tccd ou tcc5?

steelballzz

Folding Member
boas
um amigo está a lutar contra umas ocz el pc 3200 platiniun editon que segundo as tabelas que eu tinha são tccd....mas entretanto deparei com isto


“There is absolutely zero difference between tested TCC5 and tested TCCD,” says Eric Nelson, OCZ Product Development Director. “Because we are seeing a tremendous increase in DDR frequency, the chip “binning” process has adjusted to the new memory speeds OCZ now offers. As we now have four Platinum series speed ratings, chips qualified for PC-4800 operation are not slated for use in PC-3200 modules, unless stock is sufficient in higher speed parts. Users noticing lower overclocks are seeing the direct result of rising memory speeds, not a difference in Samsung TCC5 chips. OCZ Platinum is still the fastest DDR1 available today and will provide users with the absolute highest performance. If maximum overclocking potential is desired, purchasing a product with a higher speed rating will take the risk out of your purchase, insuring you of extreme guaranteed speeds.”


fonte ocztechnology.com


será mesmo assim?
é que tenho ouvido falar maravilhas dos chips tccd mas estes tcc5 não me parecem a mesma coisa.....
terá alguma coisa a ver com o facto de, segundo o que tenho lido, a twimos e a gskill serem quem tem agora os tccd?
será que ocz está a tentar "limpar-se" dizendo que estes tcc5 são do melhor e tal.....só porque não arranja chips destes?


sei que há muita gente por aí que ja testou dos dois
gostava de saber as vossas opiniões


cumps
 
fogo

o bacano ainda é multado por excesso de velocidade.......:wow:


mas estas nao dão
com dfi nf4 e um sandiego 3700
lol
tem k ser das mems
digo eu.....
este sistema nem é meu.(chuif).....estava só curioso se este artigo corresponde mesmo á verdade e se as tcc5 não suckam mesmo...


cumps
 
gostam mais do k as tccd normais, mas o tecto tb e logo poukinho acima... esse gaju fez esse memtest com 3.1v, e penso k o maximo recomendado pa nao fritarem e 3.2 e mxm assim jah axo mt...
 
Back
Topo