VoomPC VIA/Mini-box MiniPC

Zar0n

Power Member
VIA and Mini-box Announce the VoomPC

4775_large.jpg


VIA and Mini-box have revealed the ultra-compact x86 VoomPC, a barebones computer system for your vehicle priced between US $299 to $399. The VoomPC integrates the Mini-box M1-ATX 12V power supply unit, this is specially designed for vehicles since it can protect itself from power surges, it can also eliminate car battery drain by monitoring car battery levels, even when the car is off.

Vehicle manufacturers will be able to easily integrate a wide range of GPS navigation, communication, entertainment and information functionality into private cars or professional service vehicles such as law enforcement, rescue and commercial transport, where access to data on the road is essential.

The processor powering the system is VIA’s C3 1000MHz chip, it consumes a low wattage of about 15-30 watts, this less than the dimmest parking lights found in any car. The VoomPC also features advanced audio control, with 'anti-thump' technology that keeps car amplifiers turned off while the PC starts, eliminating annoying speaker thumps and pops, while the VIA Vinyl Audio Six-TRAC audio codec enables stunning six-channel surround sound for a more authentic listening experience with greater depth.

Compatible with all standard Linux or Microsoft Windows operating systems and built within Mini-box’s signature compact chassis of just 21cm x 25cm x 6.7cm, the VoomPC is equipped with rich peripheral connectivity, multimedia and telematics options afforded by the feature-packed VIA EPIA Mini-ITX mainboard, including USB2.0, Firewire, Ethernet, PCMCIA types I and II CardBus interface for GPRS/Wifi, S-Video, VGA and six-channel audio.

Mais uma Opção no campo dos miniPC já ha alguns com P-M,Geode e agr C3 da Via.
Este parece-me bastante completo, embora mais indicado para carro parece 1 óptimo pc para correr a mula 24/365 :D
Pelo menos n se vai ouvir dos MacFanatics “Roubaram o design ao MiniMac!” :lol:
Falta 1 preço amigável de 200€ a acompanhar. :009:
 
Podiam ter revisto a grelha frontal - faz lembrar aqueles irradiadores para os pés :p - mas de resto até acho que tá...interessante.
 
Tem o aspecto dum amplificador car audio mas um pouco mais inchado.
Metem umas luzes na parte da grelha preta e vai ser tiro e queda nos fãs disso.
 
timber disse:
Tem o aspecto dum amplificador car audio mas um pouco mais inchado.
Metem umas luzes na parte da grelha preta e vai ser tiro e queda nos fãs disso.
E depois é só incluir um autocolante bem grande para o automóvel a dizer : VoomPC...:D:D:D
 
JAFoNEXUS disse:
Ficava a matar com um geode a 1ghz :D
o C3 é muito bom pa. (para estas coisas, claro)
até esta engraçado, parece-me realmente inspiirado nos amplificadores de car audio, e na volta é mesmo destinado a esse mercado...
isto tem que ser uma coisa dedicada a alguns nichos de mercado, porque para ter em casa, acho que ninguém quer comprar uma coisa destas (pronto, talvez para usar na sala, ou isso...)
 
Koncaman disse:
o C3 é muito bom pa. (para estas coisas, claro)
até esta engraçado, parece-me realmente inspiirado nos amplificadores de car audio, e na volta é mesmo destinado a esse mercado...
isto tem que ser uma coisa dedicada a alguns nichos de mercado, porque para ter em casa, acho que ninguém quer comprar uma coisa destas (pronto, talvez para usar na sala, ou isso...)

Pah não digo que o C3 seja mau para esta coisas, q não o é, mas eu acho q o geode é um cpu mais evoluido e com melhor desempenho e acho q até consome menos, mas o cpu e a sua plantaforma tb são bastante mais caros do q a plantaforma da VIA, mas venham eles :D
 
Back
Topo