PC Rocket League (Psyonix)

Acho que uma coisa que também contribuiu para me fartar foi sentir que cheguei perto do meu "limite" de skill. Não estou a sentir que estou a aprender a jogar melhor, o meu skill de aerials ainda é bastante básico e simplesmente não quero ter de perder tempo nos treinos para conseguir melhorar. Cheguei ao ponto em que o que o jogo exige de mim para continuar a evoluir demora demasiado tempo e dedicação.



Como assim, rank contra bots? Jogar ranked só é possível contra humanos. O teu nível não é o Rank, o nível é só um número associado a uma descrição (tipo Pro, Master, Legend ou Rocketeer). O teu rank faz reset a cada season, e é o badge que vês ao escolher o modo de jogo "Competitive" (tipo Gold III, Platinum I, etc.).

Isto. Acho que também já estou capped pela minha skill (ou falta dela) e os updates dos últimos 2 anos foram sempre a decrescer. Pioraram bastante toda a experiência e tornaram um jogo um simples num jogo complicado com demasiada macacada e entulho. Para não falar dos servidores e estabilidade do jogo overall.
 
Isto. Acho que também já estou capped pela minha skill (ou falta dela) e os updates dos últimos 2 anos foram sempre a decrescer. Pioraram bastante toda a experiência e tornaram um jogo um simples num jogo complicado com demasiada macacada e entulho. Para não falar dos servidores e estabilidade do jogo overall.

Exatamente isto! Os servidores andam péssimos, muito rubberbanding e packet loss que faz com que 1 em cada 4 jogos eu seja inútil no campo, a tentar defender o que posso e esperar que o meu colega marque... Num rank relativamente alto (estava em Diamond) em que os jogos são difíceis e muito renhidos e uma derrota pode estragar-te a subida de divisão, perder um jogo desta forma é demasiado frustrante.

EDIT: Devo ter umas 50 crates por abrir que não me interessam para nada, pensar que há gente a pagar por keys para depois ainda SORTEAR o conteúdo (podendo sair itens para carros que o user nem sequer tenha) é absolutamente surreal para mim.
 
Última edição:
Eu não tenho problemas de servidores nenhuns. Mas agora podem reportar o servidor e tudo. Dizer que o jogo está pior que antes para mim é um absurdo. No máximo está igual.
 
Eu não tenho problemas de servidores nenhuns. Mas agora podem reportar o servidor e tudo. Dizer que o jogo está pior que antes para mim é um absurdo. No máximo está igual.
Quanto aos servidores, tenho tido problemas que antes não tinha, nesse campo está objetivamente pior, não há nada de absurdo nisso. É o que é. Mas eu nem me estava a queixar do jogo em si, estava a constatar que me estou a sentir farto dele.
 
Quanto aos servidores, tenho tido problemas que antes não tinha, nesse campo está objetivamente pior, não há nada de absurdo nisso. É o que é. Mas eu nem me estava a queixar do jogo em si, estava a constatar que me estou a sentir farto dele.

É o teu problema em especifico, não me parece que seja uma ideia transversal. Eu não tenho mais problemas agora que antes.
Sim mas eu nem estava a falar de estares farto, apenas estava a responder aos comentários negativos e a dar outro lado. Não me parece que a ideia geral seja que o jogo está pior agora que antes. Muito pelo contrário.
 
@Nirvanes , eu jogo Rocket League em PC desde a primeira Season e digo-te a pés juntos e com toda a certeza que não tem a mesma estabilidade e fiabilidade (a nivel de servidores e matchmaking) que tinha no início. E o jogo na Season 1 era a mesma essência que é agora. A questão é que eles querem manter a player base e manter um income sustentável (nada contra) e isso implica adicionar conteúdo (mesmo que seja encher chouriços, que é o caso) e updates e mais updates quando o jogo funcionava perfeitamente bem desde o Day 1. Não me venham dizer que está igual desde sempre porque claramente não está.
 
@Uncle Sam como te deves lembrar eu também jogo desde a primeira season. Eu lembro-me perfeitamente dos problemas dos servidores que tiveram nos primeiros meses. As dores de crescimento. Isso está muito bem reportado e é bem sabido. Por isso não me venham dizer que agora está pior... Raramente hoje vejo um jogo cancelado por exemplo.
E o que é que adicionarem conteúdo influencia? São cosméticos, muda a core gameplay e o jogo em si em quê? Ter os torneios também é mau? Mais consolas no cross platform? Melhorias na garagem e finalmente ter vários presets de carros? Finalmente tornarem o XP in game em algo decente como vão tornar no próximo update? Mudarem para um sistema de Pass que torna as subscrições mais justas ao contrário das lootboxes? Finalmente party crossplatform dentro de um ou dois meses? Era melhor o jogo no ínicio? Por favor.

Como disseste e bem é uma forma sustentável de manter o jogo activo. Se calhar se fossem outros já tinham feito o Rocket League 2 e deixar este a morrer... os updates não estragaram em nada o jogo, apenas o têm mantido mais vivo e mostrar à player base que pode a continuar a investir o seu tempo porque o jogo está a ser constantemente pensado e renovado. Para além das seasons que vão sempre motivando o pessoal ainda têm os eventos.
 
It’s time for another Rocket League Free Weekend!

Starting this Thursday, July 5 and ending Monday, July 9, Rocket League is FREE to play for everyone on Steam as well as all Xbox Live Gold subscribers
 
@Uncle Sam como te deves lembrar eu também jogo desde a primeira season. Eu lembro-me perfeitamente dos problemas dos servidores que tiveram nos primeiros meses. As dores de crescimento. Isso está muito bem reportado e é bem sabido. Por isso não me venham dizer que agora está pior... Raramente hoje vejo um jogo cancelado por exemplo.
E o que é que adicionarem conteúdo influencia? São cosméticos, muda a core gameplay e o jogo em si em quê? Ter os torneios também é mau? Mais consolas no cross platform? Melhorias na garagem e finalmente ter vários presets de carros? Finalmente tornarem o XP in game em algo decente como vão tornar no próximo update? Mudarem para um sistema de Pass que torna as subscrições mais justas ao contrário das lootboxes? Finalmente party crossplatform dentro de um ou dois meses? Era melhor o jogo no ínicio? Por favor.

Como disseste e bem é uma forma sustentável de manter o jogo activo. Se calhar se fossem outros já tinham feito o Rocket League 2 e deixar este a morrer... os updates não estragaram em nada o jogo, apenas o têm mantido mais vivo e mostrar à player base que pode a continuar a investir o seu tempo porque o jogo está a ser constantemente pensado e renovado. Para além das seasons que vão sempre motivando o pessoal ainda têm os eventos.

Os problemas de conexão do início não têm nada a ver com os atuais. Os servidores ficaram bons depois disso durante muito tempo, não é disso que estamos a falar. Nos últimos 1 ou 2 meses tenho tido problemas constantes de packet loss e ligações perdidas, que não aconteciam antes.

Não sei porque defendes tanto o jogo, qual é o problema de admitir que para algumas pessoas o jogo perdeu interesse e perdeu apelo? Eu adorei o Rocket League e joguei centenas de horas, mas cheguei a um ponto em que o jogo já não me dá pica.
 
Os problemas de conexão do início não têm nada a ver com os atuais. Os servidores ficaram bons depois disso durante muito tempo, não é disso que estamos a falar. Nos últimos 1 ou 2 meses tenho tido problemas constantes de packet loss e ligações perdidas, que não aconteciam antes.

Não sei porque defendes tanto o jogo, qual é o problema de admitir que para algumas pessoas o jogo perdeu interesse e perdeu apelo? Eu adorei o Rocket League e joguei centenas de horas, mas cheguei a um ponto em que o jogo já não me dá pica.

Pronto, é a vossa experiência eu aceito. Não é a minha, jogando em duas plataformas diferentes e até por wifi. A única grande queixa que tenho em relação ao online do Rocket League é que até por cabo tenho PINGs muito altos, não mudando quase nada. Mas não altos suficientes para ter falhas de net. Pelo menos agora quando há falhas já sabemos qual é especificamente o problema, antes nem isso...

Qual é o problema? Eu não tenho problema nenhum lol simplesmente não concordo com algumas das coisas apontadas. E já expliquei quais. É que deram a entender quase que descaracterizaram o jogo, que já não era o mesmo... por favor, o jogo está igualzinho, e as várias mudanças que têm sido feitas estão longe de serem piores.
Eu é que pergunto qual é o problema de eu ter uma opinião diferente e ter dado o outro lado.
 
ROCKET LEAGUE’S ANNIVERSARY EVENT STARTS JULY 9


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Can you believe Rocket League is nearly THREE years old and Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars is about to turn TEN? Oh, how time flies! To celebrate both milestones, we’re throwing an in-game birthday bash Event and you’re all invited!

Our Anniversary Event will run from July 9 to July 23 (timing details below) and will work a bit differently than our previous in-game Events. For starters, we’re adding an all-new 3v3 ‘Anniversary’ Playlist to the Casual Playlists page, featuring an inspired ‘Throwback Stadium’ that veteran SARPBC players may recognize! The goal layout, in particular, is a departure from the modern goal positions seen in the rest of Rocket League’s Arenas, but it does harken back to the old-school days of Battle-Cars, which should tickle the old nostalgia feels quite nicely. (Note: Throwback will also feature SARPBC-style ball weight, so expect the ball on Throwback - and only Throwback - to act a little ‘lighter’ than normal.)

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We’re changing up how you earn Customization Items during the Anniversary Event as well. There will be no Event Crates this time around, with all of the new items available by redeeming SARPBC 10th Anniversary-themed ‘Balloons,’ which are earned by playing matches online. Check out screenshots of some of the items below!

Along with new items up for grabs, you'll also be able to redeem Balloons for a new type of Anniversary surprise! These ‘Golden Eggs’ do not require a Key or Decryptor to unlock, so just crack up to ten of ‘em open to find one of over 60 possible Customization Items from our retired Champions Series Crates.

  • Anniversary Event Start Time: Monday, July 9, 10am PDT (1pm EDT, 7pm CEST)

  • Anniversary Event End Time: Monday, July 23, 5pm PDT (8pm EDT, 2am CEST on July 24)

  • Anniversary Event ‘Balloons’ Expire: Monday, July 23, 5pm PDT (8pm EDT, 2am CEST on July 24)

    • The Anniversary Event ‘Balloons’ expire as soon as the Event concludes. There is no one-week redemption grace period.
We hope to see you at the in-game party next month, and THANK YOU to our amazing community for sticking with Rocket League and SARPBC throughout the last decade. We wouldn’t be here without your dedication, your passion and your feedback. Here’s to the next ten years!

FAQ
Will I be able to redeem Anniversary Event ‘Balloons’ after the Event ends on July 23?

No, Balloons expire as soon as the Event concludes at 5pm PDT on July 23.

Can I trade in items I get from Golden Eggs?

Yes! Golden Egg items can be traded in with other Golden Egg items. The Golden Egg is its own series, so these items cannot be traded in with Crate items.

Where can I play Throwback Stadium?

Throwback Stadium can be played in the Anniversary Playlist. We will be adding Throwback as a playable Arena in Private Matches, Tournaments, and Local Matches in our next major update.

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Se adicionarem o código "rlbirthday" recebem 2 items do WWE. E caso ainda não tenham usado os outros códigos fica em spoilers quais são.

  • wrestlemania - 2 wwe items
  • wwedads - 2 wwe items
  • popcorn - popcorn boost
 
ZEPHYR CRATE STARTS DROPPING ON JULY 30

As part of our appropriately-named 'Zephyr Update' next week, the Zephyr Crate has the brand new ‘Cyclone’ Battle-Car -- based on the Breakout hitbox -- complete with unique Engine Audio and Common Decals that come along with it. Check out the Cyclone and some of the other Zephyr Crate items below!

The Mini Update will also include a number of bug fixes including changes to Twinzer’s painted appearance, crash/freeze fixes when loading into Competitive Matches on console, an adjustment to the ‘Hammerhead’ Decal for Mantis, and more! We’ll have the complete patch notes up the morning of release.

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Novo patch:

https://www.rocketleague.com/news/patch-notes-v1-49/

PATCH NOTES V1.49

Zephyr_Crate_006.c6e1dc555a6eff57c623d9877706c9a5.jpg

NEW CONTENT
Crates and Keys

  • ‘Zephyr’ Crate has been added
CHANGES AND UPDATES
Key Trading [Xbox One]

  • Players will be able to attempt trades involving Keys on Xbox One
  • These trades will fail as we have yet to enable this feature in PsyNet
    • PsyNet is Rocket League's backend and database system
  • We will enable Key trading on Xbox One within the next several days
Throwback Stadium

  • 'Throwback Stadium' is now an option in Exhibition Matches, Local Matches, Private Matches and Tournaments
Performance Graphs (Steam)

  • Players on Steam can now enable six different Performance Graphs
    • Performance Summary
    • Performance Graph (short)
    • Performance Graph (long)
    • Network Summary
    • Network Graph (short)
    • Network Graph (long)
  • Performance: Displays FPS, Frame and GPU data
  • Network: Displays Packet, Latency and other relevant connection data
  • You can enable/disable graph display in the Options>Interface menu, or by pressing F10 on your keyboard
Venom Battle-Car

  • Moved Venom's center of mass slightly back from current position to better match front of hitbox
BUG FIXES
General

  • [Xbox, PS4] Fixed an issue causing client crash or freeze when joining a Ranked Doubles or Standard match from an end-match screen
  • Decals no longer cover Painted portions of Twinzer Car Bodies
  • Hammerhead Decal no longer covers Painted portions of Mantis Car Bodies
  • Fixed lens flare so it no longer shines through ball or trees on DFH Stadium and Beckwith Park (Midnight)
  • [PS4] Improved texture filtering on several maps
  • Painted Zeta Wheels now properly display in thumbnails
  • [Switch] Black secondary paint on Breakout Type-S no longer displays as Brown
  • Turtle Tribe Decal is now properly aligned on Octane’s roof
  • '99 Nissan Skyline GT-R R34 Engine Audio is no longer overwritten by default Engine Audio when equipped
  • Players will no longer receive a matchmaking ban if they quit during a Goal Replay after successfully forfeiting
  • Adjusted position of front Wheels on Merc and '70 Dodge Charger R/T to prevent Wheels clipping through the body
    • This adjustment is visual-only, will not affect Merc control or performance
KNOWN ISSUES
  • Items can no longer be removed from a trade by clicking them on the right trade window after adding them to a trade
    • This issue will be addressed in our next update
  • Paint finish on the ‘’89 Batmobile’ may look different than before
    • This issue will be addressed in our next update
  • Trails slightly off-center behind ‘99 Nissan Skyline GT-R R34 Wheels
    • This issue will be addressed in our next update
  • New item notification shows for some players in Garage despite having no new items
  • [macOS. SteamOS] Textures on some buildings in the background may be missing
  • On Salty Shores, some ground textures load a few seconds after reaching the Choose Team screen
  • Images of Painted ‘K2’ Wheel variants may not display correctly in the Garage
  • Moving quickly between the Showroom and Garage may cause Boosts and Trails to not display properly when viewing in Redeem Rewards and Crate Preview menus
  • Some Gray Wheels (Voltaic) may appear similar to Titanium White variants
  • Black texture can be seen sometimes outside of the Neo Tokyo and Tokyo Underpass Arenas
 
CROSS-PLATFORM PARTY AND SUMMER ROADMAP UPDATE

First, the most pressing news: we are still putting the finishing touches on RocketID -- better known as Cross-Platform Parties -- by making sure that it lives up to our standards and yours. With that in mind, we have decided to target RocketID for September (pending first-party certification) instead of this month as we had originally planned. It was a tough decision to make, yes, but our focus on quality -- even at the expense of our schedule -- is in place so that we can provide you with the excellent play experience that you deserve.

Though RocketID has been pushed out to the update after next, we’re still on track to deliver the "August Update," as it’s called for now, by the end of the month. The August Update includes a big change to progression, which updates what happens when you gain levels in Rocket League along with major tuning related to how frequently that happens. Our intent is to make gaining levels desirable, achievable, and rewarding.

We’re also very excited about our first Rocket Pass, which launches one week after the August Update rolls out to you. Rocket Pass and its "Premium" upgrade features a ton of fantastic content for you to collect -- you can learn more about it in our Closer Look from June.

In addition to Cross-Platform Parties in September, there are also a number of new features and content coming later this year. We’ll be kicking off Competitive Season 9 this fall, along with moving all Sports Playlists, like Rumble, Dropshot, etc. into their own Ranked tab (may the best players win)! And be sure to keep an eye out for additional announcements in the coming weeks, including some exciting social features we think will be a big hit.

Ok nada mau!
 
PROGRESSION UPDATE INCOMING ON AUGUST 29

https://www.rocketleague.com/news/progression-update-august-29/

Our next Rocket League update arrives next week! Coming to all platforms on August 29, the Progression Update is focused on how and when you earn XP and how you play with your friends online.

Our overhaul of progression moves XP from Offline Matches to Online and will give first-time and Rocketeer players alike new ways to unlock FREE content. We’ve also removed the level 75 cap, added XP bonuses and created new in-game Titles you can earn over time. Be sure to catch up on new progression system details in our deep dive blog.

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Joining the progression changes is Clubs, our newest in-game social feature. Clubs lets you and your friends organize and compete as a proper team within the Rocket League client. You’ll be able to name your Club, create a custom Club Tag and have up to 20 players unified as one! We’ll dive deeper into Clubs before the update goes live, so consider this a brief peek at what’s to come.

What else is coming in the Progression Update?

  • Avatar Borders: A brand new Customization Item that lives alongside your platform’s Avatar and your Player Banner!

  • Real-time filtering for text related to Clubs, Tournaments, and Party Chat

  • New Achievements and Trophies

  • A ‘Particle Details’ Video Option

  • Quality of Life (QoL) changes and bug fixes

  • ...and more!
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What about Rocket Pass and RocketID? Rocket Pass will go live the week after the Progression Update is released -- be on the lookout for an in-game countdown once we’re closer to the launch! As for RocketID and Cross-Platform Parties, we’re still on track to release it before the end of September, as outlined in our latest Roadmap Update blog. In the meantime, let us know what you think of Clubs on Twitter and the subreddit!

Oh, and did we mention we have an official Discord server now? Head on over to discord.gg/rocketleagueand join us and over 60,000 Rocket League players. You’ll be able to talk with the devs, ask questions and find plenty of passionate, awesome RL enthusiasts to team up with -- just in time for Clubs, as a matter of fact. Thanks, everyone!
 
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