[Tópico Oficial] Xiaomi Mi Robot Vacuum (informações e links 1º post)

Tens o aspirador ou pensas comprá-lo?

  • Já tenho e estou muito satisfeito

  • Já tenho e estou insatisfeito

  • Estou a pensar comprá-lo

  • Prefiro o Roomba 980 ou o Neato Botvac Connected


Results are only viewable after voting.
Boas malta, estou a pensar em adquirir um mop, ou o mop pro, no entanto fiquei com duvidas: a nivel de poder de sucção nota-se muita diferença? quanto aos acessorios, fazem basicamente a mesma coisa? compensa a diferença de preços? Thanks!
 

Roborock S7 debuts with skills to scrub your floors 3,000 times per minute


  • Roborock has launched the S7 robot vacuum cleaner at CES 2021.
  • It has the ability to scrub your floors with high intensity — up to 3,000 times/minute.
  • It can also intelligently transition between surfaces.
Roborock has unveiled its latest robotic vacuum cleaner at CES 2021. The Roborock S7 levels up home cleaning with intelligence to automatically transition between surfaces. It also comes with high-intensity mopping skills that can scrub your floors up to 3,000 times per minute to get rid of tough stains and messes.

Unlike many robot vacuums, the Roborock S7 does not require you to set any barriers or zones for different surfaces. The company calls this its new “VibraRise technology.” So while mopping hard floors, the bot will intelligently switch to vacuuming mode when it detects carpeted areas. This way, the S7 can mop and vacuum in a single cleaning session. The mop is also lifted as the S7 returns to its dock for charging, ensuring that just-cleaned floors remain clean.

If you do want to set cleaning parameters though, the app accompanying the Roborock S7 will let you do so. It’ll also allow you to use a joystick mode to drive around the robotic cleaner wherever you please. The mop lift feature can also be controlled manually through the app.

Elsewhere, the Roborock S7 comes with voice control abilities. It works with Alexa, Google Assistant, and Siri to register voice commands for added convenience. The battery life of the new model remains unchanged at 5,200mAh, promising up to three hours of uninterrupted cleaning.

The Roborock S7 will be available on Amazon in the US starting March 24 for a suggested retail price of $649.



S7
Level Up Your Cleaning with Sonic Mopping







A Sonic Sea Change in Robot Cleaning


To shift dried-on dirt, vacuuming isn’t enough. You have to scrub. Roborock S7’s sonic technology scrubs floors up to 3,000 times per minute1. Eliminating dried-on dirt that some robots may leave behind, from coffee to muddy footprints and more. Combined with Roborock’s first auto-lifting mop, powerful mopping is yours with a whole new level of convenience. Add its all-rubber main brush and 2500Pa2 HyperForce™ suction, and you have a true deep clean machine.




Sonic Mopping Technology1
Intelligent Mop Lifting
Ultrasonic Carpet Recognition
New All-Rubber Brush
Upgraded Floating Brush





heros-s7-roborock-s7-white.png

heros-s7-roborock-s7-black.png



Introducing VibraRise™
Effortlessly Powerful





  • Mop with the Power of Sound

    Sonic vibration technology transforms robot mopping. No more dragging around a wet cloth. Now your mop scrubs up to 3,000 times per minute. Fed by a 300 ml electronic water tank, it cleans floors deeply and effectively.




  • Ready to Rise Up
    The intelligent mop lifts3 when carpet is detected, so you can mop hard floors and vacuum carpets in a single clean4. It also raises when docked and when finished, so you can say goodbye to ugly plastic mats and dirty streaks.



Ultrasonic Carpet Recognition
Using ultrasonic sound, S7 recognizes carpet with extraordinary accuracy. Vacuum your entire home once to see every carpet on your floor, then you can choose to let it lift its mop to vacuum3,4, or you can draw a No-Mop Zone right on the carpet to keep it away.


1_69703066-ac7d-4141-995c-8a76b4bd1ce3.jpg





heros-s7-recognition1-circle.png

heros-s7-recognition1.jpg

3_32689360-403e-4441-a808-7f84fa1710d9.jpg



Upgraded Floating Brush
Sticks Closer to Clean Better

To agitate dirt, a brush needs to stay close to the floor. Upgraded to allow multiple planes of movement, S7’s new floating main brush tracks the ground tightly, even on uneven surfaces, to deliver a better clean.



All-New All-Rubber Brush
Long-Lasting Dirt Busting

Gone is the old, bristled design, replaced with a finned all-rubber one. It is more durable. Its spiraling blades agitate better. And it is even better at avoiding hair tangles5.








Hard Driving Suction
Equipped with Roborock’s HyperForce™ suction system, S7 uses 2500 Pa2 of suction to capture fine dust on hard floors, hair from carpets, and everything in between.




Clean On and On and On
Bigger means less work for you. A 470 ml dustbin stores day-after-day of dust. A 300 ml water tank can deep clean up to 200 sqm (2150 sqft)6 in one session. Powering everything is a 5200mAh Li-ion battery that surges on for up to 3-hours7 on a single charge.



470ml dustbin
5200mAh power
300ml water tank




Total Control at Your Fingertips



Precision Mapping

Pinpoint accurate LiDAR navigation creates detailed maps of your home and identifies your rooms across up to four levels.






Clean Often. Empty Rarely.
Compatible with Roborock Auto-Empty Dock.

Coming in 2021.

heros-s7-roborock-s7-clean-often-empty-rarely.jpg

*Rendering only. Final product design is subject to change.
 
Está-se mesmo a ver que depois vem o S7 maxV

Qual é a lógica de lançar tudo isso e não meter as funções do S6 maxV.... :(

Ao inicio tambem pensei nisso, deviam ter posto o sistema de AI do s6 maxV
Mas depois pensei que secalhar querem um modelo apenas para esse sistema de AI, visto que nêm todas as pessoas gostam da ideia de ter camaras a ver a sua casa, para além de aumentar o preço do robô.

Então penso que queiram algo assim:

-série S (s6, s7 e outros no futuro) para melhorar o sistema de aspiração e mopa
-série S maxV (s6 maxV, s7 maxV e outros no futuro) para melhorar o sistema de AI, tendo na mesma todos os upgrades da versão base
 
Última edição:
Por favor, alguém sabe como resolver o erro de sensor cliff sujo ??
Faço a limpeza com pano/ papel mas não resolve. O robô (Viomi Robot V3) roda uma vez em círculo , acusa esse erro e pára.

Obrigado!!!!
 
Boa tarde.
Adquiri um Xiomi 1C depois da primeira aspiração começou a dar erro de limpeza dos sensores de obstáculos, já limpei várias vezes e continua a dar o mesmo erro.
Alguem me pode ajudar?
 
Mesmo sem o mapeamento ele volta a base ...
Boas!
Comprei um Vacuum Mop Pro ontem e a limpeza é realmente muito boa mas estou a começar a dar em doida com o mapeamento, em 2 dias já vou na 3ª tentativa.
Por 2 vezes não mapeou parte de um dos quartos, outra não mapeou parte da sala e hoje quando tudo parecia bem, a regressar à base conseguiu trazer uma tripla e como o levantei... perdeu o mapeamento.
Além de o ter colocado a 10cm da base depois de tirar a mopa, mandei ir para a base, ele rodou, rodou e ficou feliz e parado sem se encostar a ela.
Na aplicação, pedi para ir limpar 2 quartos, e ele achou que era melhor limpar a sala... só funcionou seleccionando por area com o quadrado.
Tentei mandar para outro quarto e ele ficou a tentar passar a parede.
Para conseguir que vá para as zonas que quero tenho de agendar na app.
Não sei se é a versão de firmware ou o meu que está avariado mas não posso passar os dias a mapear a casa.
Tenho a versao europeia, foi comprado em Portugal, fala em PT-BR.
 
O meu volta e meia também fica com esse erro... coincidiu com a mudança das alcatifas cá de casa e sempre que fica com o erro está em cima de uma das alcatifas!!

Bom dia,

Não sei qual é o teu modelo, o meu é o V1 e começou com este erro já há varias semanas. Já tem mais de 2 anos.
Ao fim de uns minutos de funcionamento, dá este erro, e durante uma hora de aspiração dá mais umas duas a três vezes.
Tanto dá o erro esteja em cima de tapetes ou não.
 
Bom dia,

Não sei qual é o teu modelo, o meu é o V1 e começou com este erro já há varias semanas. Já tem mais de 2 anos.
Ao fim de uns minutos de funcionamento, dá este erro, e durante uma hora de aspiração dá mais umas duas a três vezes.
Tanto dá o erro esteja em cima de tapetes ou não.

O meu também é o V1 e tem mais de 3 anos. Por norma só dá o erro uma vez em cada limpeza, que dura mais ou menos 1 hora...
 
O meu também é o V1 e tem mais de 3 anos. Por norma só dá o erro uma vez em cada limpeza, que dura mais ou menos 1 hora...

O meu também é o V1 Mas só tenho esse erro quando se mete la algo que a bloqueia. Agora estou com outro problema que ele desliga-se a limpar e só liga na doca. Mandei vir uma bateria ver se ajuda.
 
Ofereceram-me o viomi v2 pro e estou super admirado como isto pode mudar tudo numa casa! Pensei que fosse mais um gadget, mas estava errado, que maravilha!! [emoji38]

Uma questão, vocês deixam os vossos robots sempre na dock e nunca o desligam para estar sempre pronto? O meu tem sempre a luz ligada...
 
O meu também é o V1 Mas só tenho esse erro quando se mete la algo que a bloqueia. Agora estou com outro problema que ele desliga-se a limpar e só liga na doca. Mandei vir uma bateria ver se ajuda.

Pode enviar-me o link da bateria? O meu por vezes já não consegue fazer a limpeza total sem ir à dock para recarregar... Obrigado!
 
Back
Topo