1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Quanta lança conceito desktop-mobile PC

Discussão em 'Novidades Hardware PC' iniciada por pnabais, 20 de Dezembro de 2002. (Respostas: 1; Visualizações: 619)

1. pnabais

pnabais Power Member

http://digitimes.com/NewsShow/Article.asp?datePublish=2002/12/19&pages=04&seq=19

Quanta Computer has told DigiTimes that it is developing a mobile PC. Sources said that the product will be launched in March.

According to the company, it will use desktop CPUs, motherboards, graphics cards, hard drives and memory. Consequently, the mobile PC will be heavier and larger than existing mobile PCs. Including the battery, it will weigh seven kilograms and measure 52mm in thickness. Mobile PCs now on the market weight about 3-4 kilograms.

Quanta believes that next-generation mobile PCs must be aimed at replacing desktops with low-cost and high performance. A larger size mobile PC will allow for the greater heat dissipation needed by more powerful processors.

According to sources, Quanta will launch a 17-inch TFT LCD model for US$1,499 first and a 15-inch TFT LCD model for US$699 later. It will focus on the European and Japanese markets initially.

Humm ... será que a ideia deles é algo tipo uma XBOX com um TFT tipo portatil incorporado?

Parece-me que a ideia era capaz de agradar a muita gente.

2. BonJouR

BonJouR [email protected] Member

acho que a ideia de andar com 7 kg dum lado para o outro remove automaticamente o conceito de 'portabilidade' e de 'mobilidade'.

Como se sabe, uma das principais caracteristicas de valorizaçao dos actuais portateis e' o seu (baixo) peso e tamanho.

Nao sei ate' que ponto essa ideia ira' ter seguidores .. :rolleyes:

Partilhar esta Página