PC/Mac/Linux Warhammer 40,000: Dawn of War II

Eu estive a jogar isto Online e não achai nada fácil :P É preciso conhecer bem as unidades para se conseguir alguma coisa do jogo em modo Online, a demo está limitada no numero de unidades mas mesmo assim é um pouco complicado para quem não está nada habituado a este tipo de jogos.
 
Eu estive a jogar isto Online e não achai nada fácil :P É preciso conhecer bem as unidades para se conseguir alguma coisa do jogo em modo Online, a demo está limitada no numero de unidades mas mesmo assim é um pouco complicado para quem não está nada habituado a este tipo de jogos.

Eu acabei por comprar o Soulstorm, e mesmo assim, depois de o jogar um bocado, demorei uns jogos a perceber como funcionava este.

O outro é mais baseado em construções...

Este, na utilização dos heróis.

Mas mesmo assim achei o jogo bom, e gostei.
 
A beta pode nem acabar! Mas é muito limitada nas opções que oferece e unidades. A versão final do jogo tem muito mais coisas que a Beta.

vai ter mais unidades?

eu não gosto muito da "battle gear"

ou preferia que fosse pré-definida antes do jogo, mas ainda só joguei 10 joguitos portanto não pesco nada disto
 
Última edição:
vai ter mais unidades?

eu não gosto muito da "battle gear"

ou preferia que fosse pré-definida antes do jogo, mas ainda só joguei 10 joguitos portanto não pesco nada disto
É melhor aproveitares a oferta do Steam e comprares um dos jogos desta série por 3.75 euros que tem Online com muitos jogadores. Não penses que é muito fácil Online porque na realidade é infernal até! E exige que conheças mesmo a forma de evolução do jogo para não andares perdido pelo menu da construção de edificios e unidades e os updates.
 
Tive a dar um vicio ontem, e gostei bastante do jogo, isto é a combinação "perfeita" de 3 dos meus RTS's preferidos, o warhammer, o CoH e o world in conflict, leva obviamente o lore, unidades e coisas do género do warhammer, o sistema de cover e física do CoH e não se precisa de andar a gerir bases tal como no world in conflict, o que faz com que seja uma luta constante, o que é na minha opinião algo muito bom.

BTW alguém sabe como é que se binda dois squads a teclas diferentes? Por exemplo ter 1 squad bindado à tecla 1, outro na tecla 2 e depois ter esses 2 na tecla 3, é que eu tentei ontem, e assim que bindava na tecla 3, a tecla 1 e 2 deixava de estar bindada.

E exige que conheças mesmo a forma de evolução do jogo para não andares perdido pelo menu da construção de edificios e unidades e os updates.

Devo andar mesmo perdido, só vi updates na base e aquelas construções nos sítios de energia, ah sim e as turrets lá do engeenier. As unidades sim tem montes de updates, no entanto em grande parte as coisas parecem ser diferentes dos anteriores, pelo menos diferentes do dark crusade.
 
Última edição:
Algumas mudanças que estão a ser testadas pela Relic e que poderão eventualmente ser implementadas no jogo:

Current Change List
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o Increased the chances for melee sync-kills to occur.
o All infantry weapon damage reduced by 15% with the exception of anti-vehicle, sniper and artillery weapons.
o Suppression units damage at long range reduced, suppression against cover reduced a little.
o Some melee units reduced in health by 10% to avoid them getting out of control against the reduced ranged weapons.
o Melee_heavy damage to vehicle reduced to 0.5, from 1.
o Power_weapons_pvp damage to vehicle reduced to 1.15, from 1.25.
o Plasma damage vs vehicles increased to .25 from .15.
o Fixed a damage bug with frag grenades and stikkbombz.
o Increased grenade damage modifier to garrison cover to 1.25 from 1.
o Reduced grenade pvp damage modifier against generators to 1 from 1.5.


-:Space Marines:-

Tactical Squad

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o Missile Launcher reload time reduced to 6 seconds, from 8.
o Leader cost increased to 75/25 from 50/25.
o Fixed an issue with the tactical marine sergeant having a shorter range than the rest of the squad which would cause him to run up to the enemy.

Terminators
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o Terminator zeal cost reduced to 700.
o Assault terminator zeal cost reduced to 700.

Scouts
-----------------------------
o Sniper rifle cost changed to 180/40.
o Shotgun knockdown chance reduced to 15%, from 25%.
o Infiltrate energy drain increased to 1.5/sec from 1.
o Scout Sergeant detection radius set to 35.
o Fixed a bug that was causing Frag Grenades to do far less damage than intended.
o Leader cost increased to 60/25 from 50/25.

Techmarine
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o Techmarine Heavy Bolter turret damage reduced to match the other turrets.

Assault Marines
o Melta bomb fixed to affect Carnifex mobility.
o Leader cost increased to 100/25 from 50/25.
o Leader health increased from 320 for 440.
o Assault Marine Jump energy cost increased to 70, from 55.

Force Commander
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o Force commander teleporter pack armor req cost increased to 100.
o Force commander 2 handed hammer special attack damage reduced to 30 from 50.
o Force commander flesh over steel stun duration reduced to 8 seconds from 10.

Apothecary
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o Apothecary armor of purity health increase reduced to 100.
o Apothecary armor of purity heal cooldown reduction bonus reduced to 0.65 from 0.5.
o Apothecary heal tuned to heal heroes more, heal over time effect reduced.
o Apothecary chainsword damage reduced to 33 from 38.
o Apothecary sanguine chainsword damage reduced to 50 from 65.
o Apothecary power axe damage reduced to 85 from 100.
o Angels of death cost increased to 500 from 400, cooldown increased to 3 minutes from 1 minute.

Techmarine
-----------------------------
o Techmarine mine cost increased to 65 energy from 50.
o Blessing of omnissiah recharge time increased from 50 to 150.


-:Eldar:-

General
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o Falcon and Fire Prism can now reverse.
o Webway gate psychic might cost increased to 125 from 90.
o Fixed an issue with the FLeet of Foot tool tip not saying that it causes a damage reduction.

Guardians
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o Warlock Leader cost increased from 50/15 to 65/15.

Shuriken Catapult
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o Shuriken Catapult damage decreased from 14 to 12.

Banshees
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o Banshee War Shout radius reduced to 8, from 15.
o Banshee charge speed bonus reduced to 2 meters/s from 3 meters/s.
o Banshee Exarch leap damage reduced to 20 from 40.
o Knockdown from Banshee leap removed.
o Banshee Exarch gains knockdown on leap with Executioner upgrade.
o Executioner special attack no longer affects allies.
o Aspect of Banshee changed to provide Warshout and Exarch Executioner.
o Exarch upgrade changed to provide squad speed increase.
o Exarch upgrade cost increased to 85/15 from 50/15.

Rangers
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o Detection radius set to 35.

Farseer
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o Farseer armor of asuryan req cost increased to 200 from 150.

Seer Council
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o Seer council zeal cost reduced to 600.
o Seer council req cost reduced to 700.
o Seer Council Singing spear damage reduced to 80 from 100.

Warlock
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o Warlock providence now affects ethereal slash cooldown.
o Warlock energy drain on merciless witchblade reduced to 30 per hit from 60.
o Warlock witchblade of kurnous cost increased to 125/30.
o Warlock warp throw power cost increased to 45.
o Warlock warp throw recharge time increased to 45 seconds.


Warp Spiders
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o Warp spider deathspinner damage reduced from 25 to 21.
o Warp spider exarch damage reduced from 37 to 34.
o Warp spider exarch damage modifier removed.
o Exarch upgrade cost increased to 85/15* Aspect of Warp Spider cost increased to 50/20.

Warp Spider Hero
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o Warpspider exarch phase shift duration reduced to 10 seconds.
o Warpspider exarch entangle duration reduced to 5 seconds.
o Warpspider heavy guage filament energy drain increased to 4.5 per second from 3.5.

D-Cannon
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o Black hole ability on D-cannon tuned to do damage at correct time.
o D-cannon damage increased to 220 from 120, damage table changed.

Wraithlord
-----------------------------
o Wraithlord Shuriken Cannon damage reduced from 300 to 200.
o Wraithlord Brightlance damage reduced to 100, from 170.

Fire Prism
-----------------------------
o Dispersed beam area reduced to 10 meters, Focused beam damage increased to 200, reload decreased to 7 seconds from 8.

Avatar
-----------------------------
o Avatar cost increased to 1000/250, hp increased to 7000 from 6000, leveling curve on hp decreased to 10% per level from 15%, build time increased to 90 seconds.


-:Orks:-

General
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o Kommando, Slugga, Stormboy, Kommando Nob leader cost increased to 75/25 from 50/25.

Mekboy
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o Mekboy dakka deffgun power cost inscreased to 30 from 20.
o Mekboy dakka deffgun damage reduced to 350, from 450. Damage tuned such that the Mekboy's deffgun does not ramp up as highly in damage at close range.
o Banner aura speed bonus reduced to .25 from .45.
o Banner Aura received damage modifier reduced to .94 from .91.
o Banner Aura received courage damage modifier reduced to .94 from .91.
o Banner Aura damage modifier reduced to 1.06 from 1.09.

Warboss
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o Warboss Kustom Shoota changed to light weapon knockback.
o Warboss Kustom Shoota knockback chance reduced to 10%.
o Warboss Huge Choppa special attack changed to affect only enemy troops.
o Warboss Boss Pole suppression resistance reduced from .25 to .5.

Stikkbommas
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o Stikkbomb damage reduced to 175 from 260.
o Fixed a bug that was causing Stikkbombs to do far less damage than intended.

Kommando Nob
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o Kommando camo armor req cost increased to 100.
o Kommando kaboom recharge time 20 seconds from 10.
o Kommando extra equipment energy bonus reduced to 75 from 235.

Kommandos
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o Kommando ambush ability range reduced to 35 meters from 50.
o Kommando shoota range reduced from 29 to 25, damage increased from 25 to 30.
o Burna Bomb damage increased from 10 to 20, damage over time increased to 20 from 15.
o Kommando Nob Leader detection radius set to 35.

Ork Waaagh shout ability
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o Waaagh shout speed bonus reduced to .07 from .1.
o Waaagh shout damage bonus reduced to 1.015 from 1.02.
o Waaagh shout received damage reduction decreased to .98 to .985.
o Waaagh shout received courage damage decreased to .996 to .985.
o Waaagh shout cooldown increased to 90 seconds from 60.

Wartrukk
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o Detection radius set to 30.


-:Tyranids:-

Hive Tyrant
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o Brood Nest biomass cost increased to 225 from 175.
o Hive Tyrant charge range increased from 15 to 18 meters, cooldown of charge decreased to 4 seconds from 6, speed increased to 4.5 from 4.
o Health increased to 1200 from 1000.

Spore Mines
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o Spore mine explosion radius reduced to 10, from 15.

Lictor
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o Detection radius set to 35.

Ravener
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o Ravener Devourer damage increased to 85 from 68, cooldown reduced to 1.4 from 1.8.
o Fixed an issue with the Fleet of Claw ability costing energy and thus preventing the unit from using the ability.

Ravener Alpha
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o Ravener toxic miasma damage reduced to 15 per tick from 20.

Warriors
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o Increased damage of warrior melee with adrenal glands to 60, from 42.
o Increased cost of warrior adrenal glands to 100/30, from 50/15.

Zoanthrope
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o Zoanthrope reload reduced to 8 seconds from 10.3.
 
Quanto mais jogo, mais começo a ter noção das possibilidades que o jogo oferece em termos de build orders e da manutenção do controlo do mapa.

Agora ando a levar com leets de Space Marines e Eldar que me estão a obrigar a pensar melhor as tácticas... :smilliex:

Mas é um jogo muito bom. Acho que tem uma componente estratégica muito forte por causa do cover, deployment heavy weapons, bases quase impregnaveis (1v1 ofc), etc, etc..

Também aprecio que se jogue com menos unidades fortes ao contrário do que acontecia no 1, onde com uma boa economia bastava spammar 1 unit type e steamroll ftw.
 
Estou a gostar bastante deste jogo, apesar de só ainda ter jogado mais com os humans as outras classes também são divertidas, BTW ter 4 squads de scouts no inicio com shotguns dá para fazer umas jogadas mesmo à mete nojo (invisibilidade meter-se por trás/lado e matar), é isso e aqueles gajos dos jetpack, eles parecem-me um pouco OP.
 
E é isso e aqueles gajos dos jetpack, eles parecem-me um pouco OP.

Tens uma unidade em cover ou qualquer coisa do género a jeito para os jetpacks e deixas um pouco atrás uma unidade forte.

Os tipos saltam, carregas no dar de fuga com o isco e derretes as jump troops. :D (Então se conseguires ter uma unidade que faça supression pra manter os tipos pinned down ainda é melhor.)
 
Não preciso eu é que tenho o hábito de jogar com os gajos XD, mas sim existe maneira de os matar, mas aquilo desfaz montes de unidades em menos de nada, então com tech dos humans é uma festa mete-se um forward relay lá para o meio do campo, e quando se vê que as coisas estão a ficar apertadas manda-se eles de volta sem qualquer tipo de problemas. Ainda não apreendi foi a jogar com mais nada sem ser space marine, tenho de ver se aprendo a jogar ai com os eldar ou com os orks, com os tyranids é que não, odeio jogar com aquilo e ainda odeio mais jogar contra eles, viva as turrets e semelhantes que é das poucas maneiras de parar o zerg.
 
Impressões da beta? Alguém já fez pre-order do jogo ou está a pensar comprá-lo quando sair?

Se quiserem combinar alguma jogatana digam qualquer coisa.
 
Ainda não fiz pre-order mas tenciono faze-la, ainda não tive muito tempo para jogar o jogo mas já passei ai umas 7 ou 8 horas online (mais umas poucas off), e simplesmente adorei o jogo, até já arranjei um grupo de estranjas com quem jogar lol. É para mim simplesmente o melhor RTS que existe actualmente (e só ainda vamos na beta), não fica nada atrás a um world in conflict nem a um company of heroes (fica certamente à frente deste IMO). BTW para quem quiser compar o jogo e gostava de poupar uns trocos e/ou ter o DVD http://www.dvd.co.uk/Games/Warhammer-40-000-Dawn-of-War-II-PC-DVD/WHDOW2PC/product.htm ou http://www.*****.net/page.php?page=dettagli&codart=PCWA22&n=Warhammer%2040,000:%20Dawn%20Of%20War%20II&platform=PC
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