Drive Western Digital Unveils World’s First 1TB Mobile Hard Drive.

never die

Power Member
Western Digital, a leading maker of hard disk drives, has launched the world’s first 2.5” hard disk drive with 1TB capacity.
The novelty will enable rather unprecedented amount of space on leading-edge notebooks aimed at gamers or multimedia fans.
In addition, WD will also use its new 2.5” hard drive to enable 1TB external hard disk drives (HDDs).
wdfScorpioBlue_EVT.jpg

The new WD Scorpio Blue hard drives based on 333GB platters will be available in 750GB and 1TB capacities and will have 5200 RPM spindle speed, 8MB buffer size as well as
Serial ATA 300 interface. WD declares 5.5ms average latency, 12ms read seek time and 2.0ms track-to-track seek time. Given that the new WD Scorpio Blue
use 5200 RPM motor, they will not offer performance akin to that of desktop drives.

WD Scorpio Blue 750 GB drives (model WD7500KEVT) are available now through select distributors and resellers; the 1 TB capacity (model WD10TEVT) is available now configured into
My Passport Essential SE USB drives. The manufacturer's suggested retail price (MSRP) for the WD Scorpio Blue 1 TB drive is $249.99 USD and for the 750 GB version it is $189.99 USD.
WD Scorpio Blue hard drives are covered by a three-year limited warranty.

Fonte

Website
 
A tecnologia ainda é muito fresca para pratos de 2,5" de 500 GB. Quando tal aparecer, os desktops terão pratos de 1 terabyte :D

mas 12,5 mm é chato, porque a maioria dos laptops e quase todas as caixas externas serão incompatíveis.
 
Última edição:
A tecnologia ainda é muito fresca para pratos de 2,5" de 500 GB. Quando tal aparecer, os desktops terão pratos de 1 terabyte :D

mas 12,5 mm é chato, porque a maioria dos laptops e quase todas as caixas externas serão incompatíveis.

Exacto...

Duma panóplia imensa de caixas 2.5 sata que já me passaram pelas mãos quem me lembre só duas é que funcionaram com discos destes, uma da thermaltake e a outra sinceramente não me recordo da marca (marca branca style)

Nos portáteis o filme é exactamente o mesmo....good luck selling that :D
 
Última edição pelo moderador:
No teste da gigabyte anvil, o OCZ SSD que lá meti encaixou a rasquinha...

a WD já lançava era disco de 333 e 666 GB em formato standart 9 mm :D
 
Última edição:
Back
Topo