OpenGL 2.0 launched

Korben_Dallas

Zwame Advisor
http://www.theregister.co.uk/2004/08/10/opengl_2/

Programmable shader support remains OpenGL 2.0's key feature, but it's not the only one. The ARB have also included technology that enables support from multiple render targets in a single pass and to allow developers to apply rectangular rather than square, 'power of two' textures for all texture targets.

OpenGL 2.0 also adds support for point sprites, "which replace point texture coordinates with texture coordinates interpolated across the point". Essentially, points are treated as textures and textures as points, enabling some interesting particle effects.
 
Será que os developers de jogos vão apostar no openGL 2? E será que este vai ter o mesmo impacto que teve o 1? Pelo menos para as pessoas que tinham placas mais fracas. O OpenGL em muitos jogos tinha melhores gráficos que o direct3D e não "pesava" tanto como o direct3D. Ainda me lembro das velhinhas Voodoo2 e PowerVR ... :)
 
greven disse:
Será que os developers de jogos vão apostar no openGL 2? E será que este vai ter o mesmo impacto que teve o 1? Pelo menos para as pessoas que tinham placas mais fracas. O OpenGL em muitos jogos tinha melhores gráficos que o direct3D e não "pesava" tanto como o direct3D. Ainda me lembro das velhinhas Voodoo2 e PowerVR ... :)

Velhos tempos da mh banshee com o quake2 :)
 
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