Proteção de CD's de musica LIXA(literalmente) os iMAC's

Praetor

Power Member
(isto é a prova que os tipos da industria discográfica estã-se a c*gar para os utilizadores de pc's...)

Canadian songstress Celine Dion is causing Mac users even more distress than normal by rendering their brand new iMacs unusable.

:-D

Celine's latest CD, A Day Has Come, is one of a number of recent album releases that features the controversial copy-protection technology, which prevents it from being played or recorded in a PC.

Last month, Celine Dion fans were warned that playing the CD on a PC could cause the machine to crash and possibly damage the firmware. However, it transpires that if the Canadian warbler's disc is placed in a new flat-screen iMac, the CD can't be removed or the computer restarted. The machine then has to be sent for repair, which means you've got to return it to Apple and ask its technicians to kindly remove the Celine Dion CD from the drive. According to Mac User magazine, an Apple dealer confirmed to the Campaign for Digital Rights that playing the disc in an iMac will result in the machine having to be sent for repair.

Other titles to feature the technology include White Lilies Island by Natalie Imbruglia, White Ladder by David Gray, the Star Wars Episode 2 soundtrack and All this Time by Sting.

News source: Sillicon.com
 
É por essas cagadas que cada vez me da mais vontade em ter só MP3. Esses pessoal das gravadoras tem que se fu....

Eles acham que com essas besteiras vão impedir a pirataria. HAHAHAHAHAHAHAHAHA, pelo contrário só vai aumentar.
 
Nada de especial....
Eu faço isso "apenas" com software
e com os meus "3 CD-ROM's" que tenho no Servidor.
Já que compro os CD's, tenho o direito de os ouvir onde
quer que seja.
O mesmo se aplica aos Jogos, nada de cracks, fita, etc.
Apenas faço Backup's dos originais sem artimanhas.
Quem quer comprar o meu Servidor? :)
 
Quais os CD-ROM's que tens?

Dava jeito publicarem a lista de leitores cd-rom que passam por cima dessas protecções. Alguém sabe se algo já existe?
 
k bonito icon eu tenho no meu desktop ... deixa ver o k ele diz ... clone cd ... e k giro isto até grava td o tipo de cd's ... k porreiro
 
Hardware
Plextor UltraPleX 40TS (Este lê e papa tudo)
YAMAHA CRW8424SZ (Este lê e grava tudo e mais alguma coisa)
BTC - BCE 3212IM CD Writer (Grava CD's até 99min)

Software
CloneCD 4.0.0.1 - Martela todos os CD's
NTI CD-Maker 2000 PRO - Grava CD's até 99min
dBpowerAMP Music Converter (dMC) - Converte qualquer pista de
audio de um CD (tem 6 opções para ripar - NEC/SONY/ETC, ETC)

Eu não disse nada, foi o meu outro eu que escreveu isto. :003:
 
Back
Topo