PC Broken Sword 3: The Sleeping Dragon

Korben_Dallas... concordo contigo até certo ponto.
Mas numa coisa tens razão:
STREET FIGHTER 2 -> Rei do Arcade e do mundo dos jogos em 2D.
Já nem é mto mto do meu tempo, inda é mais antigo que isso mas é um jogo que me faz ter ali um cdzinho com emulador de MegaDrive... Isto para n falar das moedas de 50paus que gastei nessas maquinas por este mundo fora...

"Eu ainda sou do tempo...."


:001: :001: :001: :001: :001: :001: :001: :001: :001: :001: :001:



Um Abraço...

20COMER:004:
 
Originally posted by Korben_Dallas
Para mim aventuras gráficas é em 2D e mais nada... tou-me a lixar para os shaders e essas tretas.

É mesmo preciso IMPINGIR os avanços da tecnologia a todo o tipo de jogos? O 2D ainda rula mas pronto para se vender consolas/gráficas é preciso é eye candy... :rolleyes:

Jogos como o Street Fighter 2, Metal Slug, Final Fight, Mario, Sonic e afins dão mt mais gozo que mt ***** que tem saído no mercado.

Precisamente! As aventuras point 'n click não precisam do 3D, só queremos é 2D, que dá outro ar à coisa (no bom sentido), e em vez dos programadores estarem a trabalhar no 3D e modelação gráfica melhoram a história, os puzzles, aumentam o humor do jogo...

Mas isto é só a opinião da malta "old school", que os novatos só querem é gráficos bonitos. Bah... :puke:

[]'s:004:
 
Pior de tudo é que este Broken Sword se seguir a moda vai ser feito para a PS2 e depois vamos todos ter de aturar as limitações gráficas... se é para estragar o jogo ao menos metiam eye candy do bom!

Posso estar enganado mas estes jogos em 3D não me cheiram...

Quanto aos jogos antigos... epá era um vício que raramente encontro nos dias de hoje...
 
A própria essência do jogo parece alterada, o George Stobbart, turista americano muito peculiar parece agora um remake do Indiana Jones.
O 2D é assinatura de marca do género, acho que é perigosa a destruição da base do jogo.
Quem não se divertiu à grande com o "The Day Of The Tentacle", a saga "Monkey Island" e obviamente a saga Broken Sword (na minha opinião, especialmente o 1 capítulo) ?

Quanto ao vício muito maior dos jogos antigos, concordo absolutamente. Os jogos actualmente parecem mais secos, menos desafiantes (se é que desafiam...), e menos envolventes.

Só a título conclusivo, um jogo que para mim é uma referência para a aventura em 2D é o Syberia. Gostei bastante deste jogo, os ambientes surreais são espetaculares.
 
Umas das minhas preferidas foi o Blade Runner... os personagens eram 3D mas era um 3D tão mau que parecia 2D :D

Anyway percebo-os quando usam o 3D... é a tendência do mercado e se querem ter perspectivas de lucro têm de pensar sempre em 3D. Pelo menos deve ser assim que eles pensam.
 
preview do gamespy

Revolution Software's critically acclaimed PC adventure game series -- Broken Sword -- is about to get a new third installment. Charles Cecil is the man behind Revolution's popular point-and-click series and I recently had the chance to chat with him about Broken Sword - The Sleeping Dragon which is set to hit Xbox, PlayStation 2 and PC later in the year. Charles and his dedicated crew have teamed up with Canadian publisher The Adventure Company and as a whole this latest installment is set to break the mold of the rather stale adventure game genre in more ways than one.

Point-and-click adventuring is dead. At least as far as The Sleeping Dragon is concerned. Revolution decided that the third title in the series needed to break away from certain design conventions in order to innovate and breathe a little life into a somewhat dying gaming genre. As such, The Sleeping Dragon will be the first adventure game in the series (not counting the fairly recent GBA attempt -- The Shadow of the Templars) to include a direct control system implemented via a joypad or keyboard. In this respect, the game will play a little more like Resident Evil or Silent Hill in terms of controls.

Why is this such a big deal? For years now, PC gamers have been used to a point-and-click interface featured in games such as LucasArts' The Secret of Monkey Island series or Ubi Soft's Myst titles. Cecil believes that in order to keep gamers interested and to put a new spin on the genre, this change in needed. It frees up the game designers to add in much more interactivity with the environments and characters, plot development and ultimately gives the players an enhanced sense of participation -- something that might well have been lacking with the old point-and-clickers of yesteryear.

The Sleeping Dragon does still remain an adventure game at its roots however, so fans of the genre need not worry about stints of twitch gaming versus the more usually relaxed pace of their gaming experience.


The Broken Sword series has always been based upon accurate historic timeframes, cultures and events. This remains true of The Sleeping Sword. The game puts you in control of an American adventurer named George and a French women called Nico. The ever-surprising story line involves an ancient text called the Voynich Manuscript which holds the secret to a terrible and evil power known as The Sleeping Dragon. George and Nico need to work as a team to prevent the manuscript from being deciphered. This will take the duo on whirlwind ride around the globe, solving puzzles and figuring out clues as they go.

Making the jump from 2D to 3D seemed like the logical solution to expanding the gameplay experience of The Sleeping Dragon. Using the new direct control system, George and Nico are able to conduct a much higher level of interactivity with their surroundings. In order make the game work on console systems as well as PC, the control system employs four context-sensitive buttons mapped on the joypad. Depending where the player moves the on-screen character a series of options become available.


At the very beginning of the game, George finds himself trapped within a plane wreck somewhere in the jungles of the Congo. The situation is dire as the plane is precariously teetering over the edge of a high cliff. Exploring the fuselage reveals a large crate that can be moved and dragged around. In order to gain access to the cockpit, George needs to shift the weighty item towards the back of the fuselage to offset the load. The context sensitive buttons will changed from "examine" to "grab" to "push" all in the time that it's taken to perform this simple act. In a 3D environment, the traditional point-and-click system would simply not have sufficed.

The Sleeping Dragon has been lovingly crafted to submerge the player into the deep story line -- the most important aspect of a great adventure game. Revolution is making sure that potentially tedious trail-and-error gameplay is nonexistent and that through constant communication through the characters, lengthy cut-scenes are trimmed back to the pace of the game flowing nicely. A restricted camera system adds to the cinematic quality of the story and well-scripted voice-overs and facial animations make the characters of George and Nico all the more realistic.

The Sleeping Dragon is not without a sense of humor either. Witty banter between the main protagonists help to coax the player into the story. Keeping the player on their toes is a key element in an adventure game, so The Sleeping Dragon craftily flip-flops between George's adventure and Nico's at cliffhanger moments. Both characters do meet up after a while, at which point, George is able to "use" Nico like an item in his inventory -- allowing progression past puzzles and action scenes.


It's not chock full of blood and gore. And there's more than a little Indiana Jones-style influence. But The Sleeping Dragon is shaping up to offer console and PC gamers alike an absorbing, relaxed-paced gaming experience on an epic scale. The Broken Sword series is already ridiculously popular in the European territories so keep an eye out for the U.S. release of The Sleeping Dragon this October. It might just be the very first real adventure game that console gamers want to play.
source: gamespy.com


screenshots
 
probs de refresh...

Já li mts outras boards e mt ppl tem o mm prob kom este jogo.

Dizem k é do refresh rate, k tem de tar em default ou seja, penso eu, 60Hz.

tenho ATI 9100 64mb Pro ddr, Omega 2.4.87, DX 9.0b (tive de instalar este por causa do nfsu)

já pus o refresh rate a 60hz, mas isto continua sem dar

cliko no atalho no game ele abre a janelinha mas ñ sai dali, fica tudo preto e nem seker maximiza

se alguem tiver o mm prob e conseguir ultrapassalo k me diga, ou dêm sugestões sff

tks
 
tenho o mesmo problema. :confused:

parece que vamos ter que esperar por um patch, mas se entretanto alguem conseguir descobrir forma de correr o jogo, toca a falar :)
 
já o tenho

Digam-me não era suposto jogar com o "rato" este jogo ????

É que mexo no rato e nada aparece no ecrãn do jogo?????

Para os movimentos utilizo os "cursores" do teclado...mas
acho que algo não está bem, pois estou limitado nas acções!

Dicas sff
 
Não usa rato?!?!?! :eek:
Então?...
...Como é que é?!

Só daqui a uma semana +/- é que consigo cheirar o jogo...
Não me desanimes!...

Estes gajos com as manias de inovar... :mad:
 
É como o ultimo "monkey island". Toca a mexer nas teclas e é se querem, beibííís:D













mas pq é q insistem em f0d£r os jogos e tirar-lhes o aspecto cartoon? :sad:
 
Originally posted by Mig
Não usa rato?!?!?! :eek:
Então?...
...Como é que é?!

Só daqui a uma semana +/- é que consigo cheirar o jogo...
Não me desanimes!...

Estes gajos com as manias de inovar... :mad:

Concordo plenamente.

A única coisa que o jogo ganhou foi a Nicole, que em 3d está mais booanita que nunca :P
 
Já o tenho aki a alguns dias mas não consigo jogar, quando vou entrar no jogo ele blokeia logo e fica so uma janela pequena. Parece que há muita gente com este problema :confused:
 
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