[Wii] Baroque (Atlus, RPG)

I_Eat_All

Plasma Beam!
Da Sting, equipa responsável por RPG's como o Yggdra Union e Riviera: The Promised Land chega-nos um Action-RPG chamado Baroque, que é na realidade um remake do original (de 1998) para a Sega Saturn/PSOne.

A história de Baroque revolve à volta de um mundo destruído por uma grande onda de calor, os humanos estão em guerra uns com os outros, têm mutações e adoram estranhos deuses. Após a catástrofe surgiu no meio do mundo um edifício chamado "Nerve Tower", um estranho lugar cujo propósito é desconhecido, até que um jovem herói decide aventurar-se na torre e espera assim salvar o mundo.

Saiu a 28 de Julho de 2007 no Japão para a PS2, e eu já o conhecia e esperava pela sua eventual localização para a PS2 (mas ainda não havia confirmação, apenas rumores... nunca pensei que viesse cá parar à Wii, quando... pra minha surpresa anunciaram estas duas coisas hoje... Vai sair fora do Japão, e também vai sair na Wii.


Press Release:

IRVINE, CALIFORNIA — DECEMBER 12th, 2007 — Atlus U.S.A., Inc., a leading publisher of interactive entertainment, today announced Baroque, a new dungeon-crawling action RPG for the Wii and PlayStation 2 computer entertainment system. Dark, addictively challenging, and totally immersive, Baroque is a pure RPG experience, highly regarded by Japanese gamers and now finally scheduled to arrive in North America! Baroque is currently slated for release in February 2008.

About Baroque

You awaken to find the world in ruin, your heart beset with unexplained guilt. A cataclysm has destroyed the cities and empires of men and disfigured the spirit of humanity. In this nightmare, it falls to you to descend a mysterious tower in search of absolution. Battle merciless foes through treacherous dungeons, scour for new items to aid you in your travels, and unlock the secrets of a devastated land. You will find death in the depths, yet learn that death is not the end of the story; in the twisted world of Baroque, it is only the beginning.

Key Features

* Hardcore dungeon-crawling RPG action! With its many ever-changing levels, each teeming with perverse monsters and tormented souls, the world of Baroque is a frightening and unforgiving realm.
* Death is not the end - Take part in a unique story progression system in which the end of your life only serves to drive the adventure forward. Each time your character dies, more secrets about the forsaken world are revealed!
* Deep customization options – The player has full control over how they shape their character and how they play the game. Find and equip a vast assortment of weapons and items, some with a variety of uses. Acquire powerful stat-boosting parasites and combine them to multiply their potency. Only the resourceful will survive!

Baroque has been rated “T” for Teen with Animated Blood, Fantasy Violence, Mild Language, Mild Suggestive Themes, and Tobacco Reference by the ESRB.


Boxart:

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Trailer:

-> http://www.youtube.com/watch?v=lELJP5X3gDw
-> http://www.atlus.com/baroque/ps2/movie/index.htm


A Atlus bem que podia tomar-lhe o gosto por iniciativas destas :)
 
Última edição:
essas imagens sao wii ou ps2?
Provavelmente representativos da build PS2; mas os gráficos serão iguais, embora a Wii provavelmente tenha progressive scan.

EDIT1: Site do jogo:

-> http://www.sting.co.jp/baroque/wii/index.htm


Primeiras imagens da build Wii:

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Fonte: http://www.dengekionline.com/data/news/2007/12/21/636e7e678c794b9c5e0d715a03153980.html


Inclusões na Wii:

- Suporte 16:9
- Modo na primeira pessoa/First Person com motion controls
- Saves Rápidos/Quicksave nas masmorras
- A dificuldade do jogo foi reajustada.


Muito bom :) A Atlus era das poucas que realmente teria desculpa para fazer uma port directa sem inclusões, mas não o fez.

EDIT2: Entrevista com a Atlus:

OMG Nintendo:How different are the Wii and PS2 versions of Baroque going to be? For example, can we look forward to Wii remote controls for shooting or swordfighting?

Rob Stone:
There will be some slight differences between the two versions of the game. For instance, motion controls will be used in the Wii version of Baroque. We're pleased to say that the game's developer, Sting, has taken special care to implement motion controls in a subtle manner that won't be annoying or tiring to use. In addition, there will also be 16:9 widescreen and progressive scan support.

OMGN: Is there going to be any new or special content added to the US release of Baroque?

Clayton S. Chan:
There's going to be an English voice cast which is both new and special. While there is nothing specifically new for the US release, this version of the game does have new content in it that the Japanese PS2 version introduced.

OMGN: Which controllers will the Wii version of Baroque support?

Rob Stone:
Baroque will support a combination of the Wii Remote and Nunchuck (also known as Nunchuck Style) as well as the Classic Controller (Classic Style). Please note that the developer Sting has been experimenting with different control schemes for the game and nothing is finalized at this point in time.

OMGN: Could you describe how the Wii version of Baroque came to be? Was it Atlus's idea?

Bill Alexander:
It was the developer's decision to make a Wii version, actually. When we were in talks with Sting for the PS2 version, they informed us that they also had a Wii version in the works. It made sense for us to license both versions, since there was little additional localization work for us. We're pretty excited about it, since it's our first multiplatform launch.

OMGN: Baroque has a very mature storyline, comparable to Atlus's Shin Megami Tensei series. Has this posed any difficulty in the localization process?

Clayton S. Chan:
We have quite a bit of experience with localizing mature titles, so that aspect didn't really present any difficulties. It was Baroque's story that I had problems with, specifically because of the way the story is told. The game is very careful to give out as little information as possible so that you, the player, are unraveling the mystery of Baroque yourself. Typically, an editor will have to smooth some things out so the characters don't sound like they're making tangential references when they're actually supposed to be having a flowing conversation, for example. In Baroque, however, there are many things that are intentionally left vague or are deliberately worded unusually, so I couldn't touch them. In a sense, "not working" was the hardest thing for me, in terms of localization.

OMGN: Baroque is regarded as a "hardcore" game in terms of difficulty and gameplay, while the Wii is seen as more of a "casual" console. Does Baroque have anything to offer casual players on the Wii? Or is this something more like Metroid Prime 3, a game meant for hardcore players?

Aram Jabbari:
Even though more Wii owners are casual gamers when compared to owners of other next gen systems, the console does have its share of veteran gamers. Baroque presents the type of challenging experience we believe many of these players have been waiting for and which other Wii games fail to offer. Baroque is a pure hardcore RPG experience and doesn't apologize for being so. With its dark subject matter and eerie characters, it definitely offers a change of pace from the Wii's usual light fare. We certainly welcome casual gamers to step outside of their comfort zone and try it, but we will be content to provide hardcore gamers with an experience that they will truly appreciate.

OMGN: There's a perception in the industry that third parties and small publishers are having a hard time working with the Nintendo Wii, but Atlus's Trauma Center games for the Wii seem to be one of the big exceptions to this "rule". What do you think Atlus is getting right that other publishers aren't?

Clayton S. Chan:
I'm glad that you made it a point to single out Atlus Japan's fine work, because I'm pretty proud of what the guys were able to accomplish. I think the aspects of Trauma Center that you're impressed with are probably a result of Atlus Japan's designers/producers being given enough creative control and knowing what to do with that control.

As I see it, there are three very general ways a title can turn out. A good designer with enough control will create something that is unique, fun and takes advantage of the system's strengths. A good designer with no control will design a game that plays to the system's strengths and meets upper management's demands. The result will be a solid, if vanilla, product. A bad designer with or without control will just copy another game on the market or make something uninteresting.

You're probably seeing the results of more than a few designers being at loggerheads with the new control scheme of the Wii. If they're good, they'll work it out, as the Trauma Center team did. The situation was similar when Trauma Center: Under the Knife came out on the DS and was well received.

Honestly, I think what the industry really needs is some (pun definitely intended) New Blood. An influx of good designers who are given more control would undoubtedly yield more unique titles that took better advantage of what the Wii offers.

OMGN: Does Atlus have any plans to support the Virtual Console? (For example, a localized Shin Megami Tensei 2 would make a lot of people happy...)

Bill Alexander:
We've considered the idea, but there are currently no concrete plans, since all of our teams and Nintendo's are working on other projects.

OMGN: Are you working on anything new for Wii or DS you can tell us about?

Aram Jabbari:
We've got some surprises tucked away for next year, and while I will deftly avoid mentioning specific genres or platforms, I will offer that Atlus fans will have plenty of reason to celebrate in 2008 (hey, that rhymes).
Fonte: http://www.omgnintendo.com/article/54593/omg-exclusive-atlus-usa-on-baroque/
 
Última edição:
OMGN: Baroque is regarded as a "hardcore" game in terms of difficulty and gameplay, while the Wii is seen as more of a "casual" console. Does Baroque have anything to offer casual players on the Wii? Or is this something more like Metroid Prime 3, a game meant for hardcore players?

Aram Jabbari: Even though more Wii owners are casual gamers when compared to owners of other next gen systems, the console does have its share of veteran gamers. Baroque presents the type of challenging experience we believe many of these players have been waiting for and which other Wii games fail to offer. Baroque is a pure hardcore RPG experience and doesnt apologize for being so. With its dark subject matter and eerie characters, it definitely offers a change of pace from the Wiis usual light fare. We certainly welcome casual gamers to step outside of their comfort zone and try it, but we will be content to provide hardcore gamers with an experience that they will truly appreciate.
Assim é que é falar! Venha ele.
 
Quando é que sai?
América? Fevereiro 2008.

Europa... não há data; a Atlus tem sempre dificuldades em meter os jogos na Europa, dado que não tem representação real por cá. Mas em principio há de vir, temos é de esperar que alguém lhe pegue, ou que a Nintendo ajude de novo, como fez com o Trauma Center Europeu.
Assim é que é falar! Venha ele.
Yep, e uma das razões pelas quais eu realmente gosto da Atlus.

Espero, sinceramente que este jogo venda; porque não só é um jogo óptimo (estão avisados que tem uma OST incrivel), mas também porque é importante para abrir mais portas; note-se também que a Atlus é uma developer indie, os grandes franchises deles chegam à america e ficam-se pelas 150 mil unidades (mesmo com edições de colecionador) o que é o mesmo que dizer... Para a Atlus não é preciso muito para este titulo se tornar um sucesso, bastam 100 mil unidades (ou menos) na América... E sem duvida que merece isso, e até bastante mais; mas é mesmo um daqueles classicos de culto indie, que provavelmente não terão muita promoção fora do ramo de pessoas informadas, pelo que há que ser muito conservador. (infelizmente)
 
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Não puxam boundaries nenhumas, mas servem a sua função... E a direcção artística é boa. Não os acho um bosta, para o que são e de que developer vêm; e face ao que se pode considerar shovelware.

Ao menos tem sombras detalhadas em todos os personagens, por exemplo.
 
Não puxam boundaries nenhumas, mas servem a sua função... E a direcção artística é boa. Não os acho um bosta, para o que são e de que developer vêm; e face ao que se pode considerar shovelware.

Ao menos tem sombras detalhadas em todos os personagens, por exemplo.

São gráficos de um título budget. Aqueles ambientes, texturas e afins são do século passado. A unica coisa que escapa são os personagens porque o resto é um lixo.
 
Não puxam boundaries nenhumas, mas servem a sua função...

Já tou completamente farto de jogos na Wii com "gráficos que cumprem a sua função". É que nem isso consigo dizer pelas imagens que já vi do jogo.

Variar mais um bocado nos mobs se calhar também era capaz de ser boa ideia.

Ao menos tem sombras detalhadas em todos os personagens, por exemplo.

Se os gráficos são uma bosta a meu ver o facto de as personagens terem todas sombras detalhadas não vai salvar a pátria.

Eu estou desejoso de ver RPGs de jeito na Wii (Tales of Symphonia), mas acho que este não vai ser o jogo que me vai matar a fome.
 
Última edição:
São gráficos de um título budget. Aqueles ambientes, texturas e afins são do século passado. A unica coisa que escapa são os personagens porque o resto é um lixo.
Repara na editora; a Atlus não anda propriamente a nadar em rios de dinheiro; e a Sting idem. Se há quem tenha desculpa para não serem julgados só por isso... são estes.

E não acho o resto uma bosta, cumpre perfeitamente a sua função; não vejo porque temos de mandar abaixo jogos bons por os gráficos não serem de topo; se recuar-mos ao inicio e vir-mos as primeiras imagens, provenientes da versão PS2, até diria que tem texturas bastante boas para as limitações da PS2. (e a versão Wii parece-me bastante melhor, nem que seja por já ter progressive scan e 16:9)
Já tou completamente farto de jogos na Wii com "gráficos que cumprem a sua função". É que nem isso consigo dizer pelas imagens que já vi do jogo.

Variar mais um bocado nos mobs se calhar também era capaz de ser boa ideia.

Se os gráficos são uma bosta a meu ver o facto de as personagens terem todas sombras detalhadas não vai salvar a pátria.
Discordo, não por achar que isso salva a patria, mas por não os achar mal num todo, não obstante de não puxarem.

Pá... os jogos da Rockstar também não eram o ex-libris da PS2 (e esses até tinham budget) o que eu quero dizer é que... acho que este jogo tem desculpa, assim como outros têm; não estando a desculpar verdadeiros atentados gráficos que sairam na Wii... Mas discordo que este seja um deles.
Eu estou desejoso de ver RPGs de jeito na Wii (Tales of Symphonia), mas acho que este não vai ser o jogo que me vai matar a fome.
Chateio-me mais com a Namco, que tem bem mais dinheiro e vendo que ToS2 vai vender bem mais que este... a fazer um jogo sem sombras detalhadas; sim, o ToS da Wii até à data não tem sombras detalhadas; e as personagens embora se tenham livrado das representações chibi não têm bocas detalhadas de forma poligonal; que este pelo que vi até diria que tem.
 
Última edição:
Repara na editora; a Atlus não anda propriamente a nadar em rios de dinheiro; e a Sting idem. Se há quem tenha desculpa para não serem julgados só por isso... são estes.

E não acho o resto uma bosta, cumpre perfeitamente a sua função; não vejo porque temos de mandar abaixo jogos bons por os gráficos não serem de topo; se recuar-mos ao inicio e vir-mos as primeiras imagens, provenientes da versão PS2, até diria que tem texturas bastante boas para as limitações da PS2. (e a versão Wii parece-me bastante melhor, nem que seja por já ter progressive scan e 16:9)

Se tu ficas satisfeito com essa bosta tudo bem, mas eu não vou comprar um jogo com gráficos desses só porque a respectiva produtora não está a nadar em dinheiro. O problema nem são só os gráficos serem maus, o problema é que a Wii é capaz de muito melhor mais quase ninguém se dá ao trabalho de o demonstrar.

O próprio jogo não é coisa que me apele muito.

Discordo, não por achar que isso salva a patria, mas por não os achar mal num todo, não obstante de não puxarem.

Quando eu olhar para o jogo não vou querer ver personagens deslumbrantes (nem isso são) inseridas num ambiente que me faz lembrar RPGs de 2004.

Chateio-me mais com a Namco, que tem bem mais dinheiro e vendo que ToS2 vai vender bem mais que este... a fazer um jogo sem sombras detalhadas; sim, o ToS da Wii até à data não tem sombras detalhadas; e as personagens embora se tenham livrado das representações chibi não têm bocas detalhadas de forma poligonal; que este pelo que vi até diria que tem.

Neste ponto estamos de acordo.
 
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