[Wii] Bonds of Gold/Ougon no Kizuna (Action-RPG)

Eu quero é datas, mas uma confirmação já é bom:009:

Confirmação como quem diz... preferia ver. Não se preocupem, vamos ter todos a oportunidade de o jogar! Isso sim é que deixaria totalmente satisfeito :002: Ao menos andam a ver a possibiidade (a esta altura do campeonato ) o que é bom indicador de confiança no jogo. Venha ele para fazer concorrência!
 
Famitsu desta semana:

- Bosses com 10 vezes o tamanho de um humano.
- O ponto fraco dos mesmos é achado através do pointer, o cursor muda de azul para vermelho quando apontado a um ponto fraco.
- Sistema de batalha é simples, sem turnos e de acção, desenhado à volta do butão A para atacar.
 
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Jaleco Leaves Games Biz Due To 'Increasing Competition' !

Longstanding Japanese publisher and developer Jaleco, best known for the Bases Loaded and RodLand franchises, has announced that it's set to exit the video game business, after selling its game assets to online game company Game Yarou.

Although always a relatively minor player, Jaleco first entered the coin-operated business in the early ‘80s, before moving into the home console market.

American gamers will likely know the company best for the Bases Loaded series of baseball simulators, as well as arcade game RodLand and Dreamcast survival horror Carrier.

The company also published a number of third-party console titles on the NES and SNES in the U.S., such as Atari’s Rampart, Irem’s R-Type III and LucasArts’ (then Lucasfilm Games) Maniac Mansion and The Young Indiana Jones Chronicles.

Parent company Jaleco Holdings, which also has real estate and securities interest, has now transferred 100 percent ownership of games subsidiary Jaleco to Game Yarou. The purchase was made for only ¥1 -- Game Yarou agrees to take on ¥700 million ($7.75m) of Jaleco Holding’s ¥16 billion ($177.0m) outstanding loans.

In a press release translated by blog site Kotaku, Jaleco Holdings officials said the company's departure is because of "increasing competition in recent years in the video game market."

"The risk factors for our profitability will be removed after withdrawing from the game industry," said a spokesperson.

Source: Gamasutra


Mais uma triste notícia e a possibilidade de este jogo já não ver a luz do dia :'(
Espero que tal não venha a acontecer e que alguém pegue no jogo... porque lá potencial tem tinha ele!!
 
Mais uma triste notícia e a possibilidade de este jogo já não ver a luz do dia :'(
Espero que tal não venha a acontecer e que alguém pegue no jogo... porque lá potencial tem tinha ele!!

Espero bem que sim, que não deixem o projecto ir abaixo. Era (é) uma das grandes esperanças para a Wii, este ano.
 
Eles venderam-se, o que me leva a crer que a propriedade intelectual deles interessava para algo, espero que o jogo seja parte do que é interessante, e claro... já estava em fases avançadas de desenvolvimento pelo que era um desperdicio. (maravilha de economia mundial)
 
Ando muito expectante por alguma comunicação da Jaleco/empresa que a comprou relativamente a isto. Perder estes assets seria... Namco (sim, vou começar a usar este termo... em vez de estúpido, Namco!).
 
Boas notícias para quem quer este jogo... em parte!

Jaleco Left The Building, But Ougon no Kizuna Isn’t Dead

kizuna Last month Jaleco Holdings sold off their video game business to Game Yarou who “bought” the company in the loosest sense of the term. In reality Game Yarou assumed all of Jaleco’s liabilities. Ouch.



Is this decision going to kill Ougon no Kizuna (Bonds of Gold) which is currently in development at Jaleco? Nah. Recently, the Ougon no Kizuna page was updated with character profiles and giant boss battles as a “greatest point”. Also, the product information page lists a product code, price (7,140 yen or US$78), and a spring release window for Japan. Still no word on an international publisher, but a project this big for a small company seems bound to get picked up by someone. Hello XSEED? NIS America? … Agetec?

Source: Siliconera

-> Site oficial: http://www.kizuna-game.jp

Bela maneira de ver o artwork das personagens, e o site desta vez já é mais rápido :D
Outro bom pormenor por assim dizer são as músicas, recomendo a ouvir as tracks todas :)
 
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Equipa do Kizuna abre Development Blog:

-> http://blog.livedoor.jp/produce_j/ (babelfish)

O que a primeira entry do Blog diz é isto:

Creators are sorry to those who have been anticipating the software and that they wish to live up to expectations. It is also stated that the slow development can be attributed to the fact that they wish to create a high-quality title.

In terms of actual game details, the notice says that the social aspect of Kizuna will be important. You meet people in the game and overcome difficulties together. Besides growing in strength, you will be able to see the character grow spiritually.

:D Ora essa, demorem o tempo que quiserem!


EDIT: E parece que adicionaram 2 wallpapers ontem no website oficial:

-> http://www.kizuna-game.jp/#/Wallpaper/

nada de especial, mas... é novidade :)
 

Tão pequeno! :'( Espero que este jogo se revele uma boa surpresa em termos de qualidade. Será este "o" action game da Wii? :D

Espero que não se importem pela altura da imagem, mas deve ser vista assim :002:

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