1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Sony Announces Double Layer DVD Burners

Discussão em 'Novidades Hardware PC' iniciada por paraver, 17 de Março de 2004. (Respostas: 14; Visualizações: 1348)

1. paraver

paraver Power Member

Sony has officially announced their new Double Layer DVD recorders, the DRU-700A and DRU-700UL. Available in internal and external configurations, these two drives can write to both DVD+R and DVD-R media at 8x and DVD+R DL media at 2.4x.
    Sony Electronics is adding two DVD+R Double Layer (DL) DVD drives to its family of Dual RW burners. The internal DRU-700A and external DRX-700UL drives mark Sony's entry into Double Layer recording.

Nearly doubling the storage capacity of current DVD recordable discs, the double layer DVD drives allow users to record up to four hours of high-quality MPEG-2 video or up to 8.5 GB of data, music and/or images on compatible DVD+R DL media.

The new burners will debut with an initial DVD+R DL recording speed of 2.4X. They will also feature up to 8X DVD±R, 4X DVD±RW, 40X CD-R and 24X CD-RW recording, providing users with double layer, dual format, and high-speed burning all in one drive.

DRU-700A

DRX-700UL

Writing Speeds:
    DVD+R DL: 2.4X CLV
    DVD+R: 8X Z-CLV
    DVD+RW: 4X CLV
    DVD-R: 8X Z-CLV
    DVD-RW: 4X CLV
    CD-R: 40X P-CAV
    CD-RW: 24X Z-CLV

Read Speeds:
    DVD-ROM (single layer): 12X CAV
    DVD-ROM (dual layer): 8X CAV
    CD-ROM: 40X CAV

Access Time: 160 ms (CD-ROM), 200 ms (DVD-ROM)

Buffer Memory: 2 MB With Sony Power-Burn Conformed Technology

Both drives are expected to ship some time during the 2Q of this year. The internal DRU-700A and external DRX-700UL have estimated selling prices of $230 and $330 respectively.

Fonte: CdrLabs

2. Gleed

Gleed I fold therefore I AM

xii 8o e eu que acabei de compara o meu sony DRU-530A :005:

Bom tb foi a um bom preço.... nisso pelo menos me safei... :009:

3. Gandalf

Gandalf I fold therefore I AM

Mim esperar por outras marcas (Plextor, Pioneer, Nec .. ) .. Sony nem pensar.

4. Raptor

Raptor OC Legend

Uma coisa eu curto nestes Sony, o Design é fora de série! :)

330€ é muita dinheiro para a unidade externa, mas que se lixe, tenho um vizinho meu que mal mostre a imagem dele compra-o logo mal ele saia! :)

5. Flyer

Flyer Power Member

já andem aí?? dasssss

meu rico 106 :001:

6. Zealot

Zealot I quit My Job for Folding

O Peugeot? :D

7. greven

greven Folding Artist

Nunca ouvi dizer muito bem das unidades opticas da Sony, mas na realidade eles são assim tão maus? Não poderão estes ao menos fugir à regra?

E realmente o design é lindo, mesmo à la sony.

8. Morpheus

Morpheus Banido

eu tenho um DRU-530A no meu bules e até hoje ainda n tivemos problemas com ele...

9. Flyer

Flyer Power Member

NOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTT :-D

10. Riky

Riky Power Member

eu estar a esperar por gravadores de DVD DL e SATA até lá não compro nenhum.

Lol pareço um indio a falar :D
    Fikem.

11. CoolZero

CoolZero Power Member

Já há alguma loja q tenha gravadores double layer aki em pt?... Se não, há alguma previsão para quando?

12. paraver

paraver Power Member

Double Layer Drives From Lite-On And Pioneer On The W

Double Layer Drives From Lite-On And Pioneer On The Way

IN: Cdrlabs.com

------------------------------------------------------------------------------------

Estava para comprar o gravador este fom de semana, mas vou esperar uns meses, espero poucos, pelo Pioneer DVR-A08, porque 16 é 16!!!! :D

13. pnabais

pnabais Power Member

Bem, o Sony sai com um preço puxadote ... a ver se o Liteon sai a um preço bem melhor ...
    Nos €150 era bom ... :)

14. Flyer

Flyer Power Member

e as vacas andam de bicicleta.... :-D

15. pnabais

pnabais Power Member

Flyer,

O Philips Retail Dual-Layer está "anunciado" para uns €165.
    Lite-on's OEM nos €150 não seria assim tão estranho ...

Partilhar esta Página