Valve announces $50 Steam Link streaming box, free Source 2 engine

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The Steam Link, seen here with two USB ports (there's a third USB port on another side), an AC adapter plug, an Ethernet port, and an HDMI-out connector.

The original version of Source has powered every Valve-developed game since 2004's Counter Strike: Source, and Valve has previously dodged questions about an updated engine by claiming that the engine had been iterated on to adapt to newer computer and graphics solutions.On Tuesday, Valve Software continued its Game Developers Conference-related trickle of news by confirming scant details on a variety of initiatives. In addition to a few more details about SteamVR and a previously unannounced living-room streaming box, dubbed Steam Link, the company confirmed that its 11-year-old graphics engine, Source, will finally receive an upgrade in the form of the Source 2 engine.

The Source 2 news, which came via press release, confirmed that the engine would be made available to all budding game and graphics developers for free, and that it would receive a Vulkan-compatible build (previously known as Next Generation OpenGL). However, the news was otherwise incredibly light on details, meaning no license-cost information, no release date, and no new or upcoming games attached to the engine.


Valve did attach a November release window to Steam Link, a $49.99 device that will "stream all of your Steam content from any PC or Steam Machine on the same home network" to any TV or monitor at 60 frames per second in 1080p resolution. The streaming box will launch alongside the upcoming, sold-separately Steam Controller, which will also retail for $49.99 in November. Steam Link was revealed with photos and its own storefront page in the Steam Marketplace (update: the page, which contained a few images and a brief description, has since been taken down), but the latest version of the Steam Controller wasn't revealed just yet.

Valve hinted to at least two Steam Machines appearing on the GDC show floor this week, including one made by Falcon Northwest that has been advertised as strong enough to run the latest version of Unreal Tournament at 4K resolution. The company also clarified that SteamVR will include a "room-scale, absolute" tracking sensor called Lighthouse and a "SteamVR controller."

We're not sure whether that controller will differ wildly from the previously announced, Steam Machine-compatible Steam Controller, and Valve's press release comment on the matter was pretty vague: "The work on the Steam Controller gave us the base to build upon, so now we have touch and motion as integrated parts of the PC gaming experience." We imagine we'll find out about all of Valve's controller options very soon, as the GDC showfloor will include SteamVR demos from at leastten companies, including Fireproof Studios (iPad game The Room), Bossa Studios (Surgeon Simulator), and even Google.

fonte

Parece que todos têm uma solução de stream :-D
 
Pois, a ideia de que podes ter uma máquina a servir uma rede caseira foi largamente adoptada. Não tenho nada contra, é uma solução interessante até de ter um PC num canto e jogar na TV da sala, com tudo ligado por Rj45, não vejo porque não seja uma boa solução até. Assim, quem não quer steamboxes, tem esta solução se já tiver PC. Não é inteiramente mau. Agora se vale os 50$...
 
@miguelbazil se chegar cá pelos 50€ até sou gajo de comprar uma, precisamente por não ter o pc na sala nem ter nenhuma máquina antiga para usar como Steam-stream. Será que isso também pode ser usado como media player ou nem por isso?
 
Não sei se podes (falta de informação disponível para confirmar), mas pensa assim, a steam já tem uma secção de música pelo menos, até poderia ter algum potencial se usar o sistema steam completo. É questão de esperar.
 
Já faço isso algumas vezes do Stream do PC para o portátil... para TV não me é apelativo...
Até porque só a jogar FM já tenho varios artefactos no stream e baixas repentinas na qualidade de imagem devido ao router da MEO...
 
Pois, a ideia de que podes ter uma máquina a servir uma rede caseira foi largamente adoptada. Não tenho nada contra, é uma solução interessante até de ter um PC num canto e jogar na TV da sala, com tudo ligado por Rj45, não vejo porque não seja uma boa solução até. Assim, quem não quer steamboxes, tem esta solução se já tiver PC. Não é inteiramente mau. Agora se vale os 50$...

Sempre vale mais que os 100€ da PS TV...

Estou mais ansioso pelo comando, a Microsoft nunca mais lança o update para usar o da Xone por wireless... não se ponham a pau não...
 
Isso porque tens apenas Internet. O problema (pelo menos na Meo) é quem tem o triple play e não consegue configurar todos os serviços corretamente.

Back on-topic.... 50$ brutal. Estou à espera do comando, porque não quero ter de comprar o da XOne/X360 e comprar o penduricalho para que seja compatível com o Windows.
 
Ora aí está algo interessante, será que o processador conseguirá fazer o decode da stream em condições(60 fps)?
 
á faço isso algumas vezes do Stream do PC para o portátil... para TV não me é apelativo...
Até porque só a jogar FM já tenho varios artefactos no stream e baixas repentinas na qualidade de imagem devido ao router da MEO...
Eu jogo diablo 3 no mac mini e nao tenho artefactos..e também tenho um router manhoso da vodafone. Isso é estranho.
 
Há um problema, atão e quem não tem o router ao pé do steam link e precisa de fazer por wireless?
O steamlink não tem wireless certo?
 
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