Multiplataforma Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games)

Gostava de ter tido a tua paciência mas não consegui. Ainda assim joguei bastantes horas e juro que fiz um esforço muito grande para gostar do jogo.

A minha opinião é que me parece que a Rockstar investiu demasiado na questão gráfica e no realismo e esqueceu-se que a principal premissa num jogo é o divertimento.

E convenhamos que não é nada animador, ainda para mais num jogo desta magnitude, ter controles tão pouco fluidos e pesados. A certa altura fiquei com a sensação que não estava a movimentar o Arthur mas sim a dar ordens a um actor para fazer certas e determinadas coisas. Tudo no jogo é lento e difícil de executar, até o simples acto de apanhar um objecto do chão.

E ainda tenho pesadelos com aquelas longas viagens a cavalo a carregar no "X". Eram um suplício para mim e nunca me consegui desviar da ideia de que estava perante um "Cowboy Simulator". E nem falo na questão da caça porque cheguei a adormecer a tentar conseguir a tal "perfect pelt" de Alce ou Carneiro.

Consigo apreciar a beleza gráfica do jogo e vários aspectos positivos dos velhos westerns, mas isto é demasiado lento para os meus gostos pessoais.

Não é claramente um jogo para toda a gente e certamente não o foi para mim.
Precisamente a minha opinião.

Eu tentei mesmo jogar na PS4 e não consegui, todo o jogo parecia clunky.

Criaram um mundo incrível mas a jogabilidade não está de todo ao nível do grafismo.

Na PS3 e X360 o GTA V não estava grande coisa em termos de movimentos e no PC corrigiram isso, vamos esperar para ver.
 
Sinceramente ando a jogar isto numa PS4 normal e não noto fora do normal e até estou habituado a 60fps no PC. Vou neste momento com 24% e até agora 0 bugs ou falhas. A única "queixa" é o facto de ter de andar muito a cavalo, as vezes são grande distâncias e torna-se um pouco chato andar sempre de um lado para o outro, mas isto já acontecia no RDR1 e era um mundo bem mais monótono.
 
A única coisa que me chateia neste Red Dead é que às tantas as missões são sempre a mesma coisa que é andar a fuzilar pessoal.
Não sei porquê não tenho ideia de no primeiro me ter fartado das missões. Neste vou a 66% e já só tou a fazer para ir seguindo na história, acho sempre um bocado igual em termos de missões.
 
Sinceramente ando a jogar isto numa PS4 normal e não noto fora do normal e até estou habituado a 60fps no PC. Vou neste momento com 24% e até agora 0 bugs ou falhas. A única "queixa" é o facto de ter de andar muito a cavalo, as vezes são grande distâncias e torna-se um pouco chato andar sempre de um lado para o outro, mas isto já acontecia no RDR1 e era um mundo bem mais monótono.
Não acho nada chato! Com um mundo dinâmico como esses até prefiro. Pois para além de poder apreciar melhor o mundo fantástico que foi criado aqui, há sempre qualquer coisa a acontecer que me faz desviar do caminho principal. Hehehehe

Anyway, sempre tens Fast Travel, embora não o possas usar a teu belo prazer ou em todo o lado.

A única coisa que me chateia neste Red Dead é que às tantas as missões são sempre a mesma coisa que é andar a fuzilar pessoal.
Não sei porquê não tenho ideia de no primeiro me ter fartado das missões. Neste vou a 66% e já só tou a fazer para ir seguindo na história, acho sempre um bocado igual em termos de missões.
Essa é umas das temáticas do jogo, ou querias missões com cavalos a voar? [emoji16]
O jogo até tem boa variedade de coisas para fazer se pausares um pouco a história!

Não me importo nada com isso, o jogo está fantástico [emoji16][emoji16][emoji16]
 
Sinceramente ando a jogar isto numa PS4 normal e não noto fora do normal e até estou habituado a 60fps no PC. Vou neste momento com 24% e até agora 0 bugs ou falhas. A única "queixa" é o facto de ter de andar muito a cavalo, as vezes são grande distâncias e torna-se um pouco chato andar sempre de um lado para o outro, mas isto já acontecia no RDR1 e era um mundo bem mais monótono.

Quando referi controlos foi no sentido de eles terem dado realismo ao jogo, se ele estiver gordo fica mais pesado e nota-se a controlar.

Mas é tudo uma questão de hábito, tal como no days gone a controlar a mota.
 
Não acho nada chato! Com um mundo dinâmico como esses até prefiro. Pois para além de poder apreciar melhor o mundo fantástico que foi criado aqui, há sempre qualquer coisa a acontecer que me faz desviar do caminho principal. Hehehehe

Anyway, sempre tens Fast Travel, embora não o possas usar a teu belo prazer ou em todo o lado.

Não me importo nada com isso, o jogo está fantástico [emoji16][emoji16][emoji16]

Sim, tem alguns momentos random bem engraçados. Ainda ontem parei para ajudar um homem que me pediu ajuda, afinal era um assalto :D, acabei por ter de lhe encostar a shotgun nos queixados e acabar com o assunto ali.
 
O jogo tem momentos muito bons e alguns hilariantes. Hehehe
Eu acabei o jogo há uns mêses atrás e foi dos melhores jogos que passaram pela minha PS4.
Se isto for lançado para PC, volto a comprar. Isto a 60FPS e em 4K nativos, deve ficar qualquer coisa!
 
E se a isso juntares o formato 21:9?

Adorava jogar em ultrawide quando tinha o meu PC com uma gtx1080, aquele campo de visão lateral era magnífico nos jogos.
 
Não acho nada chato! Com um mundo dinâmico como esses até prefiro. Pois para além de poder apreciar melhor o mundo fantástico que foi criado aqui, há sempre qualquer coisa a acontecer que me faz desviar do caminho principal. Hehehehe

Anyway, sempre tens Fast Travel, embora não o possas usar a teu belo prazer ou em todo o lado.

Essa é umas das temáticas do jogo, ou querias missões com cavalos a voar? [emoji16]
O jogo até tem boa variedade de coisas para fazer se pausares um pouco a história!

Não me importo nada com isso, o jogo está fantástico [emoji16][emoji16][emoji16]

Que é que tem uma coisa que ver com a outra? Por ter este mundo que tem, podiam variar um bocado mais do que só andar ao tiro. No início do jogo não notei tanto isso, havia maior variedade nas coisas, agora na parte que estou é só ponto a ao b tiroteio, novo ponto a ao b e tiroteio.

Também já não tenho quase missões secundárias, que ajudava a variar. Sinceramente não me lembro de no primeiro ser assim, tenho ideia que mesmo na parte final estava sempre a querer continuar por gosto e não quase por obrigação como me está a acontecer agora.
Podiam por missões de poker, mais missões do estilo da dos duelos em que tinham sempre mais qualquer coisa, etc.
 
Estava apenas a dizer que como o jogo foi feito e tendo em conta a história. É apenas normal haver tanto tiroteio, já para não falar da época onde se desenrola o jogo.

Mas pronto, se achas repetitivo ou boring, ja não posso fazer nada...
Este tipo de jogos, concordo que não são para todas as audiências.

Eu ca gostei bastante e não achei nada repetitivo, dava me era mais vontade de continuar a história, quando cheguei ao fim...
 
Estava apenas a dizer que como o jogo foi feito e tendo em conta a história. É apenas normal haver tanto tiroteio, já para não falar da época onde se desenrola o jogo.

Mas pronto, se achas repetitivo ou boring, ja não posso fazer nada...
Este tipo de jogos, concordo que não são para todas as audiências.

Eu ca gostei bastante e não achei nada repetitivo, dava me era mais vontade de continuar a história, quando cheguei ao fim...
Sim eu percebo, mas eu sendo fã de red Dead tou a achar este mais "chato" nesta parte final. E atenção tou a dizer parte final mas no save diz q tou a 67% e tou a jogar desde Dezembro x)
 
Então deves conseguir chegar ao fim ainda este ano! Hehehehe
O jogo é enorme.
I also took my sweet time. [emoji16][emoji16][emoji16]
Enjoy my friend...
 
Última edição:
Estava apenas a dizer que como o jogo foi feito e tendo em conta a história. É apenas normal haver tanto tiroteio, já para não falar da época onde se desenrola o jogo.

Mas pronto, se achas repetitivo ou boring, ja não posso fazer nada...
Este tipo de jogos, concordo que não são para todas as audiências.

Eu ca gostei bastante e não achei nada repetitivo, dava me era mais vontade de continuar a história, quando cheguei ao fim...

Subscrevo e até digo mais, estou a 92% do jogo e suspendi o modo história por não querer acabar ainda. Sou FanBoy da RockStar e comprei a versão GOTY do RDR, com a expansão Undead Nightmare que aconselho a qualquer gamer.

E verdade seja dita, juntei me a amigos no RDRonline e estou me a divertir bastante, mesmo com o jogo no estado incompleto e por vezes Broken em que está. Jogar em Posse é essencial para umas boas gargalhadas (Im not a Rage gamer, I laugh everytime someone kills me)
 
O jogo começa alto lento e com muitas missões "irrelevantes" mas notei uma evolução nesse sentido a partir do capítulo 3. Eu tenho o jogo desde o dia de lançamento e só agora entrei no capítulo 4 pois vou partilhando este com outros jogos. Fazendo uma comparação com o primeiro (já lá vão uns anos), penso que estão equivalentes até agora.
 
Today’s update to Red Dead Online brings a host of new gameplay including new cooperative story missions, Free Roam activities and the addition of Poker alongside a range of updates and improvements that strengthen and stabilize the foundational world of the Red Dead Online experience.

A massive thank you to everyone who participated during the beta period. Your feedback has been instrumental in helping us fine tune the game so far with many of your suggestions implemented in today’s update, and we will continue to implement more of your feedback in future updates to come.

This is just the beginning. The future of Red Dead Online not only includes continued improvements to the core elements of the world to make every aspect of the game fun for all kinds of players, but also brand-new experiences that establish a deeper, more immersive connection to the world and your character.

See below for details on today’s update and what’s coming in the weeks and months ahead.

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The revenge saga of Jessica LeClerk continues today with new missions for both honorable and dishonorable players in A Land of Opportunities. After the epic showdown in Fort Mercer that concluded the last series of missions, players will help Mrs. LeClerk get closer to the truth behind the murder of her husband. In the more honorable Gunslinger path, battle the Del Lobos gang and help Marshall Tom Davies save Valentine – and his own neck.

In the Outlaw strand, outwit lawmen to assist Samson Finch in highway robbery, and pull off a daring high-stakes theft at the Saint Denis Bank. Both paths lead to a rendezvous in Blackwater with a dangerous adversary.

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Free Roam Missions also expand today with new characters from the story of Red Dead Redemption 2 and a variety of new and diverse mission types. Bring your Posse to meet with Thomas the Skiff Captain down in Bayou Nwa for some honest work or visit the disconcertingly hospitable Aberdeen Pig Farmers to get your hands extremely dirty, and look out for more characters to appear soon.

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Competitive fishing is now available on-demand in one of three new Posse Versus Challenges. Posse leaders can simply use the Player Menu to trigger intra-Posse competitions to reel in the biggest catch before the timer runs out in the Biggest Fish Contest, down the most flying birds in the Bird Shooting Contest, or gather the most plants in the Herb Picking Contest.

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As you make your way across the frontier, you may happen across townsfolk and travelers in need of assistance, or opportunists looking to prey on lone riders. Stay sharp and keep an eye out, many of these encounters offer XP, Honor, Cash and even Gold rewards.

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Visit poker tables at towns and outposts across the map to challenge your friends to a private, invite-only game of Hold ’Em. Or, raise the stakes and take a seat at a public table, where the buy-ins and rewards are even higher. All poker tables seat up to 6 players, available in 5 locations: Blackwater, Saint Denis, Tumbleweed, Valentine and Flatneck Station.


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Mark your territory and lay claim to as much land as you can, working your way behind enemy lines to capture territory from your opponents while defending what’s yours. Whoever holds the most land at the end of this new Showdown Mode wins.

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Boasting a 9-round revolving chamber and a secondary barrel for a single buckshot round, switch between rapid-fire bullets and a devastating shotgun shell on the fly with the LeMat Revolver – now available for purchase from the Wheeler, Rawson and Co. Catalogue.

More clothing items and emotes are also available, featuring some highly-requested clothing options including Ponchos, patterned Bandanas and more – as well as new emotes such as Throat Slit and Flip Off. New inventory will be coming and going often so check the Catalogue frequently to see what’s in stock week-to-week.

In addition, all players who jump into Red Dead Online this week will get a gift of 15 Gold Bars and see a 25% increase of XP on A Land of Opportunities, Free Roam Missions, Showdown Modes, Races and Free Roam Events. Treasure hunters will also find 25% extra Cash and Gold in chests containing them. All Ultimate Edition owners will also get a gift of RDO$100 and the Throat Slit emote for free.

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As outlined in an earlier post previewing some of today’s additions, this update brings the option to choose how you interact with players inside the world of Red Dead Online, via Offensive and Defensive playing styles in the Player Menu.

The Offensive playing style is set as the default and is how most players traditionally interact in Free Roam – free to engage in hostile contact with other players if you are prepared to accept the potential consequences.

The Defensive play style is for those players who would rather explore the world in Free Roam than engage in conflict with others – and it’s designed to let other players know that you don’t want to tangle with them, as well as minimize opportunities for griefing. At the same time, Defensive players will not be alerted to PvP Free Roam missions and can not be pulled into them while in Defensive mode, allowing them to go about their business as freely as possible.

Players in Defensive mode will be indicated by a shield icon, will take reduced damage from enemy players, cannot be lassoed, melee attacked, executed or targeted with auto-aim. Defensive players will also be excluded from being targeted in PvP-related missions such as Player Assassination. Those who attack Defensive players receive hefty penalties via the Hostility system., while players who initiate conflict while in Defensive mode will be instantly pulled out of Defensive mode) and also receive similar Hostility penalties.

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Today’s updates also build on the player radar and visibility improvements introduced in February to create a smarter and more responsive approach to mitigating griefing behavior. The Hostility System tracks aggressive behavior across both Playing Styles, making hostile players visible to others and helping to balance the needs of players who want to get away from others who habitually attack or kill during unstructured Free Roam gameplay.

As before, player blips change color - beginning dark blue and transitioning to red as their hostile play persists. A bright red blip indicates an enemy. With today’s update, players will never receive Hostility or Bounty increases for defending themselves against a player who is blipped as an enemy, or for killing high Hostility players. If a player attacks another player, they will not be marked as an enemy to everyone - but rather to the attacked player only, who will not receive a penalty for firing back.

You can view your current Hostility level through the Player Menu. As you become more hostile, you become more visible on other player’s radars at longer distances and will respawn further and further away from your point of death – at the highest level of Hostility, you will respawn in a different region.

Hostility increases do not apply within structured events such as Free Roam Events, Free Roam Missions, Showdowns and Races. Engaging in PvP behaviors related to Free Roam missions will not incur Hostility increases while in the Offensive playing style, however attacking other players not engaged in the activity will cause your Hostility level to rise.

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In order to improve the overall gameplay experience, we have made some significant changes to Red Dead Online:

Removed Auto-Aim Headshot Tracking (Enemy Players Only): This subtle but important change affects the way players can earn headshots against rival players. While auto-aim still tracks to the center mass of an enemy player, you will no longer be able to simply flick up on the Right Stick to gain a headshot. This makes earning headshots slightly more challenging, which in turn makes competitive gameplay such as Showdown series more rewarding and balanced.

Faster Weapon Swaps/Instant Projectile Lighting: We have increased the speed of weapon swaps across the board, including instant projectile lighting to make throwing fire bottles and dynamite faster.

New Control Scheme – “FPS2”: In response to community feedback we’ve added a new control scheme FPS2 (+variants). This follows our ‘FPS’ layout but moves sprint to [R1] and crouch to [X]. (This option is available in both Red Dead Redemption 2 and Red Dead Online).

Daily Challenge Updates: In response to your feedback, we’ve removed all PvP-related Daily Challenges from Free Roam and added a number of new Daily Challenges and Rewards, including Challenge Streaks with progressively increasing Gold rewards.

New Awards: Several new awards in Free Roam have been added including awards associated with the latest gameplay.

Global Signal Timers: Players tackling Free Roam Missions will have a bit more flexibility to operate with an increased global signal timer and a reduced range at which players are signaled.

Press Charges: When a lower Hostility player is killed without retaliating they will have an option to “Press Charges” during the respawn period, which will enforce an increase on their attacker’s Hostility and Bounty value. Press Charges is not available if you are a high Hostility player or marked as an enemy to the player who killed you.

Horse Specialty Selection: You can now use the Player Menu to preset which of your owned horses you would like to use in Free Roam, Races, Showdown Modes and on missions.

Increased Gold Payouts: We have adjusted the economy to increase Gold payouts across the board, with most Gold-earning activities now awarding up to double the previous amount. Starting today for a limited time, players will also receive 1 Gold Bar per rank they progress.

To see a comprehensive list of fixes as part of today’s update including a new HDR cinematic mode for both Story Mode and Red Dead Online, visit the dedicated Rockstar Support page. And check out the new Red Dead Online official site which includes resources for new players including details on existing game modes and features, plus integrated tracking via Social Club and more.

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For PS4 players without a PlayStation Plus subscription, you'll be able to play Red Dead Online as part of a special bonus period from now until May 27th. All PS4 players will see new Early Access content coming soon, keep an eye on the PlayStation Blog for more details.

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In the weeks ahead, more additions to Red Dead Online include new Free Roam characters, as well as new Showdown modes and lots more. This includes new Free Roam Missions and Clothing for both PS4 and Xbox One next week on May 21st, along with new PS4 Early Access content (keep an eye on the PlayStation Blog for more details soon).

Then on May 28th, look for the new Head for the Hills Showdown Mode, the Wild Animal Kills Competitive Free Roam Challenge and more. Followed by the Public Enemy Showdown Mode and Railroad Baron Free Roam Event, where players capture cars on a moving train, on June 4th. June 11th's update includes the Sport of Kings Showdown Mode, plus new limited-time and permanent clothing additions to the Wheeler, Rawson and Co. Catalogue.

Also keep an eye out for weekly bonuses like RDO$ and Gold gifts, increased payouts, care packages, exclusive gifts and more.

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With the foundation of Red Dead Online now established, future updates will offer new ways to fully inhabit your character as you progress in multiple roles and carve out your own place on the frontier.

Starting this summer, players will be able to take on the first three of a series of new roles: track down wanted criminals as a bounty hunter; search the world for treasure, and other exotic items to sell as a collector; or build a business at camp as a trader and more.

Each new role will come with a range of unique gameplay along with a host of new outfits, weapons and other rewards to earn. Players will have the option to focus on a specific role to advance quickly and unlock each role’s unique attributes, or simultaneously progress across multiple roles as you play naturally to create your own unique character and path through the frontier.

Experience Red Dead Online now to familiarize yourself with the world and prepare for the launch of these new roles this summer. Stay tuned for more information soon.
 
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