SunAge

Rebel_Xz

Power Member
Publisher: Lighthouse Interactive
Developer: Vertex 4
Genre: Sci-Fi Real-Time Strategy
Release Date: 30 November 2007 (Europe)
Homepage: http://www.vertex4.com/sunage/news
Video Teaser: http://www.vertex4.com/sunage/teaser
Screenshots: http://www.vertex4.com/sunage/media

What is SunAge

SunAge is a PC realtime strategy game developed by Vertex4, where the player can experience immersive gameplay with 3 different races, each with their own arsenal of units, buildings and upgrades. The game takes place in a futuristic setting across 2 different worlds, ranging from a lush alien planet to desolate wastelands and through industrial cities.
Main Features
  • Dual combat modes for all units: 3 races featuring dozens of units with dual functionality for greater tactical depth
  • Connections lines: Exploit weaknesses in the enemies network while strengthening your own
  • Formations: Intuitive formation handling and superior overview in battles
  • Campaign: 24 map single player campaign with strong storyline
  • Multiplayer: Oldschool multiplayer with focus on gathering 4 kinds of resources and outsmarting the opponent in battle
  • Command queuing: Command your units to prone, build or attack where you want them and WHEN you want them to do so.
The Story

SunAge is upon us - the solar system is dying.

With Earth teetering on the brink of extinction, human Federals and mutant-gene Raak-Zun are battling for control of its dwindling resources. Then, into this savage conflict step the mysterious Sentinel, exploiting superior technology that opens gateways to an alien and resource-rich planet.

An epic clash is set to unfold, and along with it the mystery of a sinister creature that lurks at the very heart of their troubles ...
gamershell.com
SunAge is the modern day answer for RTS fans who want the best possible overview on their troops while trying to outstmart opponents in frantic battles where strategies and tactics are more important than ever. SunAge will include the full set of a singleplayer campaign, skirmish as well as multiplayer battles (LAN & online). SunAge runs on an indie developed engine that had been in development in-house at Vienna based Vertex4 for some time; recently the transfer to Direct X 9 has been made, resulting in better looking environments and vastly improved effects. If you have been into real time strategy games for a while, this will bring back the good days.

Features:
• 3 distinct races - Human, Raak-zun and Sentinel- each with their own units, buildings, technology advantages and disadvantages.
• Alternate modes for ALL units, dual functionality for greater tactical depth.
• Exploit weaknesses in the enemies network while strengthening your own connection lines
• Formations: Intuitive formation handling and superior overview in battles
• Campaign: 24 map single player campaign with strong storyline.
• Multiplayer: Old skool multiplayer with focus on gathering 4 kinds of resources and outsmarting the opponent in battle.
• Command queuing: Command your units to prone, build or attack where you want them and when you want them to do so.
• Indirect Intelligent Targeting (IIT): order your units to focus on pre-selected targets.
:banjump:BACK TO 2D!!!:banjump::001:

Acho isto fantástico, voltarem ao 2D! Devo ser dos poucos que acham que parte dos jogos sobretudo no que toca a estratégia ao passarem pra época 3D perderam muito, seja em conteúdo, alguns em balance, etc etc. Pareçe que a preocupação passou a estar no jogo ter grandes gráficos (pra alguns casos até certo pessoal já não ter máquina para aquilo) e em termos de história muito pobres! :s

Hey...My opinion!


De toda a maneira, ainda não experimentei este jogo mas não passa desta sexta feira!
Depois postarei mais algumas coisas. Já alguém experimentou o jogo? Quem não experimentou que lhe pareçe?

 
Última edição pelo moderador:
:banjump:BACK TO 2D!!!:banjump::001:

Acho isto fantástico, voltarem ao 2D! Devo ser dos poucos que acham que parte dos jogos sobretudo no que toca a estratégia ao passarem pra época 3D perderam muito, seja em conteúdo, alguns em balance, etc etc. Pareçe que a preocupação passou a estar no jogo ter grandes gráficos (pra alguns casos até certo pessoal já não ter máquina para aquilo) e em termos de história muito pobres! :s

Hey...My opinion!






:x2:

por acaso pelas imagens veio logo á cabeça o rise of natios (mas futurista claro está).

Será desta que voltarei a comprar um jogo de estratégia (o ultimo que tive foi o lotr batle for midle earth 2)

edit: agora é que reparei o jogo já saiu, vou ver se o vejo á venda. Alguém sabe se á uma demo??
 
Última edição:
Já vi umas lojas online com o jogo disponível. Até ao momento ainda não há demo, o jogo só deve ter saida para o mercado norte americano dia 8 de janeiro de 2008.
 
Vou experimentá-lo. Caso goste compro.

Ouvi dizer que em termos de qualidade rts é bom mas a jogabilidade/interface não é a melhor.

Tenho de jogar para ter a minha opinião.

Prefiro que o jogo tenha grande equilibrio em vez de gfx. :)
 
Apesar de ainda não ter aprofundado muito o jogo, do que pude jogar, utilizando a última patch, a meu parecer a interface do jogo deixa um pouco a desejar. Por vezes a unidades apresentam também um Slow motion estranho.
 
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