1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Restringir o acesso a sites atrvés do router ???

Discussão em 'Dúvidas e Suporte—Internet, Redes, Segurança' iniciada por pedro_ferreira, 4 de Setembro de 2007. (Respostas: 7; Visualizações: 2686)

1. pedro_ferreira

pedro_ferreira Power Member

Boas, eu tenho uma rede wireless em casa com 3 pc's a acederem á net através de wireless, o que eu queria era impedir o acesso dos pc's a sites como o youtube e outros de joguinhos online, pois a minha factura da net tem aumentado pois passam o dia td a ver videos e a jogar joguinhos, mas o que eu queria saber é se é possivel impedir o acesso a esses sites pelo router ou seja escrever no router todas as páginas que nao se pode ter acesso, o meu equipamento é o dlink-dsl-g624t, se alguem souber como fazer isto ou como bloquear o acesso aos sites menos pelo restringimento de sites do xp porque isso nao resulta. comentem

2. karva

karva Power Member

Deves ter uma opção no painel de controlo do router chamada controlo parental.

Verifica isso.

3. pedro_ferreira

Nao tenho essa opção tenho é uma em advanced que diz filters, mas nao sei komo configurar ...

4. PJTuga

PJTuga Power Member

Podes ir a "C:\Windows\system32\drivers\etc
    nessa pasta tens um ficheiro com o nome "hosts"

e adiciona a seguinte linha: "64.233.183.147 www.youtube.com"

assim quando escreverem www.youtube.com no browser, aparece a pagina do google

5. pedro_ferreira

Mas nao queria tár a mexer o registo, queria só proibir o acesso a essses sites "temporariamente", porque tou farto de ter contas pa pagar de internet de cair de costas .. lol

6. Kamipt

Kamipt Power Member

Temporariamente da maneira que o pjtuga falou é simples, crias uma copia do ficheiro hosts original.

edit:
    ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/dsl-g624t/dsl-g624t_manual.pdf

DSL-G624T Wireless ADSL Router User Guide
    Community Use this edit client community for server SNMP access.
    Name: Edit community Name.
    Access Right: Access Right may choose ReadOnly or ReadWrite.
    Traps The management agent can send an event notification to the management
    system to identify the occurrence of conditions such as threshold that
    exceeds a predetermined value.
    Destination IP: Insert destination IP address to launch trap
    message.
    Trap Community: Insert Trap Community name.
    Trap Version: Drop-down menu allows you to select SNMP v1 or
    SNMP v2c.
    Filters
    Filter rules in the Router are put in place to allow or block specified traffic. The Filter Rules however can be used in a
    single direction to examine and then Allow or Deny traffic for Inbound (WAN to LAN) or Outbound (LAN to WAN)
    routed data. The rules are based on IP address and TCP/UDP port.
    Configure the filter rules as desired and click the Apply button to create the rule. The newly created rule appears listed
    in the Outbound Filter List at the bottom of the window. The table below describes the various parameters that are
    configured for the filter rules.
    Filters window
    14
    [FONT=arial,sans-serif]Page 75[/FONT]
    DSL-G624T Wireless ADSL Router User Guide
    To modify any previously created filter rule, click on the note pad icon in the right hand column of the Filter List for the
    set you want to configure. Adjust the settings as desired and click the Apply button to put the new settings into effect.
    First determine the direction of the traffic you want the rule to filter. To filter WAN to LAN traffic, select the Inbound
    Filter option. Any new Inbound Filter rules created will appear in the list. Likewise, should you to filter LAN to WAN
    traffic, create an Outbound Filter rule.
    Note
    The Service Filtering feature of the Firewall may interfere with ules configured in the
    Filters window. For example, FTP packets are not allowed through from the external
    network by default. See the Firewall section below for details.
    The parameters described in the table below are used to set up filter rules.
    Click the Apply button to put the new rule into effect. Any filter rule configured in the menu will appear in the Filters
    List with the new settings. The Router must save the new settings and reboot before the new rules are applied.
    Filters Parameter
    Description
    For an Outbound Filter, this is the IP address or IP addresses on your LAN
    for which you are creating the filter rule. For an Inbound Filter, this is the
    IP address or IP addresses for which you are creating the filter rule. You
    can opt to indicate a Single IP, an IP Range or Any IP from the pull-down
    menu. Choosing Any IP will apply the rule to all WAN or all LAN IP
    addresses depending on which type of rule (Inbound or Outbound) is being
    configured.
    Source IP Where the Destination IP address resides also depends on if you are
    configuring an Inbound or Outbound filter rule. You can opt to indicate a
    Single IP, an IP Range or Any IP from the pull-down menu.
    Destination IP The Source Port is the TCP/UDP port on either the LAN or WAN depending
    on if you are configuring an Outbound or Inbound Filter rule. Select one of
    the following options from the pull-down menu to define Any Port, Single
    Port, Port Range or Safe Range (ports above 1024).
    Source Port The Destination Port is the TCP/UDP port on either the LAN or WAN
    depending on if you are configuring an Outbound or Inbound Filter rule.
    Select one of the following options from the pull-down menu to define a
    Any Port, Single Port, Port Range or Safe Range (ports above 1024).
    Destination Port Select the transport protocol (TCP, UDP or TCP/UDP) that will be used for
    the filter rule.
    Protocol Select to Allow or Deny transport of the data packets according to the
    criteria defined in the rule. Packets that are allowed are routed to their
    destination; packets that are denied are blocked.

Última edição: 6 de Setembro de 2007
  7. pedro_ferreira

obrigado pela dica mas fiquei a saber o mesmo, eu tambm tenho o manual do router mas nao percebo quais as opções a escolher no opçao FILTERS ...

8. Kamipt

Kamipt Power Member

Nada como ler bem o manual e testar, aqui ficas com mais um link, http://portforward.com/english/rout.../Star_Wars_Jedi_Knight_II_Jedi_OutcastOut.htm penso que dá uma ideia de como configurar, crias rules para certos ips ou todos para certas portas ou todas e das premissão ou não acho que é simples. Se tiveres os pcs com dhcp é mais chato, se for ip fixo consegues um controle melhor.

Se estiver a dizer alguma asneira corrijam-me:

imagina que queres bloquear o acesso de um pc ao ip do google

outbound filter
    source ip : ip do pc
    destination ip : 64.233.183.99
    source : não poes nada
    destination port : não poes nada
    action : denied

Apply (provavel teres que fazer save reboot ao router e depois testas aceder ao google pelo pc que puseste no source)

penso que será assim nunca testei nem tenho esse modelo de router.

Por software no windows podes fazer com mais trabalho usando o gpedit.msc (mas por pc)

iniciar/executar/gpedit.msc

Under Local Security Settings / IP Security Policies
    1. Create a new IP Filter list
    2. Source IP is My IP address
    3. Destination (in this example) is 129.74.250.101 (nd.edu)
    4. Protocol is any
    5. Create a new IP Security Policy (use Kerberos 5 authentication)
    6. Add an IP Security Rule (this rule is not a tunnel) (all network connections)
    7. Add the new IP filter list that you just created. (require security)
    8. Assign the new policy

Upon doing this I CAN go to http://www.nd.edu but I CANNOT go to http://129.74.250.101

Partilhar esta Página