Windows Vista Service Pack 2

lmikotas

Power Member
Windows Vista Service Pack 2

Changelog:
Hardware ecosystem support and enhancements


  • SP2 adds support for the 64-bit central processing unit (CPU) from VIA Technologies, which adds the ID and vendor strings for the new VIA 64-bit CPU.
  • SP2 integrates the Windows Vista Feature Pack for Wireless, which contains support for Bluetooth v2.1 and Windows Connect Now (WCN) Wi-Fi Configuration. Bluetooth v2.1 is the most recent specification for Bluetooth wireless technology.
  • SP2 improves performance for Wi-Fi connections after resuming from sleep mode.
  • SP2 includes updates to the RSS feeds sidebar for improved performance and responsiveness.
  • SP2 includes ability to record data to Blu-Ray Disc media.

Operating system experience updates


  • SP2 includes Windows Search 4.0, which builds on Microsoft’s search technology with improved indexing and search relevance. It also helps find and preview documents, e-mail (including signed e-mail messages), music files, photos, and other items on the computer. The search engine in Windows Search 4.0 is a Microsoft Windows® service that is also used by programs such as Microsoft Office Outlook® 2007 and Microsoft Office OneNote® 2007. Autotuning Diagnostics in SP2 now interprets current network conditions when implementing Windows scaling. This feature includes full netsh support.
  • SP2 improves Windows Media Center (WMC) in the area of content protection for TV.
  • SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Links para Download:
Versão 32bit (x86): http://www.microsoft.com/downloads/d...2-a5c3199ea2b3

Versão 64bit (x64): http://www.microsoft.com/downloads/d...7-b1a6fedf51a7

Versão IA64: http://www.microsoft.com/downloads/d...f-03f6aefac6f8

DVD ISO (todas as versões): http://www.microsoft.com/downloads/d...e-f4463d06d6cb
 
Última edição pelo moderador:
Vista SP2 Before Windows 7

According to ZDNet’s “All About Microsoft” blog, Microsoft plans to have service pack 2 for Vista out before Windows 7 hits. Anonymous sources are cited but there is really no reason to think this won’t happen. Microsoft had no comment other than to say it is working on SP2 and it will be out when it comes out.


I’m hearing that Microsoft already has delivered a beta of at least Vista SP2 to select hardware and software partners, the same way that it has been providing a hand-chosen few with early builds of Windows 7. I noticed that Microsoft has put up a place holder Knowledge Base article on October 2 regarding the forthcoming SP2 betas.

Cumps,
 
Última edição pelo moderador:
Só espero que este sp2 venha a melhorar a performance do Vista no geral principalmente nos jogo. Apesar do aumento da performance nos jogos trazida pelo sp1 ainda não está ao nivel do xp, vários jogos tem frames a menos em relação ao xp.
 
Se o SP2 só trouxer o IE 8 e o WM12 para mim é uma estupidez.
Os utilizadores do vista querem é mais compatibilidade com programas e o OS mas rápido do que
está agora!
 
como por exemplo?

É que uso o vista e ate hoje nao tive nenhum problemas com jogos.

Espero é que o sp2 traga aumento na performance. Isso sim, é bem-vindo.
 
Por exemplo:
-XIII
-World War III

Isto sem falar daqueles jogos que funcionam, mas mal com o vista.
Eu pessoalmente estou com pena que a microsoft teja a "desistir" tão sedo de melhorar o vista. D Digo isto porque penso que depois deste service pack vai demorar a vir outro já que 2 anos depois do lançamento do vista, a microsoft já esteja a desenvolver outro OS (Windows 7).
 
Estranho... secalhar tive sorte mas desde que tenho o Windows Vista Ultimate 32bits, nunca tive problemas em instalar seja o que for, até jogos de 98' jogo :D
 
Eu acho piada o pessoal vir para aqui reclamar fps's no vista e etc... mentalizem-se.... querem os mesmo fps's que no xp? melhorem a máquina! bolas... o vista não foi concebido para máquinas que têm funcionamento "normal" no XP! Eu tenho vista business x64 desde que tenho este portátil e só tenho a dizer bem!

Desse update o que mais espero é o media player porque sinceramente gostava mais do 10 do que gosto do 11!

Já agora alguém me explica no que consiste este ponto:

Suporte Chipsets VIA 64bits


Cumps
 
Eu acho piada o pessoal vir para aqui reclamar fps's no vista e etc... mentalizem-se.... querem os mesmo fps's que no xp? melhorem a máquina! bolas... o vista não foi concebido para máquinas que têm funcionamento "normal" no XP! Eu tenho vista business x64 desde que tenho este portátil e só tenho a dizer bem!

Desse update o que mais espero é o media player porque sinceramente gostava mais do 10 do que gosto do 11!

Já agora alguém me explica no que consiste este ponto:

Suporte Chipsets VIA 64bits


Cumps
Não estou para comprar hardware cada vez que a msn lança um so novo. O Vista custa dinheiro e no dia em que a Microsoft me der dinheiro eu mudo de máquina. Até lá xp sempre....Nos jogos!
 
Back
Topo