Wii Super Smash Bros. Brawl

Já não jogava Brawl ha uns 3 meses, há dois dias ia a pegar no jogo e ate hoje ainda não o consegui jogar. A consola guincha que se farta mas a verdade é que no loading inicial dá sempre erro de leitura.

Já tinha lido que o Brawl era dos jogos que mais puxava pela Wii, e como tal havia algumas que podiam ter dificuldades a ler o jogo. O mais provavel até é ter apenas a lente toda suja, a minha GC passava a vida a ter este problema e não era nada que uma boa limpeza da lente não resolvesse:p, como na Wii limpar a lente é mais complicado, sabem se a COncentra resolve este tipo de problemas?
 
Sim, resolve. É uma questão de a enviares para a garantia, pois não te aconselho a tentar limpar a lente na Wii.

Ou então, arranja um CD que limpe a lente. É um cd que por baixo tem umas "escovas" e limpam a lente ao fazeres o programa que com ele vem incluído.

É barato e arranja-se nas lojas de informática, vobis, *****, worten, etc...

Tentava isso antes de a enviar para a garantia.
 
Pois é... Acabei ontem o Super Smash Brothers Brawl a 100%! Não utilizei nenhum guia nem fui ver nada à internet, porque dá-me sempre muito mais gozo descobrir as coisas por mim. Mas já agora partilho aqui os meus pensamentos sobre os vários modos:

Challenge Mode a 100% - Modo mais divertido do jogo, mas algo longo e cansativo - os 5 challenges que não fiz directamente (porque parti com o martelo) foram o "unlock all stickers", o "finish boss battles on very hard", "finish boss battles on intense", "complete boss battles with all characters" e o "complete 100 men brawl with all characters" (Desafio alguém que tenha tido a paciência para terminar este challenge sem recorrer ao martelo). Nunca me dei muito bem com as boss battles (Penso que o Fox é a melhor personagem neste modo).

Sub-Space Emissary a 100% - (CUIDADO COM O SPOILER) Não gostei da primeira vez que acabei, mas adorei regressar aos níveis para descobrir todos os segredos. Existe um nível onde demorei umas 3 horas a descobrir a box amarela (que nunca se vê) que é a subspace bomb factory parte 2. Aquele segredo que está por cima da mola no topo do ecrã. Fiquei mesmo a sentir-me o maior lá do bairro quando descobri isto. :rolleyes:

Events a 100% - Os dois últimos são muito bons. Quer do single mode, quer do de cooperação. Desafios mesmo difíceis que nos testam as capacidades ao máximo.

A minha personagem preferida é sem sombra de dúvidas o Solid Snake. É de longe a personagem mais completa para as brawls e ganho sempre a maioria dos combates que faço online.

Pronto, apeteceu-me partilhar isto. Se quiserem partilhar também os vossos feitos, façam o favor!
 
Última edição:
Também tive numa de fazer o jogo a 100% e lembro-me que faltavam-me poucas challenges e tinha o SSE a 99% ou assim uma coisa, vou ver se pego no jogo outra vez para chegar ao fim mesmo! Este teu post deu-me mesmo vontade! :D

Ya eu jogava muito com o solid snake! É fortissimo nos ataques só não gostava no ataque para baixo que era a mina porque de resto era muito bom! A minha personagem a seguir talvez fosse o Link ou o Captain Falcon...
 
eu tambem tenho quase, tudo, faltam so pai uns 20 chalenges, apesar que ja tao todos á mostra. tenho uns 450 stickers, uns 300 trofeus, e 280 musicas. tenho o subspace emissary, e os challanges completos, eu com paciencia acabava tudo, foi o meu primeiro jogo da wii, mas desde que comprei outro é so mutliplayer. tenho agora umas 80 horas de jogo.
 
Entrevista do Sakurai com o Produtor de Fire Emblem:

Narihiro: About Super Smash Bros. Brawl; amazing that you did it, first thinking up so many different fighting techniques and then giving names to each and every one. That’s fantastic work.

Sakurai: You say it like you’re so amused! (laughs)

Narihiro: (laughing) What’s more, in the latest Smash you’ve added even more characters.

Sakurai: Yeah there are a colossal number of characters… Enough to form an army in Fire Emblem, since there’re around 40.

Narihiro: No really, I applaud Super Smash Bros. Brawl. Thanks to your work the reputations of Marth and Ike have grown beyond our expectations.

Sakurai: Speaking of him, there’s one thing I have to tell you about Marth. Honestly, when making Super Smash Bros. Brawl, I had a heck of a shock.

Narihiro: A shock? Why, what happened?

Sakurai: In the latest production of Fire Emblem Marth has undergone some major design changes, hasn’t he?

Narihiro: Ah!

Sakurai: The part about the design changing is fine. Actually, I think that’s very good. The thing was, the first time I saw Marth’s redesign was when I went to present you the Marth I made for Super Smash Bros. Brawl!

Narihiro: My apologies! (laughing)

Sakurai: If someone had told me a little sooner we could’ve mirrored the new Marth in Super Smash Bros. Brawl! (laughs)

Narihiro: Right, at that time it was too late to make changes.

Sakurai: Our Marth was finally finished, I show it to you saying “What do you think of this new Marth?”, you come back and say “actually, we have something to show you too”, I was speechless. Like, “WHAT!?”

Narihiro: When we were going to release the illustration of the new Marth, there were so many differing opinions among the staff…

Sakurai: You mean about which direction the design should develop?

Narihiro: We didn’t think there would be big changes to the design. But we thought we should avoid reusing the old Marth exactly as he was. To ensure that no one would feel Marth had changed too much, we approached the design intending to make only minor changes. And that’s how we settled on this current illustration of Marth.

Sakurai: That fine balance in recreating old characters can be difficult. When making Super Smash Bros. Brawl, we thought about taking the same characters from before and modernizing them to look cool, but the feelings people had about each character differed for everyone. Sometimes for those who had played the original version, they tend to show negative feelings towards modernized redesigns.

Narihiro: Still I should have told you sooner about the upcoming changes. Now Fire Emblem is in its 11th installment, and the character roster expands every time. Just among allies, an additional 50 or so characters keeps getting added. Also even among opposing forces, there’re now a lot of characters whose presence penetrates the game. Overall a huge number of characters have appeared up to this point in the series.

Sakurai: At least 500 just among allies, simply giving all of them names has become a real task, right?

Narihiro: So we’re trying to make best use of the characters we’ve had up to now and from these we’re hoping to be able to produce a new game.

Sakurai: How about Pikmin?

Narihiro: (laughs) That might be good!?

Sakurai: I’m only kidding! (laughs)

Resto da entrevista aqui:

-> http://forum.zwame.pt/showthread.php?p=4320520#post4320520
 
eu também não tou, mas só jogo quando tenho gente que gosta do jogo em casa, portanto jogo pouco. da ultima vez que vi acho que tinha 110 horas.
 
Eu jogo quase todos os dias multiplayer offline ainda.

Joao Cardoso, não só é possível como é melhor. (Pelo menos apra mim), mas também se joga bem de Nunchuk mais wii mote. Compra o jogo, é excelente.
 
Seth Killian (tarado de fighters da Capcom) fala de Super Smash Bros:

Super Smash Bros. Brawl is arguably one of the best selling fighting games ever made. The game's sales aren't the arguable part, but its status as a fighting game is. I know that the guys I've interviewed who play Brawl competitively would argue that it's just as much of a fighting game as Street Fighter or Soul Calibur. Do you think Brawl is a fighting game, and if so, do you think Brawl will ever be playable at EVO?


Seth Killian, Capcom:
It’s a real fighting game. I didn’t always think that, but I changed my mind after spending more time playing both Melee and Brawl. We actually had Brawl on the main stage in EVO 2008 (with items on!) and I thought it was one of the best tourneys that year, with some spectacular finishes and outstanding play. Most of the competitive Smash community prefers to play with items off, which is their call to make, but we try to play a kind of "no holds barred" style at EVO, until something is proven to be undeniably messed up. I can’t imagine how crummy Marvel Vs Capcom 2 would be today if we had started banning things the first time we thought something was "overpowered" or "too random."
Fonte: http://www.destructoid.com/seth-killian-on-evo-smash-bros-and-all-things-capcom-146391.phtml
 
Back
Topo