PC Silent Hill 5: Homecoming

Ryu_Townshend

Power Member
Como eu sei que não sou o único neste forúm que gosta de silent hill aqui vai uma notícia à muito esperada:
silent_hill_v_1.jpg

Following Konami's E3 2007 press conference, in which the above Silent Hill V teaser (with the emphasis on tease) was shown, I followed up with Konami executives about the game's development. Silent Hill V won't be developed at Konami Computer Entertainment Tokyo, it will—like Silent Hill Origins on PSP—come from a Western developer.

The Collective, responsible for games such as Marc Ecko's Getting Up and Buffy The Vampire Slayer, will be at the helm of the classic horror franchise's fifth outing. The Collective currently lists Harker as its only project, but may have put that project on hold to focus on development of Konami's Xbox 360 and PLAYSTATION 3 sequel.
silent_hill_v_2.jpg
Fonte: Kotatu

Fiquem também com um trailer que sabe a pouco mas é melhor que nada :D

Ia me esquecendo o Akira continua com a parte musical do jogo, apesar de este ser densolvido por uma equipa diferente... só espero que o jogo não perca qualidade...
 
o trailer mas vale nem existir..agora o jogo,venha que é um dos meus jogos mais esperados,esse resident evil 5 ,postal 3 e manhunt 2:x2:
 
Alex Sheppard

Alex Sheppard is a solider returning home after a war. He finds that his beloved brother, Joshua, and his Father have gone missing while his mother is near braindead. He follows his brothers trail which leads him to famous foggy town of Silent Hill.

Joshua Sheppard

Alex Sheppard's brother who is currently missing in Silent Hill.

Alex's Mother [Currently Unamed]

Alex Sheppard's Mother who is in a vegatative state when Alex returns from the war.

Alex's Father [Currently Unamed]

Alex Sheppard's Father. He has gone missing after Alex returns from fighting in a war.

"Silent Hill 5 marks the return of the series that has become one of the leading horror franchises in the world, launching a number of hit entertainment products, including a successful and acclaimed motion picture. The game follows Alex Shepherd, a war veteran returning home from an overseas tour of duty to investigate the mysterious disappearance of his younger brother, Joshua. His travels will lead him through the small, insular community of Shepherd's Glen and eventually through the hauntingly empty streets of Silent Hill.

Building upon the series' trademark foundations of atmosphere, adventure and storytelling, Silent Hill 5 introduces players to a frightening new experience. When confronted by the perverse incarnations of evil that roam Silent Hill and Shepherd's Glen, players will be able to utilize an enhanced combat system and execute a number of offensive and defensive maneuvers as they experience every terrifying encounter with the game's numerous nightmarish creatures. Players will also have to solve a variety of puzzles as they progress through the highly atmospheric game world, using cues from the environment to unlock Silent Hill's darkest secrets. Continuing the series' tradition of standout music and sound design, Silent Hill 5 features an original soundtrack by famed composer Akira Yamaoka."

"Silent Hill 5 is an international, cross-cultural production, with leading development talent from around the globe collaborating to raise the bar even higher for this incredible series," said Brian Christian, Vice President of Product Development at Konami Digital Entertainment, Inc. "With gritty graphics and sound that create a haunting atmosphere to all-new visceral gameplay elements, Silent Hill 5 truly epitomizes the extent to which next-generation hardware can enhance the player's overall gaming experience."
Fonte

Só espero que não façam como no 4 e que mudem muito, ou pelo menos se mudarem que mudem pa melhor. E espero também que não se ponham a imitar o RE que para RE já basta ele próprio...
 
Admira-me o Blastarr ainda não ter vindo apregoar que se ouve em background nvidia :D

Tem algo a ver este trailer com o silent Hill 5 ?? ... - http://www.youtube.com/watch?v=oMw5D5wi_a0

Outro screenshot
Esse trailer é manhoso e ainda por cima é (relativamente) antigo, mas também não sei quem se deu ao trabalho de o fazer...
Nessa screenshot já se vê os tão famosos health drink's :D e sempre fiel barra de ferro :D

Para mim já perdeu qualidade no IV, foi um dos poucos jogos que comecei, cheguei a meio e desisti porque não me estava a dar gosto jogar:'( Espero que este supere:)
Mas jogas-te os outros? Porque sinceramente SH não é um jogo fixe de se jogar. isso é quase uma característica :D mas em tudo resto é muito bom. Falo por exemplo da história que apesar de se apresentar de uma forma linear é muito complexa e tem muitas "entre-linhas"...aliás sabia um site muito bom a falar da história (em português) mas não me lembro...
 
Mas jogas-te os outros? Porque sinceramente SH não é um jogo fixe de se jogar. isso é quase uma característica :D mas em tudo resto é muito bom. Falo por exemplo da história que apesar de se apresentar de uma forma linear é muito complexa e tem muitas "entre-linhas"...aliás sabia um site muito bom a falar da história (em português) mas não me lembro...


Joguei parte do primeiro e acabei o terceiro que adorei. Acho que é capaz de ser o jogo que me deixa mais nervoso e irrequieto de todos os que joguei até hoje (o doom 3 também me faz dar uns saltos, vá). Só os sons são de arrepiar. Mas o quarto, começou a tornar-se irritante, acho que nesse a jogabilidade, que como dizes já não era muita, baixou muito de nivel, tornando-se frustrante. E algumas coisas que adorei no 3º como por exemplo os niveis escuros em que quase não vias nada com a lanterna e o rádio que zumbia quando te aproximavas dos inimigos ou quando os níveis se transformavam de normal para tudo degradado e enferrujado em "tempo real", não marcaram presença no 4º nem foram compensadas com algo do género...
 
O DOOM é jogo de sustos, Silent Hill até agora ainda não me "assustou" (o susto típico dos filmes de terror medíocres ou do Resident Evil onde se partem janelas e saem zombies...esse tipo de sustos), mas no entanto é um jogo que mete medo, muito medo :D. Os cenários são geniais, a história é estranha, o heroí é "fraquinho" (imaginem que em vez da Heather tinhamos o Leon do RE4 ou o Krauser, o jogo era muito menos assustador), é um típico jogo de terror psicológico.
Ainda me lembro de imagens como esta ou o telefonema feito à Heather que além de assustador era perfeitamente disparatado (o que é mentira, mas à primeira vista parece não fazer sentido)...

Também não gostei muito do 4 apesar de à primeira vista ter uma história mais interessante ( um serial killer que põe números estranhos nas vítimas, a ideia claustrofóbica de estar preso num quarto a primeira vez que vez que se sabe quem é o walter, o richard a morrer!!! genial....:D)
Azrael84 joga o SH2 que é (talvez) o melhor, tem uma história genial que talvez não se perceba à primeira e tem, como todos os SH, muitas pontas soltas que dão origem a teorias espectaculares :D
 
acabei o primeiro inumeras vezes na ps1
acabei o segundo no pc
acabei o terceiro no pc
o 4 desiludiu-me e fartei-me a meio
bring it ooonnn biaaaatchhh
 
Thanks to Silent Hill Lover and Neogaff, we have the Silent Hill V article from this months EGM. Its yet to be scanned, but we have a transcription. There are new details on the graphics engine, storyline and game play. Read on:

"SILENT HILL 5....


It would seem The Collective is very honored to be working on Silent Hill 5 and rightfully so. After Konami announced they were passing on the developer work to an outside company, it was discovered that quite a few developers wanted to work on the IP. In the end, these other developers were "scared" out of doing such an ambitious title.

The Collective, evidently, is not so easily frightened.

Character Debacle

Although Alex may look similar to other protagonist’s in the series, he is an altogether different character. Alex Shepard is 22 years old and with that comes the attitude and thinking’s of a standard young adult.

While SHV will feature an entirely new plot (ala SH2), the developers have said

Along with Alex and his family (more on that later), a new host of characters will be featured in this entry. That doesn't mean however, that settings, situations and settings wont be familiar.

"It's important that the characters fit into the overall style of Silent Hill," says Brian Hourton (SHV Lead Artist).

About that story bit...

(what follows is a recap of the story we know so far)

Alex is in a Military Veteran's hospital, recovering from a near fatal wound he received. (It is not specified how he received the wound). While there, Alex has a premonition that his young brother, Joshua, is in danger.

He leaves the VA for his New England home town of Shepards Glen. Upon returning however, he finds his mother in a catatonic state, his brother and father missing and the entire town shrouded in a bizarre fog.

Gameplay

Alex's military background plays both into the game dynamics and the theme of the story. Knowing this however, the developers aren't attempting to create any sort of political standpoint.

"Alex will be confronted with horrors that reflect his psychological state" Horton adds.

Graphics

To sooth everyone's soul, the grain filter will indeed return for Silent Hill V, however in addition, other filters will be added as well. Filters that give hairline cracks in the screen or are filtered with debris allow the developers to change the mood and atmosphere of the game WHILE it's being played.

Interestingly enough, the game is using the Havok engine in a unique way. The middleware is being used in the same capacity as it was in Saints Row and in the upcoming game Halo 3. Now when you bump into chairs or tables or open doors, the game will register that action in the in-game environment. Bump into a chair? It will in turn bump into a table causing not only a response physically but also audibly. This new "noise", the running on creaking floors etc, can and will alert enemies to your position."

Update! More:

"The camera is now controlled using the left analog stick and allows the player to view the horrors much better then earlier iterations. Inspired by Christopher Gan's movie adaptation, the worlds in SHV, or rather the transition between the two, will all be done in real time. Like in the movie, the setting will peal and melt away or suddenly burst into flesh painted walls."

Even more:

"All the Rest

Boss battles will be revived in this entry as well. The Collective is obsessed with delivering cinematic massive, epic boss battles. Interestingly, they are looking for Zelda like encounters...hmmm.

Endings....yes there will be many, though a number has yet to be given. The developers are looking to make the decision on which ending you are given to be much more player induced then before. Missing an item or killing someone wont automatically move you to a predetermined path. The actions you do, the way you speak to the different people you meet. These interactions will have a much more fluid transition into the story upon up intriguing possibilities.

Monsters are now fully motion-captured (ala the Silent Hill movie) and all new beasts are set to make their debut. One such creature, Siam, is a fusion of a male and female body. What’s left is a pulsating, overtly sexual enemy. Monsters will now have visible effects on them. So if an enemy has busting pustules or bleeding mouths, it will be animated, in real time and will be effected by Alex's attacks.

Some of the enemies are humanoid in nature, favorites such as the nurses, will indeed return, however the variety of creatures is said to be quite large.

(Side Note: In the Silent Hill games, the "enemies" are usually physical manifestations of the protagonists mind. It can even be argued that the "monsters" they see aren’t even real or that perhaps what a character see's as a monstrosity might in fact be human after all.)"

Fonte
 
(Side Note: In the Silent Hill games, the "enemies" are usually physical manifestations of the protagonists mind. It can even be argued that the "monsters" they see aren’t even real or that perhaps what a character see's as a monstrosity might in fact be human after all.)"

Aqui está uma coisa interessante que não fazia a mínima ideia, joguei o Silent Hill à anos, e não fazia a mínima ideia, para a semana chega a minha casa o Special pack com o II, III e IV. Ora aí entra bem aquela frase do "terror psicológico" :D
 
(Side Note: In the Silent Hill games, the "enemies" are usually physical manifestations of the protagonists mind. It can even be argued that the "monsters" they see aren’t even real or that perhaps what a character see's as a monstrosity might in fact be human after all.)"

Aqui está uma coisa interessante que não fazia a mínima ideia, joguei o Silent Hill à anos, e não fazia a mínima ideia, para a semana chega a minha casa o Special pack com o II, III e IV. Ora aí entra bem aquela frase do "terror psicológico" :D

Acabaste de perder metade do interesse do jogo :D
 
Nunca tinha percebido que eram figuras criadas pelo cérebro da personagem. Agora já vou jogar tendo isso em conta..=)

Não necessariamente da personagem mas de uma personagem... não quer dizer que seja a personagem que controlas.
O jogo exige muita atenção e capacidade de ler nas entre-linhas, provavelmente é preciso jogar mais do que uma vez para perceber (coisa que até fazia, se não corresse o risco de desidratar :D, não sei porquê mas suo a jogar S.H :D)
 
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