PC Sam & Max Save the World (Telltale)

MATRA

1st Folding then Sex

É verdade, e com uma maozinha do Purcell da Pixar.

Telltale Games disclosed tonight what many adventure fans have been waiting to hear for over a year: Sam & Max is making a comeback.

The announcement came during a special event, "The Future of Digital Entertainment," which took place in the San Francisco office of consulting firm AT Kearney. The evening started with presentations by Pixar Supervising Animator Alan Barillaro and AT Kearney Vice President John Ciacchella, focusing on the direction of the digital entertainment industry. Telltale principals Dan Connors, Kevin Bruner, and Troy Molander then took the floor to talk about Telltale's corporate goals, development process, and market strategy. The presentation closed with the surprise announcement that Telltale has entered into an agreement with Sam & Max creator Steve Purcell to reintroduce the popular dog and rabbit team to the digital age.

The deal was inked only days ago, and few details are available as of now. Telltale stresses that the game will not be Sam & Max: Freelance Police, the LucasArts title whose highly-publicized 2004 cancellation was widely mourned by fans. New content will be developed, and the game will be implemented in an episodic format similar to that of Telltale's Bone games. Purcell, who works at Pixar, says he will be as involved with the Sam & Max project as he can be.

"If there's a better match, I don't know who it is... I trust them," Purcell said, when asked why he chose to work with Telltale. Purcell knows the Telltale team from their LucasArts days and is comfortable with their handling of the upcoming first Bone game, which is adapted from the well-known comic by Jeff Smith. When LucasArts' hold on the Sam & Max rights ran out this spring, Purcell and Telltale had the freedom to move forward.

Telltale has positioned itself as a company intent on delivering high-quality, story-driven games to an audience hungry for interactivity. "Around a year ago, we left the bosom of the game industry because we saw opportunity," Connors said of the team's departure from LucasArts. According to Bruner, Telltale's plan for licenses such as Bone and Sam & Max is "bigger than video games. It's interactive entertainment."

Alegrem-se as ostes dos fans deste maravilhoso jogo.
 
Graças a Deus! :009:
Quando soube da notícia que a Lucas Arts tinha cancelado a sequela, nem quis acreditar... mas agora sim! Ainda por cima com uns pózinhos mágicos da Pixar! :D :D
 
Espero que os fans se lembrem de comprar o original (partindo do princípio que será um bom jogo)!

Mesmo que seja um grande jogo duvido que as vendas sejam algo de jeito. Espero que ao menos n tenham prejuízo :(
 
Cooling disse:
Thank God
I loved sam and max I...andar na estrada e ir as lojas de conviniencia :D
O que eu mais gostei doi no princípio tirar aquela carta do gato com o Coelho(já não me lembro qual dos dois nomes é o dele) :D
Abraço
 
episódio 1: culture shock

Para aqueles que são do meu tempo, e outros tantos que secalhar não são, e cresceram com Monkey Island, Maniac Mansion, Sam n Max, Day of the Tentacle, Full Throttle, Larry's, Kings Quests, Iceman's, e mais tarde Grim Fandangos, Beneath a Steel Sky's e afins, acham que o géneroe está de volta...?

Faz uns anos que se criou a discussão entre o 2D e o 3D nas aventuras gráficas, chegando-se a nenhuma conclusão em especial e culminando na positiva (para mim) com o The Curse of Monkey Island , e pla negativa com o Escape From Monkey Island .

Tudo isto tinha ficado mais ou menos na paz dos deuses, até que, uns senhores dos quais nunca tinha ouvido falar, mas que traziam o nome de Steve Purcell com eles, resolveram apostar num novo formato, que devolveu à vida o duo Sam and Max..

Temi o pior, mas admito que fiquei agravadelmente surpreendido, pois o espírito está todo lá, não se perdendo aquele "ar" 2D...

Agora pergunto, na vossa prespectiva, acham q este género tem sucesso nos dias de hoje, ou é apenas uma pequena masturbação para nós, old skool gamers...

Há que ter em conta que o primeiro episódio desta nova geração está disponivel para download por 9€ aproximadamente... Portanto a questão preço acho que nem se coloca....


EDIT: decidi por umas imagens in game dos jogos em questão.

The Curse of Monkey Island
ScummVM01.jpg


Escape from Monkey Island

mi3.jpg


Sam and Max - Culture Shock - http://image.com.com/gamespot/images/2006/206/930015_20060726_screen008.jpg
 
Última edição pelo moderador:
A isto só digo "Friends?!??! Friends??!?! We've only gone out 3 times and already you are saying you only want to be friends?!?!?!?!"

:D :D :D :D
 
queres que seja sincero? acho que longe vao os tempos em que saíam boas aventuras gráficas point n' click. Hoje em dia para adaptarem as aventuras gráficas ao mundo das consolas, puseram akele sistema de "setas direccionais" + butões, e perde a piada toda. Um bom exemplo de aventuras gráficas estragadas devido a esse sistema de jogo é o Broken Sword (a partir do 3º) e mesmo o ultimo Monkey Island que saiu. E atenção o 1º e o 2º Broken Sword's são umas das minhas aventuras de eleição. Claro que de vez em quando vão saindo aventuras gráficas point n' click, deliciosas, como as criadas por Benoit Sokal (Syberia 1/2, Paradise), e tb o belo Runaway dos nuestros hermanos, entre outras +/- que a Adventure Company vai lançando para saciar a sede dos old gamers. Bons velhos tempos os do Full Throtle, Discworld, Nightlong, etc etc
 
Mas a adaptação, tipo a que temos no Dreamfall, aventura gráfica com cheirinho de acção à lá indiana jones... Não sendo propriamente um point and click não anda muito longe... O espírito é igual...

E não acho que seja o point and click que seja essencial, mas sim a história, a forma como é contada e, como já referi, o próprio espírito....

E já agora, sou só eu, ou os jogos de hoje são estupidamente fáceis?
 
O ponto comum de todos esses jogos todos é apenas um : o humor. Desde Larry a Space Quest, passando por ***** (o meu jogo preferido), Sam&Max, Monkey Island, todos estes jogos eram de partir o coco a rir. Os gráficos eram completamente irrelevantes (embora o ***** tenha os melhores gráficos de sempre :) ), e é isso que tem falhado nas aventuras de hoje em dia. Os gráficos 3d não ajudam grande coisa, nós queremos é conteudo, divertimento.
 
Acho que nesse ponto, o momento mais alto da aventura gráfica foi mesmo o xulo do Curse of Monkey Island...

O desenho, o humor, a própria música e o som.... Tudo se conjuga na perfeição.....
 
episódio 4 grátis na Steam!

Bem acho que o titulo diz tudo, não se é limitado ou para sempre.

Play Sam & Max Episode 4 Absolutely Free

Sam & Max Episode 4: Abe Lincoln Must Die, is now available for 100% off the retail price. As in free. Complimentary. Gratis. For just the price of a few mouse clicks, you'll play one of the best-reviewed episodes from the first season of Telltale Games' flagship series.

When you're ready to dig into the entire series, nab the first season of Sam & Max in one complete bundle. Sam & Max: The Complete Season One features the first six adventures of the dog-rabbity thingy detective duo at one terrific price. Buy before Friday, November 9, and you'll save an extra 10%.

Deve-se ter uma Steam Account Valida.

Está também disponível a Season 1 (Ep.1-6) por apenas 26.25$.
 
We're closing in on the Season Two launch, and we're so giddy with excitement about it that we've done something a little crazy. Remember Abe Lincoln Must Die, the episode that got some of the best reviews last season? We've decided to slash the price into oblivion. That's right, from now on, Abe Lincoln Must Die is FREE. Yep, as in zero dollars. What's the catch? There is none. Just go download it and stop asking questions already.

The free episode is exclusively available at IGN, GameSpy, and FilePlanet today. Starting tomorrow you'll be able to get it from Telltale's site and probably a bunch of other places, too. Please spread the news to all your cheap frugal friends!

Oh, and we also cut the price of the full Season One bundle today, to $29.95. Life is good.

http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-268
 
Back
Topo