Nintendo Pokémon - Tópico Oficial

Today is Nintendo's quarterly financial release and with it comes various sales data for the Pokémon Switch games. As of September 30th, the Pokémon game sales are as follows
Pokémon Let's Go, Pikachu! & Let's Go, Eevee: 14.81 million
Pokémon Sword & Shield: 25.37 million
Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl: 14.92 million
Pokémon Legends: Arceus: 13.91 million
 
Today is Nintendo's quarterly financial release and with it comes various sales data for the Pokémon Switch games. As of December 31st, the Pokémon game sales are as follows
Pokémon Let's Go, Pikachu! & Let's Go, Eevee: 15.07 million
Pokémon Sword & Shield: 25.68 million
Pokémon Legends: Arceus: 14.61 million
Pokémon Scarlet & Violet: 20.61 million
 
A Pokémon Presents has been announced. This Pokémon Presents will air on February 27th at 14:00 UTC / 09:00 EST / 06:00 PST / 15:00 CEST / 23:00 JST. It's currently unclear what it will feature but it will last 25 minutes.

Vamos lá ver que novidades vem ai!
 
Incrivel como a única coisa que me entusiasma seria o anúncio das Gens 1/2/3 no NSO.
E anunciarem um DLC para o Scarlet/Violet tão cedo, depois da triste performance do jogo, acho que não lhes vai correr assim tão bem.

Mas 20 minutos parece-me pouco para anunciarem muita coisa. Devem falar do reboot do Anime, trailers para os jogos mobile e pouco mais.
 
Bem, fiquei dececionado. Pelo menos queria que anunciassem planos para mais tarde adicionarem jogos Pokémon Gen 1, Gen 2 e Gen 3 no NSO. Talvez não fizeram isso por ainda ser possível comprar os jogos na eShop da 3DS....

.... ou então não têm planos para isso. :wvsore:
 
Perderam uma grande oportunidade, se já tivessem lançado o pokemon sleep podiamos ter usado durante a apresentação.

Esperava mais, muito mais.
 

Utsunomiya had this to say in a group interview at the Pokemon World Championships:

“I think in general, if you look at the past, the path we’ve taken up until now has been this constant release, always regularly releasing products on a fairly fixed kind of a cadence, you might say. Always having these products able to be introduced and new experiences for our customers, and that’s how we’ve operated up until now. I think we’re still operating in that way, but there’s more and more conversations, as the development environments change, about how we can continue to do this, while making sure that we’re ensuring really quality products are also being introduced.”

Imo, a solução é simples: mais recursos humanos. Isto se querem manter o mesmo ritmo de lançamentos que têm tido.

Podem contratar mais pessoal para trabalhar nos jogos. E podem usar apoio de outras produtoras, como por exemplo a Monolith Soft.
 
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