PC/Mac Spore (Maxis, EA)

Acabadinho de sair do forno:
Lançamento oficial: 7 de Setembro de 2008.

Get ready for the next Big Bang this fall! Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) and Maxis today announced that Spore™, the highly anticipated game from the creators of The Sims™, will be available at retailers worldwide the weekend of September 7. Spore will be available for the PC, Macintosh, Nintendo DS™, and mobile phones.

Finalmente :D

Newsletter / Video anexo.
 
Acabadinho de sair do forno:
Lançamento oficial: 7 de Setembro de 2008.



Finalmente :D

Newsletter / Video anexo.
melhor..
5 de setembro!
O próximo projecto das mentes por trás de The Sims está a poucos meses do seu lançamento. Depois das notícias de hoje, Spore da Maxis, está oficialmente agendado para o mês de Setembro... sim, de 2008. A versão europeia para PC será lançada no dia 5 de Setembro, dois dias antes de surgir nos EU
PTGamers

Finalmente
a par de GTA deve ser o jogo do anoA.
 
so uma cena...o jogo é para jogar online ou não?
Não poderás interargir directamente com outras pessoas, mas dá para adicionares amigos e descarregares espécies, edificios, etc. deles, ou de outras pessoas, para juntares ao "teu universo". Automaticamente, também serão descarregadas outras espécies de outros jogadores e serão adicionados ao teu universo(noutros planetas).
 
so uma cena...o jogo é para jogar online ou não?
Directamente penso que não. Haverá é a possibilidade de partilhar as nossas criações e importar as de outros utilizadores.

Uma eventual futura versão é que poderá permitir algo como evoluir a nossa espécie num universo (servidor) comum a muitos outros utilizadores. Mas acho que isto ainda são rumores.

Há mais de um ano que não leio sobre o jogo mas a ideia que fiquei na altura era isto. Mas é melhor confirmar. :)
 
Não poderás interargir directamente com outras pessoas, mas dá para adicionares amigos e descarregares espécies, edificios, etc. deles, ou de outras pessoas, para juntares ao "teu universo". Automaticamente, também serão descarregadas outras espécies de outros jogadores e serão adicionados ao teu universo(noutros planetas).

Tipo MMO singleplayer lol :P
 
Maxis is currently working hard to bring Spore to life and, yes, it sure is taking a long time. The latest scoop on Will Wright's new project, is that YouTube will represent an integral part of the game, if you can believe it.

"YouTube will be integrated in the game - so you can film your creature dancing, for example, and export it to YouTube," the developer told EG.

Well, we can't wait to see how this will work in practice. It's an ambitious idea, if nothing else.

Last we heard, EA scheduled Spore for a release on September 7, 2008.

Isto está cada vez mais interessante, cant wait!
 
Nao sei se e data oficial mas penso que na europa o jogo vai sair 2 dias antes que nos USA ou seja dia 5 de setembro e é mesmo uma sexta-feira
alguem me pode confirmar?
 
Fica aqui uma dica para a próxima,
vais a um motor de busca e procuras por algo do genero "spore release europe". Abri um site e vinha a dizer que sai a 5 de setembro 2008 na europa.
 
Artigo Gameplayer:

Spore will fail

despite its truly awesome premise, Spore could tank. It could be gaming’s Titanic, a technological marvel defeated by its own grandiose nature. Let us explain…

(...)

We’ve had an opportunity to sit down with Will Wright and get a personal tour of his vision and it is arguably the most impressive project in development anywhere in the world, on any format. If he pulls it off it truly will be futuristic, mind-blowing stuff. But regardless of whether he hits his goals or not, Spore is a tough sell.

(...)

Spore has plonked itself right between the mainstream and the gamer audiences, but could end up attracting neither.

Take The Sims: it is humongous. It’s so big that the series’ publisher, EA, has given it its own label within the corporation: we now have EA Games, EA Sports, EA Casual and The Sims. For a company that packs such mega-selling franchises as Need for Speed and FIFA, this is some statement to The Sims pulling power. However, it was not gamers who carried the series to such massive heights. The Sims, its sequel, and their ludicrous numbers of expansion packs are the textbook definition of ‘mainstream’ in terms of both gameplay, and marketing. And once the brand took hold, it soared.

(...)

Spore, has no brand power. To gamers it is known, but to the mainstream audience that flocked to The Sims in droves it means nothing. Further to this, the name Will Wright means nothing to this audience as well: to gamers he’s a genuine celebrity, but to mainstreamers he is just a name on a box. ‘From the guy who brought you The Sims’ holds some clout, but little more than a ‘John Carpenter Presents’ on a horror film.

(...)

How is EA going to market Spore? It won’t even help their cause if they design the box art to look exactly like The Sims, and have The Sims written all over it, and you know why? Because The Sims 3 has been announced. Its very existence is already chewing chunks out of Spore’s potential audience.

(...)

The complexity of the gameplay is going to further ostracise mainstream audiences. There isn’t one simple gameplay mechanic to master in Spore: the game is broken up into seven sections that each play differently to the other. And worse still, they take their lead from real gamer’s games. Like hardcore stuff: Diablo for the Creature Phase, Populous for the Tribal Phase, Civilization for the Civilization Phase and Masters of Orion for the Space Phase. Like, c’mon…

(...)

So between the lack of a brand, complex gameplay, online and the impending The Sims 3, cornering the casual market is going to be a challenging (and expensive) frontier to conquer for the EA marketing team. But wait, there is always the gamers… isn’t there?

(...)

The delay has had bigger repercussions than simply raising suspicions. It cost Spore the community enthusiasm and momentum it had coming out of E3 2006, it caused it to be unreleased at the time of The Sims 3 announcement, and it will now mean the game must launch in an environment saturated with plenty of quality alternatives – from MGS4 to GTA IV, 2008 is the year of software, following two years of bitter console wars.

(...)

Finally, there is the inevitable loss of sales which will come through piracy and warez which do, like it or not, need to be considered when talking about PC sales, and veteran gamers.

(...)

The Sims raised the bar for Will Wright and EA will have epic expectations. And in light of that series 50 million plus sell-through, Spore could be deemed an epic fail, even if it sells relatively well. Spore, could be Will Wright’s Black & White.
Fonte: http://www.gameplayer.com.au/Home/F...aspx?CID=709bcc8b-c4ec-4ded-bb5e-e47a78d2e973

Bom, não concordo com o todo, mas há alguns pontos bastante válidos; só espero que não levem ao que eles pensam que irá levar.
 
Ja li mas alguem me pode explicar o que foi?
nao percebi bem SFF
Deixa ver se percebi aqui esta a dizer que o Spore vai ser um jogo falhado por diversos factores como o de nao ter uma marca como os sims sair na mesma altura que os sims 3, por causa de nao ter nome como os sims e ainda mais a pirataria.
Tambem disseram que que o nome will wrigt nao era famoso para as pessoas normail mas para os Gamers e uma verdadeira estrela.
e por isso n vai vender muito?
se e isso que esta ali acho que sao um pouco pessimistas o the sims vendeu e continua a vender muito bem nao sei porque e que um jogo tao original nao vendera.
Afinal que dia sai na *****.net esta a dizer 1 de Junho mas eu ja vi o oficial e e 7 de setembro nos USA e 5 de setembro ca.
 
Última edição:
alguém que não tem mais nada para fazer...
para começar o gajo que escreveu o artigo começa a contra-dizer-se aqui:
Spore, has no brand power. To gamers it is known, but to the mainstream audience that flocked to The Sims in droves it means nothing. Further to this, the name Will Wright means nothing to this audience as well: to gamers he’s a genuine celebrity, but to mainstreamers he is just a name on a box. ‘From the guy who brought you The Sims’ holds some clout, but little more than a ‘John Carpenter Presents’ on a horror film.
(...)
How is EA going to market Spore? It won’t even help their cause if they design the box art to look exactly like The Sims, and have The Sims written all over it, and you know why? Because The Sims 3 has been announced. Its very existence is already chewing chunks out of Spore’s potential audience.
Então os jogadores casuais vêm o Spore cá fora e não fazem nada, mas só por "lerem na net" sobre o sims 3 já nem compram o Spore? Que eu saiba os jogadores casuais nem custumam ir ver coisas sobre qualquer que seja o jogo à net.

e o quanto o autor exagera...
the complexity of the gameplay is going to further ostracise mainstream audiences. There isn’t one simple gameplay mechanic to master in Spore: the game is broken up into seven sections that each play differently to the other. And worse still, they take their lead from real gamer’s games. Like hardcore stuff: Diablo for the Creature Phase, Populous for the Tribal Phase, Civilization for the Civilization Phase and Masters of Orion for the Space Phase. Like, c’mon…
não sei o que ele já vio sobre o Spore (que nós não tenhamos visto), mas não me parece que o Spore tenha sequer metade da complexidade que o Diablo tem (na fase criatura), nem metade da complexidade do civilization (na fase civilizaçao).

And that’s all before you even touch on online, a part of the video game experience that even many gamers have yet to explore, let alone mainstreamers.
se bem sei, não há nenhuma obrigação de ir jogar online e o jogo faz metade das coisas online automaticamente, logo não percebo porquê este comentário do autor, para não falar de que a maioria dos jogadores deve jogar online, ao contrario do que o autor diz aí, mas sobre isso não sei muito.

e este comentário então, acho bastante desnecessario:
As such, Spore is a game that is well worth knowing about and its development closely followed, but to play it? That’s still up for debate. The game has seen a string of release delays, always something that raises doubts in experienced minds? What’s wrong? What can’t they get right? Did it fail QA? Have they aimed too high?
O Will Wright já disse o que esta a fazer com o Spore e que era dificil(etc.). Até agora todos os projectos que ele começou, também os acabou(que eu saiba) e dali sairam grandes resultados...

Depois ainda fala do WOW (do lag e isso) que eu acho que não tem comparação, porque o WOW tem varios milhões de jogadores e há-de requerer muito mais banda que o Spore.

Não percebi o comentário final:
Spore, could be Will Wright’s Black & White.
O que é que o B&W tem a ver com o Will Wright?

Vejo apenas um ponto que favorece (pode-se dizer até que favorece bastante) a opinião desse gajo, que é a quantidade de Jogos com qualidade que vão sair em 2008.
no entanto, esse artigo para mim tem valor 0.
Vamos mas é esperar por mais noticias da EA ou do proprio Will Wright.
 
Afinal que dia sai na *****.net esta a dizer 1 de Junho mas eu ja vi o oficial e e 7 de setembro nos USA e 5 de setembro ca.
Há varios sites a dizerem a data oficial do jogo! 5 de setembro é a data de lançamento na europa! Pesquisa na net se não acreditas nos outros.
 
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