Pentium Extreme Edition 955

Horus-Anhur

I folded Myself


Intel Pentium Extreme Edition processor 955 will operate at 3.46GHz, sport 1066MHz processor system bus, feature Intel virtualization technology and will only operate with mainboards based on Intel 975X. Each of the processor’s cores will sport Intel Hyper-Threading technology and 2MB of level-two cache (which will result in 4MB of L2 cache per central processing unit in total). The cores that power the new product are made using 65nm process technology.

Despite of the fact that the chip will operate within 130W thermal design power of today’s dual-core processors and will come in LGA775 form-factor, it will not work with current mainboards powered by Intel 955X core-logic, the slide claims, but will be supported by Intel 975X-powered platforms only.

Just like the predecessor, Intel Pentium Extreme Edition processor 955 will sport unlocked multiplier, the screenshot claims, which would allow enthusiasts to overclock the chip easier.

The code-named Presler microprocessor is expected to be released sometimes in the first half of 2006 and will be made using 65nm process technology. The die size of the chip is projected to be around 140 square millimeters, which is inline with Intel’s historical size of mainstream chips. From the architectural standpoint, the Presler may be a shrunk version of the chip code-named Smithfield, Intel’s first dual-core desktop product, however, it will contain some improvements over the current products.
 
4MB de L2 cache 8o oooohhh!
Vamos a ver no que isso vai beneficiar...

O nome 955 Presler engana. Eu a pensar que as boards 955X iriam suportar este cpu e parece que não. Que mania da Intel andar sempre a mudar de ***** >(

Stay :cool:
 
F * D * - S * !!!!

Outra vez mudar de chipset ?!?!?!?!?!?

Estou aqui estou mas é a desistir de ter pc !!!

Mas será que a Intel não aprende !!!! Xissa.

Custa-me a dizer isto mas já estou como o Noosphere .... qq dia peço um AMD prá mesa do canto !
 
jvidia disse:
F * D * - S * !!!!

Outra vez mudar de chipset ?!?!?!?!?!?

Estou aqui estou mas é a desistir de ter pc !!!

Mas será que a Intel não aprende !!!! Xissa.

Custa-me a dizer isto mas já estou como o Noosphere .... qq dia peço um AMD prá mesa do canto !

Mas vê lá se pedes um com o socket M2.
 
a principal é q os novos skts da amd vão fazer a descontinuição dos actuais ..logo daqui a um ano mais coisa menos coisa nem 754 nem 939 é mesmo o q houver e espero q dure ... senão começa a parecer a intel ...
 
Se vem novo socket não presta.......se não vem ddr2 não presta....como fica-mos??????

Concerteza que se podessem colocar ddr2 nos actuais socket, faziam isso (acho eu.............)
 
Back
Topo