 5.1 com melhor qualidade

15. m.r.f.

m.r.f. Power Member

Eu consigo entrar na play store e navegar normalmente.

16. Onesolo

Onesolo Power Member

Entretanto ja saiu um hotfix pra testers mas nao tem nada de especial so um problemazinho num dos comandos.

17. PRpaulorossi

PRpaulorossi Power Member

Boas pessoal,

Já ando te olho nesta box a algum tempo mas tenho adiado por achar que irão lançar uma nova versão ... só que não !!!
    Assim tenho uma pergunta em relação a esta box: a box é totalmente silenciosa ??? Ou terá algum disco interno ou ventoinha que irá fazer ruído em alguma altura ???

18. m.r.f.

m.r.f. Power Member

Tem ventoinha mas sinceramente nunca ouvi quando está a funcionar ou não.

19. PSS-PT

PSS-PT Power Member

A versão Pro é a única a ter disco interno.

20. m.r.f.

m.r.f. Power Member

Sim, mas ambas tem ventoinha.