Spaces.. Spaces.. Spaces.. (Intel) [Mac OS 10.5]

bruno_eg

Banido
SpacesSpacesSpaces.png


Homepage
Preço: Free

What is Spaces.. Spaces.. Spaces..?
Spaces.. Spaces.. Spaces.. Ever since I got Leopard, I've been saying this over and over again - once every time the new Spaces feature on Leopard fails to do what I expect (like when it frantically switches spaces whenever I switch between different applications). Spaces.. Spaces.. Spaces.. is a partial attempt at a remedy. It works by injecting a small piece of code into the Dock. The code will prevent the Dock from switching to a different space immediately after switching to a different application (using Command-Tab, for instance). The result is a (hopefully) more intuitive Spaces experience.

Due to its low-level nature, Spaces.. Spaces.. Spaces.. is currently only available for Intel-based Macs. The source code is available, however, so anyone willing to look into porting it to the ***** should feel free to do so :-) You can read more about the implementation in my blog.

Requirements
Spaces.. Spaces.. Spaces.. requires Mac OS X 10.5.0 (9A581) or 10.5.1 (9B18) and an Intel-based Mac. (Sorry ***** users, I don't have Leopard on any PPC-based Macs yet.)

Known issues
I have seen some minor issues related to activating applications (you sometimes need to click twice). Other than that things mostly work ok - certainly better than they used to. Let me know if you discover any other problems.

Version history
Version 1.0.1:

Compatibility update to support Mac OS X 10.5.1.
Version 1.0.0:

This is the initial release of Spaces.. Spaces.. Spaces...

Pequeno resumo:
Uma pequena aplicação que evita que o spaces troque de um ambiente para o outro quando se muda de aplicação (com o maçã+tab por exemplo). Comportamento bastante irritante na minha opinião.


tag: spaces bug 10.5 leopard
 
mmm irritante pq? se a colocas noutra janela... é lá que a aplicação está... senão qual é a necessidade? porque não minimizas a aplicação?

resposta: quando se tem várias janelas do mesmo programa abertas ele vai sempre para o space onde se abriu primeiro a aplixação e não para a última janela aberta... got it!
 
Última edição:
[PT]Latrine, não percebi o teu post.

Eu acho irritante porque o spaces devia ser para dividir "tarefas" e não aplicações. Eu posso ter uma aplicação para várias tarefas (o Terminal por exemplo) e irrita-me ter que ir ao sitio onde está o terminal, criar um novo e depois arrastar a janela para o sitio que eu quero.
 
[PT]Latrine, não percebi o teu post.

Eu acho irritante porque o spaces devia ser para dividir "tarefas" e não aplicações. Eu posso ter uma aplicação para várias tarefas (o Terminal por exemplo) e irrita-me ter que ir ao sitio onde está o terminal, criar um novo e depois arrastar a janela para o sitio que eu quero.

Pois.. eu quando o escrevi estava a pensar em aplicações, só depois percebi que podes ter a aplicação aberta várias vezes em várias tarefas espalhadas em várias janelas...
 
Tb eu me queixo do spaces. Não instalo já isto pq ainda me parece verde. Espero que amadureça e resolva o problema do spaces.
 
Back
Topo