PlayStation [PSV] Disgaea 3: Absence of Detention

Ashler

Folding Member
logo.png


tg1CL.jpg


Site Official

Release: April 20, 2012 (EU)
Price: €39.99 (EUR) Retail / PS Store: ??

Tamanho: 2GB, Mais 96MB (Save game)

story-world_cap.png


Disgaea is a strategy RPG series known for its cute character design, its unique sense of humour, its deep gameplay system, and its absurdly high level/stat caps.

Disgaea 3: Absence of Justice was released for the PS3 in 2008. The game takes place in the Netherworld, at a school for demons called the Evil Academy. At this school, kids who don't attend class and don't do homework are considered honor students, and kids who obey the rules are considered delinquents.

The main character, Mao, is the school's #1 honor student. His goal is to defeat his father, the Overlord and Dean of Evil Academy. But one day, after reading a comic book in which a superhero defeats an evil overlord, Mao resolves to instead become a hero. To do that, he must come to understand the true source of a hero's power: love and justice!

Disgaea 3: Absence of Detention is a port with new content.


story-extra_cap.png


* Includes all DLC released for PS3 (20 characters, 3 battle modes, 40+ BGM tracks, 4 chapters featuring Raspberyl)

* Plus 2 new characters, 4 new story scenarios, 2 new bosses, some new skills, new weapons, and Tera-level magic

* Data Shop: statistical records everything you do in the game; compare with other player's stats over PSN

* Honor Quotient: a measure of how good a player you are; higher quotient gives you various advantages

* New battle animations and character animations during cutscenes

* Optional touch screen and rear touch pad controls, for navigating menus and changing camera angle

* A Game Over screen takes you back to the Infirmary, not to the Title screen.

* Battle animations will be played the first time they are executed (by the player or enemies) regardless of being turned OFF in the options
 
Última edição:
Boas.
Como ando o jogo mais news?
Não á muito para dizer deste jogo :P
Joguei o 1,2 na Psp, 3 e 4 na ps3 não.

Mas claro apaixonei-me logo pelo modo jogo, gameplay, etc. Basicamente uma versão "tales of..." mas para sony.
Acho um bom jogo, onde quem adorar irá passar centenas de horas como já foi anunciado xD
Nem que seja elevar algumas classes até ao max haha.

Penso que irei ter em conta e comprar. Sai já para semana dia 20 se não me engano
 
boas, para qem conhece a saga, recomendam comprar os primeiros 2 da psp e passa los na vita antes deste ou comprar logo este nao afecta mt em percceber a historia?
 
boas, para qem conhece a saga, recomendam comprar os primeiros 2 da psp e passa los na vita antes deste ou comprar logo este nao afecta mt em percceber a historia?

Boas,

Há coisas que convém saber minimamente, senão não vais conseguir perceber certas piadas. Eu até joguei o 3 sem jogar o 1 e o 2, mas já conhecia o "universo" Disgaea...

Por isso, podes jogar à vontade o 3 que vais perceber a história ;)
 
O meu deve vir esta semana até 6º feira =x
Para variar saiu supostamente dia 20, e não se ve em lado nenhum nas lojas em PT lolada
Mais vale ir busca-lo lá fora lol.
 
Já andei á procura nas lojas aqui da minha zona (almada) e não encontro nadinha!
Gostava de expermimentar o jogo.. será o primeiro que jogo da serie..
 
Meus amigos o jogo já se encontra na pstore a 39€
Comprei Amazon ficou cerca de 35€, e prefiro fisico a ver se poupo espaço no cartão :), quanto a Portugal pelos vistos não se vê nada.. E Amazon já está case sem stock xD xeira me a jogo limitado kaka
 
Ja o tenho veio ontem do amazon. Inglês/Japonês Audio
Para variar ficam melhor em Inglês xD

Estou a curtir o jogo, para quem não jogou o 3,4 recomendo, quem já jogou é case mais do mesmo com os dlcs incluídos x)

Quanto a Portugal passei pela worten, Game até gora nada -.-
 
Hmm ok ok obrigado pelo esclarecimento.. como disse anteriormente nunca joguei nenhum titulo disgaea por isso o meu desconhecimento á cerca do jogo ;)
 
Back
Topo