Wii Battalion Wars 2

O jogo está com uma qualidade tremenda, grande evolução!

Mas uma coisa que me inquieta é a falta de contacto com os nossos companheiros no modo on-line, sendo assim, como é que vamos preparar tácticas?
Sinceramente acho que este jogo deveria ter um sistema de comunicação entre membros da equipa.

Outra coisa que também já pensei é que o modo on-line pode ser 1vs1 e IA controlava o resto da equipa.
 
Isto tem online até quantas pessoas??
Um server cheio deve ser brutal:D:D até já imagino os clans, e os viciados todos com o PC ao lado com o TS ligado:D:D
 
Serei o único a perder todo o interesse neste jogo depois de jogar o BW da GC?

Com comandantes rídiculos, vozes péssimas, jogabilidade estranha em que os veículos de combate parecem não ter peso e manobram com dificuldade, cenários que querem desenvolvimento de acção rápida a que a jogabilidade não dá respota e toda a irritação que este conjunto de elementos provoca, posso garantir que dificilmente algum outro BW volta a passar na minha consola.
 
Serei o único a perder todo o interesse neste jogo depois de jogar o BW da GC?

Com comandantes rídiculos, vozes péssimas, jogabilidade estranha em que os veículos de combate parecem não ter peso e manobram com dificuldade, cenários que querem desenvolvimento de acção rápida a que a jogabilidade não dá respota e toda a irritação que este conjunto de elementos provoca, posso garantir que dificilmente algum outro BW volta a passar na minha consola.

Acho que já discuti isso contigo noutro fórum, eu nunca joguei a versão da gc (com muita pena minha), mas o jogo teve óptimas reviews mesmo sem qualquer tipo de multiplayer; se bem te lembras, houve pessoas nesse mesmo fórum que se adpataram bem aos comandos do jogo e outras que não, tu não gostaste, mas existem pessoas que adoraram.
E é claro que este BW está a ser esperado com muita expectativa devido ao modo on-line.

E a minha grande dúvida é mesmo neste modo, devido á falta de contacto entre os membros da equipa vai ser muito díficil conduzir as tácticas, espero bem que a Nintendo não se tenha lembrado de fazer um modo on-line 1vs1 com a IA a controlar o resto da equipa...
 
Battalion Wars 2 Impressions

by Chris Remo Oct 15, 2007 3:30pm CST

More than anything else, Battalion Wars 2 feels like developer Kuju taking a second attempt at a formula that worked pretty well in the original 2005 GameCube game but wasn't explosively received. A Kuju staffer once told me that Battalion Wars was his favorite thing the company had ever done, and it's easy to see why. It has more personality than most of the company's prior work, and it has an appealing look and feel married to a fun, accessible gameplay concept--it just didn't seem to have all that much lasting appeal once you've taken in those core elements.

Thus, Battalion Wars 2, with its online competitive and cooperative play, tweaked gameplay, pointer-based aiming, boosted visuals, and addition of seafaring units. The game now runs in 16:9 with progressive scan, and everything looks a little cleaner before, but it's tough to get a sense of how its finer points differ from those of its predecessor, since the only mode available for play at the event was an online head-to-head skirmish--no online co-op and no single-player, despite those seeming likely to be the most-desirable modes to play.

The new Wii remote-based control scheme works well. Movement is controlled with the nunchuk's analog stick, and jumping is triggered with a quick shake of the nunchuk. You can aim your current weapon with the pointer, or hold a lock on a selected enemy; free aiming actually works better in most cases, since you'll generally have to lead your shots. As in the original game, you can jump into control of any friendly unit at any time, be it an infantryman, bazooka-wielding trooper, tank, or anything else. You can give tactical instructions to individual units or your overall force, retaining the original game's blend of action with light strategy.

This all worked very well, and the controls can be internalized in about a minute, but given the incredibly narrow range of the game being showcased it is difficult to get a sense for how the package works as a whole. The online component seemed to work as well as one would expect, with the option to search for games according to specific criteria or join up with a buddy; friend codes are still present, but that is no surprise at this point. Hopefully, Kuju's list of additions and improvements makes for a solid game all around, and there's no reason they shouldn't, it's simply tough to gain any broad perspective from the one gametype and map Nintendo had on tap last week.
fonte - procurar a palavra que está a amarelo :P
 
Última edição:
Review do IGN: 8.0


8.0 Presentation
All-new storyline with stylized cinemas, slick menu interface, online modes and more. Some character acting can annoy.

7.5 Graphics
We really like the combo of gritty worlds and cartoon-ish character designs. Some locales look better than others. Framerate occasionally suffers.

7.5 Sound
Strong music clashes with over-the-top character acting.

8.0 Gameplay
A fun mix of strategic planning and action. Naval fleets are a great addition. Online modes are fun, but lacking some features.

8.0 Lasting Appeal
The single-player mode isn't as difficult as the one in the first game. You can still play levels again for higher ranks and hidden content. But the online modes will keep you busy.

Fonte: http://wii.ign.com/articles/831/831847p1.html
 
O problema é que o pessoal está mal habituado. Por vezes dá a sensação que qualquer jogo minimamente "jogável", tem que receber uma pontuação acima de 9.

Nesse aspecto respeito bastante a EDGE e o Gamekult (são os que me ocorrem de momento). Um jogo tem que comer muita sopinha para chegar a um 8, principalmente no Gamekult. para terem uma ideia, o site nunca deu um 10 na vida, nem mesmo ao Ocarina of Time. E acreditem, um jogo mediano aqui leva mesmo um 5.

Agora, IGN, GameTrailers, GameSpy, GamesRadar, GameSpot... Abaixo de 8.0 é mediano.
Acho muito bem isso, porque mediano, é no meio (1,2,3,4,5,6,7,8,9 e 10), e não devia ser 7 e 8 como já vi em revistas.
 
Back
Topo