Multiplataforma Recore (Armature Studios, Comcept) (PC; Xbox One)

Para não deixar morrer o tópico do novo IP...

New details have emerged online regarding ReCore, the new game from Mega Man, Onimusha, and Dead Rising creator Keiji Inafune, which was one of the big surprises during Microsoft's E3 press conference.

Beyond the reveal trailer, little is known about the game. As revealed in GameSpot's stage interview with Keiji Inafune, ReCore has been in development for 14 months, so it is still in the early stages.

A new video interview published by Xbox, however, has provided some insight into the characters at the heart of the story, and the world which it is set in.

Armature Studio's game director, Mark Pacini (whose studio is working with Inafune), reveals the main character of ReCore is called Jewel, while the robot companion--who starts off as a dog--is called Mack.

The two have a special relationship as Mack finds Jewel at the start of the game, and is part of a faction trying to help you bring back humanity to the planet. A separate faction of robots, meanwhile, is trying to stop Jewel and Mack from making this happen.

"One of the big features of this game is that the scenery completely changes after a sandstorm," Inafune adds. "[This] actually affects the maps in the gameplay."

Continuing, Inafune reveals that ReCore takes place in a world populated by very few humans, which means Jewel has mostly been by herself throughout her life, with the exception of her robot companion.

"As you continue on this adventure you are going to meet other companions, as well as enemies. The game's main theme focuses on how she is going to survive in this world," adds Pacini.

He continues: "The relationship between the friendly robots in the game and the enemy robots in the game, they get more volatile and deadlier as you go underground and find these areas. That's where all the good stuff is, and that's what you're trying to explore."

Central to ReCore is the ability to remove Mack's core and transfer his consciousness to another robot.

Inafune explains: "During the fight with the robots [in the trailer] Mack was defeated, but his core remained. Mack's consciousness still remains in the core and by implanting the core into another robot ... Mack will live on in another form.

"This is a very epic story full of mystery and adventure. As I said, robots play a very important role in this adventure, and there will be many more robots that will lead to a rich experience. There will also be many other companion robots you can partner with, and each of the different robots will lead to unique adventures."


Alguem gostou do "Chappie"
 
Cover Art Oficial

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Fiquei MUITO curioso.

Não percebo é como é que um jogo que sai em spring 2016 ou seja logo no início, não tem qualquer video de gameplay...

Será que na gamescom vão mostrar mais?
 
@StreeTunder

Tens aqui a explicação:

"We started around 14 months ago," Armature game director Mark Pacini told Polygon. "And we're just going into full production right now. We've done a demo internally. So we're at that point where we can start making the game for real."
 
@StreeTunder

Tens aqui a explicação:

"We started around 14 months ago," Armature game director Mark Pacini told Polygon. "And we're just going into full production right now. We've done a demo internally. So we're at that point where we can start making the game for real."

Lá está, está a ser feito á coisa de 1 ano... e já vão lançar no inicio de 2016?...

Parece-me muito rápido, mas não sei... secalhar têm uma equipa muito grande a trabalhar no jogo?

Senão tiver modo online (quase certo), secalhar também facilita.

Mas parece-me muito rápido para um novo IP.
 
Lá está, está a ser feito á coisa de 1 ano... e já vão lançar no inicio de 2016?...

Parece-me muito rápido, mas não sei... secalhar têm uma equipa muito grande a trabalhar no jogo?

Senão tiver modo online (quase certo), secalhar também facilita.

Mas parece-me muito rápido para um novo IP.
É como tu dizes não sabes quantos elementos estão a trabalhar neste jogo.
 
Do que falam dá ideia de poder ser fixe, mas até agora a unica coisa que vimos foi um trailer cgi.Isso é curto. Tanto pode correr bem como com o Sunset Overdrive ou correr mal como o Overstrike. É uma questão de esperar.Ainda falta 9 meses/um ano para sair. É ver se conseguem criar alguma magia.
 
Excelente notícia para mim,mesmo que o meu PC não o corra,um dia que tenha um PC de jeito e caso não tenha uma Xbox One poderei jogá-lo e ainda bem pois o jogo promete ser um novo IP de grande qualidade. Espero que o Quantum Break também venha para o Windows 10.
 
O jogo nunca teve data de lançamento anunciada (mantem-se em 'Spring 2016' desde que foi anunciado na E3 com um trailer em CGI), portanto, neste caso, ao contrário do Scalebound, não existe adiamento. O resultado ainda está em 1-0, mas isto ainda vai nos 'minutos iniciais' da partida (anual). ☺
 
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