Wi-fi usb pen e firewall's

Shadow_14

Power Member
Boas
Venho por este meio pedir sugestoes em relaçoes a firewall's que sejam compativeis com o usb connector da nintendo (a zone alarm nao era) sem que para isso seja necessario configurar muita coisa(visto eu ser um noob em termos de firewall :P ) e tambem dava jeito que a firewall fosse razoavel :-D
 
No one?neste momento tou a usar o outpost,mas contino com o mesmo problema que tinha no zonealarm (a wii consegue ligar-se ao wi-fi usb connector,mas depois nao consegue fazer mais nada e diz que da um erro para se ligar ao servidor) e nao encontro nada no google que me ajude neste aspecto :'(
 
Esse site nao ajudou,no entanto fui ao site da nintendo,parte de custumer service e ao dar o numero do erro eis a resoluçao que me deus

Error Codes 52240 - 52242

This error code usually indicates that the Wii console was able to connect to the Nintendo Wi-Fi USB Connector, but is blocked from reaching the appropriate server(s).

* It is likely that the router in your network has a default IP address of either 192.168.0.1 or 192.168.1.1. This will need to be changed to 192.168.2.1. For details on changing this setting of your router, please consult your router's manual, or contact the manufacturer of the router.

E foi o que tentei,mas passou a dar outro erro

Error Codes 52040 - 52042

The Wii console is not able to connect to Nintendo Wi-Fi USB Connector.

1. Try uninstalling the Nintendo Wi-FI USB Connector software, and re-install. For step-by-step directions, including a link to the latest software, click here.

2. Does your PC have any security programs (firewall, anti-virus, anti-spyware, anti-adware, etc.) installed? If you are using the Nintendo Wi-Fi USB Connector, and have a software firewall or other computer security program installed on your computer, there may be additional steps you must complete to allow a successful connection.

"Trusted" Applications:
If your firewall or PC security program keeps a list of trusted applications (also known as a "trusted zone"), the following programs are installed with the Nintendo Wi-Fi USB Connector, and require internet communications. If prompted by your firewall or PC security program, add these to the list of trusted applications. This information may also apply to certain computer security applications, such as anti-virus, anti-spyware, etc.:
o Nintendo Wi-Fi Connector USB (NintendoWFCReg.exe)
o Setup.exe (when installing the USB Connector)
o SoftAPInstDrv.bin
o mdriver.exe

3. It is possible that your Internet Service Provider (ISP) is not compatible with the Wii console. For instance, if you need to login with a user name and password when you try to go online for the first time after restrarting your PC, your ISP is likely not compatible. Please contact your service provider for more information.

If you are still receiving this error code, it is likely that the Nintendo Wi-Fi USB Connector is not compatible with your current home network.
o ponto 1 ta fora de questao,pois tenho a ultima versao do progama(driver),a 3º tambem o que leva a 2º...no entanto,nao sei como fazer o que eles pedem com o outpost (firewall que tou a usar agora)
 
uma duvida, supostamente o programa do wi-fi connector deveria indicar que a wii está sempre ligada certo? é que o meu so diz que ta ligada quando eu uso o browser ou o weather forecast. Fora disso, a consola tenta-se ligar e apareçe constantemente uma mensagem a dizer que ha 1 utilizador a ligar-se, ou entao diz que nao ha utilizadores ligados. help? :(

Edit: nevermind acho que ja resolvi o problema, acho!

Edit2: acho que nao mesmo
 
Última edição:
uma duvida, supostamente o programa do wi-fi connector deveria indicar que a wii está sempre ligada certo? é que o meu so diz que ta ligada quando eu uso o browser ou o weather forecast. Fora disso, a consola tenta-se ligar e apareçe constantemente uma mensagem a dizer que ha 1 utilizador a ligar-se, ou entao diz que nao ha utilizadores ligados. help? :(

Edit: nevermind acho que ja resolvi o problema, acho!

Eu pelo menos tenho o sempre assim como dizes que está no teu.. Penso que seja normal!
 
Back
Topo