Multi Tomb Raider: Legend (Crystal Dynamics)

Korben_Dallas

Zwame Advisor
wallpaper_03_1280.jpg

Lara Croft Tomb Raider: Legend is grounded in Lara Croft's tomb raiding roots and built to challenge even the most accomplished serial adventurer.

"In setting the stage for the Tomb Raider franchise moving forward, we took ourselves back to Lara's origins, asked ourselves the hard questions and challenged ourselves to think differently," said Chip Blundell, vice president of brand marketing, Eidos Inc. "Who is Lara Croft? What makes her tick? How is she relevant today? Only by answering these questions could we ensure that gamers get the experience they deserve with the character they love."

Eighteen months ago, Tomb Raider team members at Crystal Dynamics embarked on their own quest to rediscover Lara Croft. During their soul-searching mission, they unearthed past consumer surveys, conducted new research, re-read every game review, listened to lots of passionate pleas and opinions from gamers and re-played through every Tomb Raider product. From this introspection and open-minded search for a fresh perspective, Tomb Raider: Legend was born.

As a result, Eidos is evolving the brand while building on the original values of compelling character and suspense-filled adventure gameplay. Crystal Dynamics has brought together the biggest and most diverse development team in Tomb Raider history and recruited Lara Croft's original creator Toby Gard as the lead character designer.

"Even before the first title launched, Lara Croft had to fight her way into the Tomb Raider franchise, since at the time most game characters were muscle-bound blokes," said Gard. "The Lara Croft character is resilient and totally unstoppable. In Tomb Raider: Legend, we explore these core personality traits and reveal the Lara Croft gamers have been waiting to see."

Tomb Raider: Legend revives the athletic, intelligent and entertaining adventurer who won the hearts and minds of gamers worldwide. Lara comes alive with intricately animated expressions, moves and abilities. An arsenal of modern equipment, such as a magnetic grappling device, binoculars, frag grenades, personal lighting device and communications equipment, allows gamers to experience tomb raiding as never before.

Eidos and Crystal Dynamics shaped Lara's look and movements to be an inherent extension of her skills, motivation and personality. Lara's character model features natural structure, realistic textures, detailed facial features, reactive eyes and fluid motion, all of which make her part of a living environment.

New character animations and controls allow her to move through stunning environments with grace and precision, while an understanding of the game's original appeal reinvigorates the fundamental explore-and-solve adventure experience. Tomb Raider: Legend is slated for release on the PlayStation 2 computer entertainment system, PC and the Xbox video game system from Microsoft.

https://www.gog.com/game/tomb_raider_legend

Estou com esperança que consigam trazer de volta o espirito dos dois primeiros jogos, para mim os melhores da saga. O TR1 é dos melhores jogos q já joguei.

Por outro lado tenho medo q saia daqui mais uma grande porcaria e q seja desta q matam de vez o franchise.

wallpaper_01_1280.jpg

wallpaper_02_1280.jpg

wallpaper_04_1280.jpg
 
Korben_Dallas disse:
O TR1 é dos melhores jogos q já joguei.

idem! os puzzles, o nivel dos dinossauros, o dos gorilas, um jogo que sem dúvida me fascinou!! Jogos que marcam épocas...era realmente bom que este novo TR conseguisse provocar as mesmas emocões sentidas a jogar o 1º.

abrc
 
Última edição:
JCmendes disse:
Eu por acaso não joguei o primeiro os outros joguei-os todos, na altura no 1º ainda não tinha PC...lol

Na altura o meu PC n corria o jogo e joguei-o na Saturn... foi uma experiência memorável (em jogos).

Há uns tempos assinei uma petição para fazerem um D3D patch para o jogo mas n sei se alguém chegou a fazer...
A ver se esta semana instalo um Glide Wrapper e recomeço o jogo no PC :D
 
Korben_Dallas disse:
Na altura o meu PC n corria o jogo e joguei-o na Saturn... foi uma experiência memorável (em jogos).

Há uns tempos assinei uma petição para fazerem um D3D patch para o jogo mas n sei se alguém chegou a fazer...
A ver se esta semana instalo um Glide Wrapper e recomeço o jogo no PC :D

Eu comprei uma Diamond Monster 3D (voodoo 1) para jogar TR1 :)
Sem duvida o mais memoravel deles todos :)
 
A primeira vz q joguei TR1 foi na mh velinha Ps1, mas mesmo assim por causa desse game ainda investi numa saturn ganda maluco.....mas era aquele espirito q os novos jogos q sairam dps foram perdendo!!!!belos tempos......oh tempo volta pa traz!!!!!lololol
 
Mais do mesmo.
Para mim, o TombRaider deixou de evoluir qd o Paul Douglas se pirou da equipa de desenvolvimento (por volta do TR3).
O primeiro de 1996 aínda era o mais fixe, mesmo sendo para MS-DOS.
 
O que eu adorava o Tomb Raider :)

Adorei o 1 e o 2 (e a sua expansão, The Lost Artifact) o 3 e o 4 já não achei tanta piada, o 5 nem lhe toquei e o 6 (angel of darkness) joguei só à demo porque não conseguia conrolar a boneca decentemente :(

Até a minha mãe e as minhas irmãs punham-se aqui atrás de mim a ver-me levar a Lara Croft pelas suas aventuras :)

Espero que este novo jogo às mãos de uma empresa diferente ao menos consiga trazer o espirito dos primeiros

/me crosses fingers
 
Sparks disse:
Adorei o 1 e o 2 (e a sua expansão, The Lost Artifact) o 3 e o 4 já não achei tanta piada, o 5 nem lhe toquei e o 6 (angel of darkness) joguei só à demo porque não conseguia conrolar a boneca decentemente :(

Até a minha mãe e as minhas irmãs punham-se aqui atrás de mim a ver-me levar a Lara Croft pelas suas aventuras :)

ehehehehehe... just like me! O 1 e o 2 tb metiam a minha mãe e a minha irmã ao meu lado a darem-me conselhos! :p O 3 ainda joguei com alguma pica... mas dps nunca mais toquei em nenhum...
 
CA3iR0 disse:
Eu jogava num P100 (topo de gama na altura) com uma Virge DX de 4Mb
Iupiiiiii!
:lol:

Eu tb, só que a gráfica era uma s3 virge 2mb (depois fiz update para a de 4mb) :D
e depois mais tarde o cpu para 200mmx e a gráfica para uma tnt1 :P

De resto gostei mt do 1º e do 3º, o 2º não cheguei a jogar, mas o 1º foi mesmo mítico :)
 
Back
Topo