PS3...graficos da treta?

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Que tem? Nao vejo nada de mau nesses screenshots.


EDIT: Se achas isso mau entao nao sei o que pensas dos de ps3 no 1º post.
 
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Bem...se esses screenshots sao da xbox360 so posso dizer uma coisa, tao muito melhores que os que tenho visto da ps3 ja para nao falar que estao rederizados com AA. :-D

Que tem? Nao vejo nada de mau nesses screenshots.

Entao com isso queres dizer que são dignos e representativos da xbox360? ;)

Quando existirem ferramentas para começar a programar a ps3 em vez de fazer transcoding, é que podem avaliar a ps3.
Acho que qualquer pessoa com bom senso percebe isto.. Não? :wow:

A Xbox360 saiu com o intel xenon (acho eu) e é um intel que já existia há uns anos, e até pode correr windows e isso.. Não achas que isso é que fez a adaptação mais rapida? A PS3 por sua vez é um processador mesmo novo que apenas é baseado no *****, mas com um poder INCRIVEL;) o maior senão é que é caro...
The Cell Processor is essentially as powerful as 3 Xbox 360 CPU’s or 35 PlayStation® 2 CPU’s”
The Cell is actually 7 SPU’s (Synthetic Processing Units) each running at 3.2 GHZ
 
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Exacto!
Sao versoes não feitas especificamente para o hardware mas sim conversoes de outras plataformas.... Como é que era possivél esses jogos dessa imagens do 1o post serem o melhor da ps3??? Quando estavam/ao a ser feitos nem sequer existia a ps3.. e como dizem o cell é dificil de trabalhar, vai precisar de tempo para começarem a existir ferramentas necessárias, e aí sim quando existirem, a ps3 "come" a xbox360 a qualquer altura do dia... :lol:
pois a sony disse a mesma coisa antes da consola estar no mercado, que os jogos era bem mais fixe na ps3 do q na 360, ate agora ainda nao se viu isso....

nao se sabes mas a 360 é mais fácil programar jogos para ela do q para pc.

ID: Xbox 360 first console easier to develop than PC
Developer John Carmack is keen to put gamers at ease, claiming that "the Xbox 360 is the first console that I've ever worked with that actually has development tools that are better for games than what we've got for the PC."
 
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A Xbox360 saiu com o intel xenon (acho eu) e é um intel que já existia há uns anos, e até pode correr windows e isso.. Não achas que isso é que fez a adaptação mais rapida? A PS3 por sua vez é um processador mesmo novo que apenas é baseado no *****, mas com um poder INCRIVEL;) o maior senão é que é caro...

que barbaridade :wow:
 
A Xbox360 saiu com o intel xenon (acho eu) e é um intel que já existia há uns anos, e até pode correr windows e isso.. Não achas que isso é que fez a adaptação mais rapida? A PS3 por sua vez é um processador mesmo novo que apenas é baseado no *****, mas com um poder INCRIVEL;) o maior senão é que é caro...

O processador da X360 é baseado no *****... não "alteres" a realidade.

The system contains a 3.2 GHz tri-core ***** based CPU and a 500 MHz GPU.

ps: e já agora, é INTEL XEON... xenon é o codename do processador da 360 (baseado no ***** e não no intel "xenon" como tu dizes).
 
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Nao e a qualidade do jogo e a qualidade grafica da ps3.

Nas consolas next-gen é quase a mesma coisa.
Ou vais jogar um jogo qq que tem um conceito inovador, com gráficos de Mega Drive?
Acho que não ...

Existem aí fotos que podem ter sido adulteradas.
E eu por acaso já vi um video do COD3 para PS3 e a qualidade gráfica era MUITO SUPERIOR à das fotografias que já para aí apareceram ...
 
Unreal Engine 3

Acho que é escusado...com esse fanatismo todo nem vale a pena. És um bocadinho pior que o Soviet... :-D

Pois, quando faltam palavras, mais vale ouvir/ler/pesquisar..
Não sou fanboy, nem nunca tive consolas.. ;)


Leiam a opiniao de quem program já os dois...

Xenon vs. Cell : Unreal Engine 3

The first public game demo on the PlayStation 3 was Epic Games’ Unreal Engine 3 at Sony’s PS3 press conference. Tim Sweeney, the founder and UE3 father of Epic, performed the demo and helped shed some light on how multi-threading can work on the PlayStation 3.

According to Tim, a lot of things aren’t appropriate for SPE acceleration in UE3, mainly high-level game logic, artificial intelligence and scripting. But he adds that “Fortunately these comprise a small percentage of total CPU time on a traditional single-threaded architecture, so dedicating the CPU to those tasks is appropriate, while the SPE's and GPU do their thing."

So what does Tim Sweeney see the SPEs being used for in UE3? "With UE3, our focus on SPE acceleration is on physics, animation updates, particle systems, sound; a few other areas are possible but require more experimentation."

Tim’s view on the PPE/SPE split in Cell is far more balanced than most we’ve encountered. There are many who see the SPEs as utterly useless for executing anything (we’ll get to why in a moment), while there are others who have been talking about doing far too much on SPEs where the general purpose PPE would do much better.

For the most part, the areas that UE3 uses the Cell’s SPEs for are fairly believable. For example, sound processing makes a lot of sense for the SPEs given their rather specialized architecture aimed at streaming tasks. But the one curious item is the focus on using SPEs to accelerate physics calculations, especially given how branch heavy physics calculations generally are.

Collision detection is a big part of what is commonly referred to as “game physics.”
As the name implies, collision detection simply refers to the game engine determining when two objects collide. Without collision detection, bullets would never hit your opponents and your character would be able to walk through walls, cars, etc... among other things.

One method of implementing collision detection in a game is through the use of a Binary Search Partitioning (BSP) tree. BSP trees are created by organizing lists of polygons into a binary tree. The structure of the tree itself doesn’t matter to this discussion, but the important thing to keep in mind is that to traverse a BSP tree in order to test for a collision between some object and a polygon in the tree you have to perform a lot of comparisons. You first traverse the tree finding to find the polygon you want to test for a collision against. Then you have to perform a number of checks to see whether a collision has occurred between the object you’re comparing and the polygon itself. This process involves a lot of conditional branching, code which likes to be run on a high performance OoO core with a very good branch predictor.

Unfortunately, the SPEs have no branch prediction, so BSP tree traversal will tie up an SPE for quite a bit of time while not performing very well as each branch condition has to be evaluated before execution can continue. However it is possible to structure collision detection for execution on the SPEs, but it would require a different approach to the collision detection algorithms than what would be normally implemented on a PC or Xbox 360.

We’re still working on providing examples of how it is actually done, but it’s tough getting access to detailed information at this stage given that a number of NDAs are still in place involving Cell development for the PS3. Regardless of how it is done, obviously the Epic team found the SPEs to be a good match for their physics code, if structured properly, meaning that the Cell processor isn’t just one general purpose core with 7 others that go unused.
In fact, if properly structured and coded for SPE acceleration, physics code could very well run faster on the PlayStation 3 than on the Xbox 360 thanks to the more specialized nature of the SPE hardware. Not to mention that physics acceleration is particularly parallelizable, making it a perfect match for an array of 7 SPEs.

Microsoft has referred to the Cell’s array of SPEs as a bunch of DSPs useless to game developers. The fact that the next installment of the Unreal engine will be using the Cell’s SPEs for physics, animation updates, particle systems as well as audio processing means that Microsoft’s definition is a bit off. While not all developers will follow in Epic’s footsteps, those that wish to remain competitive and get good performance out of the PS3 will have to.

The bottom line is that Sony would not foolishly spend over 75% of their CPU die budget on SPEs to use them for nothing more than fancy DSPs. Architecting a game engine around Cell and optimizing for SPE acceleration will take more effort than developing for the Xbox 360 or PC, but it can be done. The question then becomes, will developers do it?

In Johan’s Quest for More Processing Power series he looked at the developmental limitations of multi-threading, especially as they applied to games. The end result is that multi-threaded game development takes between 2 and 3 times longer than conventional single-threaded game development, to add additional time in order to restructure elements of your engine to get better performance on the PS3 isn’t going to make the transition any easier on developers.

Eu volto a citar:
Epic team found the SPEs to be a good match for their physics code, if structured properly, meaning that the Cell processor isn’t just one general purpose core with 7 others that go unused.

The bottom line is that Sony would not foolishly spend over 75% of their CPU die budget on SPEs to use them for nothing more than fancy DSPs. Architecting a game engine around Cell and optimizing for SPE acceleration will take more effort than developing for the Xbox 360 or PC, but it can be done
Agora que é dificil é! Mas quando for possivel é muito melhor!!!

É impossível esses jogos apresentados no primeiro post serem bons avaliadores da ps3!!! A julgar pelo que li é preciso grandes mudanças na forma de programar e só as casas de software é que ditaram isso. Quem tem mais casas de software a trabalhar para elas?

PS. Para não dizerem que sou fanboy (nem tenho nem nunca tive nenhuma playstation ou xbox), reparem que salientei também os pontos negativos, agora pensem por vós (os que lerem né.. ;)

Fonte: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2453&p=4
 
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Bolas, mas quem é dá opiniões sobre a qualidade gráfica de um jogo com base em screenshots, quando existem videos in game desse mesmo jogo? A sério que não vos percebo. Dizer que alguns jogos para ps3 estão piores que as suas versões de 360 é uma coisa, agora falar mal dos gráficos de jogos como o motorstorm (ainda não vi gráficos superiores em lado algum) baseado em screenshots, é puro e simplesmente estupido.
 
The bottom line is that Sony would not foolishly spend over 75% of their CPU die budget on SPEs to use them for nothing more than fancy DSPs. Architecting a game engine around Cell and optimizing for SPE acceleration will take more effort than developing for the Xbox 360 or PC, but it can be done. The question then becomes, will developers do it?

Eu acho que a ultima parte é a mais importante....já a PS2 sofria do mesmo problema. Ela até tinha potencial, o problema era que poucos se davam ao trabalho.
 
Eu acho que a ultima parte é a mais importante....já a PS2 sofria do mesmo problema. Ela até tinha potencial, o problema era que poucos se davam ao trabalho.

tINHA POTENCIAL ???

onde ?? sem shaders apropriados, unidades vertex como deve de ser...impossível de fazer AA, efietos tinham de ser á pata !!! qual potencial qual quê...
 
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