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Fantástico, se mesmo com uma plataforma mais fácil de trabalhar, conseguiram criar um jogo tão fraco tecnicamente na X360, agora imaginem como estará a versão PS3Square Enix: 360 easier to work with
Square Enix developer Hiroshi Takai has given a big endorsement to Microsoft's console, stating that it's "a lot easier" to work with than the PS3.
Speaking in the latest issue of Official Xbox Magazine UK, the Last Remnant director said he's crossing his fingers that his next project will be on the Xbox 360
"It's been the team's first time working with Xbox 360 and the Unreal Engine," he said. "In both cases the experience has been a positive one. In fact, as we've only just finished work on Last Remnant I don't even know what my next project is going to be at Square Enix. However, I'm very much hoping it'll be for Xbox 360 as it's been a lot easier to work with than PlayStation 3."
It's not the first time the RPG powerhouse has sent Xbox its love; Star Ocean and Infinite Undiscovery are both on Microsoft's box, and of course Final Fantasy XIII is finally confirmed for the box.
Takai told OXM the company has been making more moves to appeal to the West. "We didn't try to appeal to one audience or the other, but tried to give everything we did a global appeal," he said. "From a visual standpoint there are some things you can get away with in Western games... characters can be less clean-cut."
CVG
Fantástico, se mesmo com uma plataforma mais fácil de trabalhar, conseguiram criar um jogo tão fraco tecnicamente na X360, agora imaginem como estará a versão PS3
Isto é mais falta de talento & UE3 do que outra coisa.
Mas eles referem que é mais fácil trabalhar na X360 com o UE3, será que com o motor do FFXIII será o mesmo?
Não. O motor de jogo do FFXIII e do Versus (se não estou em erro) é o Crystal Tools.
Square Enix, Inc., the publisher of Square Enix interactive entertainment products in North America, has announced that the Games for Windows version of THE LAST REMNANT will be released in North America and PAL Territories in Spring 2009. The Games for Windows version will include features previously not available on the original Xbox 360 release.
Fonte.
Sim, eu sei. O que quis dizer é se será tão fácil trabalhar na X360 com o Crystal Tools como com o UE3.
Mas eles referem que é mais fácil trabalhar na X360 com o UE3, será que com o motor do FFXIII será o mesmo?
Tendo em conta que isto é a thread do jogo dedicado à PS3 isto faz o quê aqui?
Visto estarmos a falar do mesmo jogo e comentarem a versão xbox porque não?
Nós não estamos a comentar a versão x360 mas sim pensar se a versão PS3, terá algumas melhorias no aspecto gráfico. Para isso, estamos a usar aquela noticia.